6 stvari koje morate znati o novom solarnom sustavu kojeg je otkrila NASA

NASA je izvijestila kako je otkriven novi solarni sustav koji bi mogao biti naseljiv. Sastoji se od sedam planeta, nazvan je TRAPPIST-1, a nalazi se 40 svjetlosnih godina od Zemlje. Izdvojili smo šest činjenica koje je morate znati o novom sustavu, a objavila ih je NASA.

Ilustracija: NASA

1. Ovo je prvi poznati sustav koji se sastoji od sedam planeta veličine Zemlje, koji se kreću oko jedne zvijezde. Tri od sedam planeta locirano je u naseljivoj zoni bliže zvijezde. Radi se o rekordnom broju naseljivih planeta, a na svih sedam njih moguće je i postojanje vode u tekućem obliku.

2. Planet se nalazi otprilike 40 svjetlosnih godina (235 trilijuna milja) od Zemlje. NASA kaže kako su nam relativno blizu, u zviježđu Aquarius, ali budući da su izvan našeg solarnog sustava, njihov znanstveni naziv je ekstrasolarni planeti.

3. Ova sustav već je dobio naziv TRAPPIST-1, imenovan po The Transiting Planets and Planetesimals Small Telescope (TRAPPIST) iz Čilea. Naime, upravo su korištenjem tog teleskopa, znanstvenici u svibnju 2016. otkrili prva tri planeta tog sustava.

4. Sudeći po njihovoj gustoći, svi planeti TRAPPIST-1 sustava su kameniti. Daljnjim promatranjima bit će moguće doći do zaključka imaju li planeti na svojim površinama vodu.

5. Konzistencija sedmog i najudaljenijeg planeta još nije utvrđena, a znanstvenici vjeruju da je planet prekriven ledom i sličan je obliku snježne kugle.

6. Svih sedam ekstrasolarnih planeta TRAPPIST-1 sustava bliže je svojoj zvijezdi (koja se kategorizira kao ultra-hladna) nego što je Merkur Suncu. Planeti su i vrlo blizu jedan drugoga: kada bi osoba pogledala prema nebu, vrlo vjerojatno bi mogla vidjeti geološka svojstva ili oblake susjednih svjetova. Susjedni planeti izgledali bi veće nego što izgleda Mjesec kada ga promatramo sa Zemlje.