Tech & Web

Istraživanje provedeno u sklopu PISA testa pokazalo je da se socioekonomski status usko veže s načinom korištenja interneta. U većini zemalja, tinejdžeri iz siromašnijih obitelji jednaku količinu vremena provode za računalom kao i njihovi vršnjaci iz bogatijeg okruženja, ali svoje vrijeme na internetu uglavnom će potrošiti na video igre.

Tinejdžeri iz siromašnijih obitelji internet uglavnom koriste za igranje
foto: Graditeljska tehnička škola Zagreb| Anton Mezulić| www.srednja.hr

Veza između socioekonomskog statusa i načina korištenja interneta potvrđena je i u zemljama kao što su Švicarska ili Finska.

Izvještaj organizacije OECD, koji se temelji na podacima skupljenim u više od 40 zemalja, zaključuje kako i u zemljama s jednakim pristupom interneta za sve postoji razlika u načinu korištenja ovog alata.

U skandinavskim zemljama ili Švicarskoj čak 98 posto mladih u lošijem socioekonomskom položaju mogu na internet od doma.

U Hrvatskoj pristup webu ima skoro 90 posto mladih, dok u Meksiku, Čileu ili Jordanu više od 50 posto učenika na 'net' može samo u školi. Ali u svim tim zemljama bogatija djeca vjerojatnije će pretraživati informacije ili čitati vijesti, a siromašnija će se uglavnom zabavljati video igrama.

PISA pokazuje da korištenje 'online medija' ovisi o individualnim vještinama studenata, motivacija i podršci obitelji, prijatelja i profesora.

Znanstvenici smatraju da mladi u nepovoljnijem položaju imaju manje znanja i vještina kako iskoristiti tehnologiju, a vjerojatno nisu ni svjesni svih mogućnosti koje se nude. Osim toga, ističu da bi i podizanje razine pismenosti kod mladih značajno smanjilo ovu razliku.

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
Nema događaja za prikaz.