Pretraga

Ideja godine: Vraćali su profesore s godišnjih odmora zbog eteričnih ulja

A- A+

Maturanti iz Prirodoslovne i grafičke škole Rijeka predstavili su svoj projekt ‘Eterična ulja i pripravci’ te su na Ideji godine opravdali riječi svoje mentorice Marine Pavlić kako su poznati po tome da se kroz školovanje provlače, ali odlično odrađuju projekte. Iako nisu odlični učenici, potrudili su se oko projekta na kojemu im je pomagao cijeli razred.

Eterična ulja i pripravci‘ naziv je projekta s kojim su se Andrea Vidanović, Kruno Kašić i Petar Štrbac prijavili na Ideju godine. Učenici su četvrtog razreda Prirodoslovne i grafičke škole Rijeka te se ne trude previše oko ocjena, ali obožavaju projekte koje odlično odrade.

Izdvojeni članak

CRANE: Ideja koja je okupila poslovne anđele



Izdvojeni članak

Put mladih osječkih poduzetnika: Od ideje do tvrtke

Od starih kanti napravio aparaturu za destiliranje

– Petar Štrbac je prije par godina došao na ideju proizvodnje i prodaje eteričnih ulja za vrijeme školskih vježbi u laboratoriju. Odmah je razmišljao u tom smjeru da se cilja na masovnu prodaju pa je ubrzo nakon toga skicirao aparatauru potrebnu za destilaciju biljaka. Otišao je na otpad gdje je našao stare kante od kojih je gradio aparaturu, a kasnije se prebacio na napuhano staklo, izjavila je mentorica Marina Pavlić.

Učenica Andrea istaknula je kako je njihov projekt jedan od zanimljivijih u Hrvatskoj jer kod nas nema tako puno tvrtki koje se bave proizvodnjom i prodajom eteričnih ulja i pripravaka. Tvrdi kako bi ljudi sigurno kupovali njihove proizvode te da je velika prednost njenog tima što o tome uče u školi i što su spremni riskirati više od drugih.

Prva ekipa je dobila otkaz, profesori prekidali godišnje odmore

Kada je Petar došao na ideju za ovaj projekt, cijeli razred htio se uključiti i pomoći u njegovoj realizaciji. Svi su skupljali biljke i sudjelovali u destilaciji, a Petar je u početku imao druga dva člana tima, koji su dobili otkaz jer su imali više dječiji pristup u cijeloj priči. Mentorica Pavlić je objasnila da su u finalu Andrea i Kruno zbog toga što su se ozbiljnije pozabavili projektom i imali bolje ideje.

Tim, potpomognut kolegama iz razreda, intenzivno je radio na projektu za vrijeme ljetnih i zimskih praznika, a čak su i profesore natjerali da se vrate u školu te prekinu svoje godišnje odmore. – Mi smo zapravo proveli svoje odmore u školi s njima te izrađivali eterična ulja, izjavila je mentorica nadodajući kako su na tome učenici inzistirali jer su se ubrane biljke morale odmah destilirati.

Izdvojeni članak

‘Svaki učenik može imati dobru ideju, jer škola koju se pohađa nije preduvjet uspjeha’

Izvlače se od učenja, ali projekte obožavaju raditi

Prema riječima mentorice Pavlić, Prirodoslovna i grafička škola Rijeka ima vrlo malo odličnih učenika, stoga na svim projektima sudjeluju učenici koji imaju dovoljne, pa i pokoju nedovoljnu ocjenu. – Izvlačimo se od odgovaranja i testiranja tijekom školovanja, ali ne zbog projekta, nego su drugi razlozi u pitanju, rekao je Petar.

Pavlić je istaknula kako je najveći problem njenih učenika, kao i drugih koji pohađaju spomenutu školu, što se provlače kroz razrede i ne pokazuju dovoljno interesa za ocjene koliko pokazuju za projekte. Izjavila je kako obožavaju raditi projekte i da će za njih žrtvovati svaki vikend i slobodno vrijeme, dok za učenje gradiva nisu spremni napraviti istu stvar.

‘Ovaj projekt ne bi imalo smisla nastavljati’

Na upit planiraju li nastaviti i nakon završetka srednje škole s projektom, voditelj i učenik koji je došao na ideju proizvodnje eteričnih ulja izjavio je kako misli da uopće nema smisla nešto ovakvo nastavljati. – Nije da Petar ne vjeruje u svoj projekt, jer da je tako ne bi bio danas tu niti izrađivao aparaturu, nego je on siguran da će upisati fakultet pa misli kako neće imati vremena za daljnji rad na njemu, uskočila je mentorica dodajući kako rijetki iz njihove škole upisuju studij.

Andrea i Kruno će isto pokušati upisati neki fakultet, no nisu sigurni da će upasti pa je vjerojatnije da će oni nastaviti s projektom. Za razliku od njih, Petar je sudjelovao na državnim natjecanjima na kojima je skupio dosta bodova.

Cijeli projekt je nastao u suradnji sa stručnim partnerima Visokim učilištem Algebra i Visokom školom Effectus. Završnicu možete pratiti i putem Facebooka, a kako se razvijao cijeli projekt možete pogledati ovdje.