Prvi put na rubu Sunčevog sustava- Pluton je crven i veći od očekivanog

Pluton je crven i veći nego što se mislilo. Otkrile su to snimke s NASA-ine sonda ‘New Horizons’ koja je, kao prva u povijesti, stigla do tog patuljastog planeta. Najbrža je to ‘letjelica’ koju je sastavila ljudska ruka, a za ovaj put joj je bilo potrebno 9 godina.

foto: NASA

Hubble svemirski teleskop – Od rugla do simbola znanosti

Prvi put na rubu Sunčevog sustava

Točno u 13 sati i 49 minuta NASA- ina sonda ‘New Horizons’ prošla je na tek 12 i pol tisuća kilometara od Plutona, patuljastog planeta udaljenog od Zemlje u prosjeku šest milijardi kilometara.

– Ovo je prvi put u 25 godina da smo se približili potpuno nepoznatom svijetu ove veličine i na ovolikoj razdaljini, kaže šef istraživačkog projekta ‘New Horizons’ John Spencer.

A stigle su i prve fotografije koje su otkrile da je Pluton veći nego što se mislilo, oko dvije trećine našeg Mjeseca, što prema Alanu Sternu, znanstvenom čelniku misije, znači da se pod površinom tog patuljastog planeta krije više leda, a manje stijena nego što se očekivalo. Također, otkriveno je da je Pluto crven.

Putovanje od 9 godina

Ipak, za slike visoke rezolucije potrebno je se strpjeti još neko vrijeme jer podaci sa sonde do Zemlje putuju pet i pol sati, brzinom svjetlosti (300 000 km/s). Kolika je ta udaljenost, ili koliko je ljudska tehnologija još uvijek nedovoljno napredna za putovanja te vrste ako spomenutu udaljenost usporedimo s veličinom svemira, govori i činjenica da je ‘New Horizons’ do Plutona putovao devet godina. Sonda je lansirana 19. siječnja 2006.

Inače, najbrža je to letjelica koju je ljudska ruka sastavila, a kreće se brzinom od 58 563 km/h, što bi bilo 16,26 km/s. Još jedna zanimljiva činjenica je ta da je na ‘Horizonsu’ i pepeo Clydea Tombaugha, znanstvenika koji je otkrio patuljasti Pluton 1930., kako bi, simbolično, upravo on bio prvi koji će posjetiti svijet koji je otkrio.

Pratite i vi što se događa u NASA-i.