Biciklizam

Na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, docentica Ankica Đukić osmislila je i napravila prvi hrvatski bicikl na vodik. Ovakav model bicikla koji je zasnovan isključivo na vodiku bez ikakvih zahvata na ostalim komponentama ima veći doseg od modela koje napaja klasična baterija i brže se puni.

Profesorica s FSB-a osmislila prvi hrvatski bicikl na vodik
Foto: Sveučilište u Zagrebu

Znanstvenica sa Zavoda za energetska postrojenja, energetiku i ekologiju na FSB-u za osnovu svojega revolucionarnog bicikla uzela je s pomoćnim motorom na struju Amparo austrijske marke bicikala KTM. Iako je sustav bicikla zasnovana na vodiku, elektronika novoosmišljenog bicikla i dalje funkcionira kao da je u sprezi s baterijom, a ne potpuno novim izvorom energije.

Kako bi bicikl na vodik bio maksimalno funkcionalan, trebalo bi mu omogućiti i maksimalno punjenje. Bicikl ukupne težine 33 kilograma stoji dvije tisuće eura, a cjelokupni sustav koji je napravljen na Zavodu FSB-a vrijedan je 10 tisuća eura. Sustav bicikla se aktivira pa, kada bicikl dosegne brzinu od tri kilometra na sat, počne i pogoniti bicikl. 

- Idemo po redu. Prvi bi korak u razvoju hrvatskoga automobila na vodik bio ovaj bicikl. Sljedeći logičan korak bio bi razvoj motocikla, što će doista i uslijediti. Ako uspijemo s motociklom, napravit ćemo i prvi hrvatski automobil na vodik, zaključila je inovatorica Đukić

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
Nema događaja za prikaz.