Pretraga

Hrvatski studenti prave ‘pametnu’ i multifunkcionalnu igračku budućnosti

A- A+

Studentica Strojarstva Martina Grgić i student FER-a Filip Kovačić Popov odlučili su napraviti multifunkcionalnu igračku koja će kroz zabavu djeci razvijati mozak, a njezini korisnici će ju i sami moći nagrađivati. U realizaciji ideje pomaže im i Fran Stanić. Sa svojim izumom prvo su pobijedili na eSTUDENT-ovom Smartup natjecanju,  sudjelovali su na Pioneers festivalu u Beču, a nakon dvotjednog posjeta Berlinu pozvani su i na ExA sumit u Taipeiu, koji organizira vlasnik svjetski poznate informatičke tvrtke Acer.

Prije nego li su se upoznali, svatko je imao svoju ideju koju je želio realizirati. Filip Kovačić Popov je htio smisliti kako na zabavan način djecu u ranoj dobi naučiti programiranju, dok im mozak može lako upijati nove stvari. Martinu Grgić je smetalo što joj bratić za svoju djecu mora stalno kupovati nove i skupe igračke koje im brzo dosade.

Kada su Filip i Martina razmijenili ideje, shvatili su da bi mogli spojiti svoje koncepte i realizirati multifunkcionalnu igračku, koju će sami korisnici moći unapređivati kroz igru.

Izdvojeni članak

[Fotogalerija] Finale Elektroboja: Projekt studenata FER-a oduševio stručni žiri

Zabavna igračka koja ima veliki edukativni utjecaj

– Radimo na projektu koji se bavi edukacijom djece u ranoj dobi i složili smo uređaje po uzoru na
stare drvene kocke, s time da smo u njih stavili jako puno elektronike, kako bi dobili interaktivnu igračku
koja može imati više igara. Cilj nam je djeci omogućiti puno veću kreativnost, ali i u njihovu igru unijeti
edukacijski element. Osim toga, kroz aplikacije možemo roditeljima pružiti pomoć u praćenju razvoja
djeteta, ukratko je Filip objasnio što stoji iza imena Smart Lumies.

Martina dodaje kako je važna funkcija ‘pametnih kocki’ i da međusobno komuniciraju. Kao najjednostavniji primjer navela je njihovo mijenjanje boja. Kada se spoji jedna žuta i jedna plava nastaje zeleni pravokutnik. Osim međusobne interakcije, kocke pomoću senzora mjere silu koja djeluje na njih.

Na primjer, ako su na podu četiri kocke složene jedna na drugu, kada ih dijete gurne i sruši na pod, kocka, koja je bila na vrhu i koja je doživjela najjači udarac, svijetlit će najdulje. Ostale će brže gubiti svoju boju.

Izdvojeni članak

[Rektorova 2015] Novi robot FER-ovaca među najboljim studentskim radovima zagrebačkog Sveučilišta

Smart Lumies zainteresirao Europu i Aziju

Sa svojim prototipom bili su u Beču na Pioneers festivalu, jednoj od najatraktivnijih tehnoloških konferencija u svijetu. Dva tjedna proveli su u Berlinu, a nakon toga su pozvani i u Taipei na ExA sumit, koji je pokrenuo vlasnik poznate informatičke tvrtke Acer, s ciljem povezivanja startupova iz Europe i Azije.

– Bilo je dosta izazovno, ali i dosta poučno. Ljudi su pitali prava pitanja, imali smo neke radionice koje smo radili sa samim proizvođačima koji su nas natjerali da razbijemo proizvodni proces u segmente. Tek tada smo uvidjeli puno stvari o kojima uopće nismo razmišljali, jer oni puno bolje razumiju tehnologiju i kako ona nastaje. Osim toga, od njih se može saznati koje su stvari uopće moguće, a koje ne, rekao nam je Filip da im je suradnja s iskusnim profesionalcima jako važna.

Njihovi savjeti usmjeravaju ih te im štede puno vremena koje bi bez pomoći morali potrošiti na pokušaje i pogreške. Na ljeto planiraju dodatno razviti proizvod i krenuti s CrowdFounding kampanjom pa sa svojim kockama izaći na tržište.

Izdvojeni članak

Studenti izumili bicikl koji je nemoguće ukrasti

‘Želimo napraviti testiranja s puno djece’

– Osim toga, želimo napraviti testiranja s puno djece, sa svim funkcijama koje planiramo imati. Već i imamo dogovorene neke potencijalne suradnje za rujan i listopad. U susret nam je izašao i jedan proizvođač 3D printera pa sada svoje kocke proizvodimo pomoću njihovog uređaja koji su nam poslali, rekla nam je Martina kako su prije toga svoje prototipe radili sa 3D printerom koji je složio Filip.

Prije izlaska na tržište moraju smisliti kvalitetne igre koje će privući djecu. Imaju jako puno ideja pa im je problem odlučiti se što je od toga najbolje. Do sada su već implementirali ‘Real Snake’. Njihova nova verzija poznate igrice, koja se prije više od deset godina probila na mobitelima, djeci razvija motoričke sposobnosti.

Kocke pomoću ugrađenih senzora mjere i silu koja djeluje na njih pa se djeca predškolske dobi tako mogu upoznati s fizikom. Osim toga, na Smart Lumies se već sada može zabavljati nekim klasicima, kao što su Memory, Križić kružić, a na njima postoji i jednostavni syntisizer te još nekoliko muzičkih igara.

Izdvojeni članak

Izum mladih Hrvatica među 100 proizvoda koji će promijeniti svijet

Korisnici će moći kroz jednostavan programski jezik unapređivati svoje igračke

– Igre su dizajnirane tako da donose edukaciju kroz zabavu, jer želimo uvesti nesvjesni element odgoja i učenja. Djetetu se ne nameće učenje novih stvari, već dijete kroz interakciju dobiva ideje o odnosima među predmetima, bojama ili logici, istaknula je Martina.

Razvili su vlastiti simulator za programiranje funkcija, a kada izađu na tržište planiraju svim korisnicima otvoriti pristup jednostavnom programskom jeziku i omogućiti da bilo tko može stvoriti nove igre pa ih podijeliti sa zajednicom. Tako će roditelji moći kreirati igre, ali i sama djeca, koja su već upoznata s radom na računalu, imat će priliku smišljati si vlastitu zabavu.

– Smart Lumies kocke su idealna kombinacija jednostavnih oblika i moderne tehnologije koja djeci pruža neograničenu kreativnost i veliki broj igara u samo jednom predmetu. U isto vrijeme, roditeljima pruža pomoć i informacije o razvoju djeteta u svim pogledima. Trenutno na tržištu ne postoji takva igračka, a mi vjerujemo da ćemo u budućnosti vidjeti sve više i više takvih uređaja, kreatori Smart Lumiesa najavili su smjer u kojem će se razvijati tehnologija.