Istraživanje dokazalo: Dobri matematičari bolje prolaze u životu

Prema istraživanju koje su proveli znanstvenici s američkog Vanderbilt Universitya vrhunskim matematičarima dobro ide u životu – imaju izvrsne karijere i osjećaj osobnog zadovoljstva.

Američki znanstvenici sa Sveučilišta Vanderbilt tvrde da izvrsni matematičari osim u zadacima, imaju dobre rezultate i u životu. Studija, koja je nastavila istraživanja iz 1970-ih godina, obuhvatila je uzorak od 1 037 mladića i 613 djevojaka te ih pratila od 13 godine života, prenosi N1.

Treća gimnazija u Splitu rasadnik vrhunskih matematičara – sedmero maturanata matematiku riješilo 100 posto

Oni koji su imali dobre matematičke rezultate, stekli su visoke pozicije u društvu

Svi sudionici istraživanja koji su pokazali vrhunski talent za matematiku, kao i sposobnost matematičkog razmišljanja, plasirali su se među jedan posto najboljih na SAT testovima, koji se u SAD-u i određenim drugim zemljama koriste kao svojevrsni prijemni ispiti za fakultete.

Kako su objavili u studiji znanstvenici s Vanderbilta, danas su ti matematički genijalci zauzeli visoke pozicije u društvu, a statistički podaci pokazuju da su uspjeli iznad svih očekivanja.

Čak 4,1 posto ovih matematičkih eksperata dobilo je mjesto stalnog profesora na najpriznatijim istraživačkim sveučilištima, a 2,3 posto ih je postalo direktorima bogatih kompanija.

Još 2,4 posto sudionika studije danas su odvjetnici velikih tvrtki ili organizacija. Pripadnici ove matematičke elite objavili su 85 knjiga te 7 572 utjecajna znanstvena rada, registrirali 681 patent i prikupili 358 milijuna dolara u grantovima.

Profesor Toni Milun izračunao za mlade: Na klađenju zarađuju samo država i kladionice

Žene iz ove matematičke elite manje plaćene nego li muškarci

Manje od dva posto američke populacije ima doktorat, a u ovoj, istraživanoj grupi 30 posto ljudi je diplomiralo, 35 posto magistriralo, a gotovo 40 posto stiglo do doktorata.

No kada je riječ o visini primanja, postoje razlike među spolovima.

Ova se razlika može obrazložiti i činjenicom da su muškarci u većem postotku stigli do pozicija menadžera u velikim kompanijama ili kao stručnjaci u znanosti, tehnologiji, matematici i informatici. S druge strane žene su više zastupljene u općem poslovanju, obrazovnom sustavu te zdravstvu.

Prosječna primanja zaposlenih muških aktera iz ove studije kreću se oko 145 tisuća dolara na godinu, a žena oko 100 tisuća.