Vijesti

Nikola Bistrović i Krunoslav Galić čine tim Bigal koji se ove godine našao među 11 finalista na Ideji godine. Treći su srednjoškolski tim koji je iz Varaždina došao na završnicu projekta u Zagreb. Pod palicom mentorice Ane Marketin-Sedlar razradili su i osmislili informatički sustav 'Traffic Management and Operations'. Radi se o samostalnom informatičkom sustavu koji bi sadržavao lokaciju svakog vozila s prednošću prolaza, a na tu ideju su došli zahvaljujući putovanju u Budimpešti.

Tim Bigal: Zahvaljujući ideji maturanata iz Varaždina, hitna pomoć ne bi mogla zapeti u prometnom zastoju
Foto: srednja.hr

Na prošlogodišnjem finalu Ideje godine imali smo najviše srednjoškolskih timova iz Varaždina, a ista priča se ponovila i 14. veljače 2014. Jedan od varaždinskih timova koji se ove godine našao među najboljima je tim Bigal kojeg čine Nikola Bistrović i Krunoslav Galić iz Strojarske i prometne škole. Na završnicu Ideje godine došli su s mentoricom Anom Marketin-Sedlar, gdje su predstavili svoj projekt - 'Traffic Management and Operations'.

Maturanti bi riješili problem zastoja u prometu

- Slučajno sam putem e-maila dobila link o Ideji godine, a kako sam sa svim razredima povezana preko Facebooka, isti sam podijelila te predložila Nikoli i Krunoslavu da se prijave, rekla nam je mentorica Marketin-Sedlar.

Dvojica maturanata na ideju kojom su se plasirali u finale došli su zbog neugodne situacije u koju su zapali prilikom putovanja u Budimpešti. Naime, našli su se u situaciji kada su dijelovi bili djelomično zatvoreni zbog čega su se vozila, pa čak i hitna pomoć, našli u zastoju. Srednjoškolcima je bilo neshvatljivo kako su vozila hitne pomoći morala čekati na raskrižju upravljanom semaforima.

- Došli smo na ideju o samostalnom informatičkom sustavu koji bi sadržavao lokaciju svakog vozila s prednošću prolaza, a sam sustav bi u potpunosti preuzeo kontroliranje programa. Budući da profesorica Sedlar tečno govori engleski i njemački, ona nam je zvala inozemstvo kako bi nam prikupila neke informacije potrebne za projekt, a mi smo ostatak prikupljali preko interneta ili kontaktirajući profesore s pojedinih fakulteta, rekao nam je Krunoslav.

Zahtjevna škola ih nije spriječila u izradi projekta

Kako Nikola kaže, od same zamisli do gotova projekta trebalo im je tjedan dana konstantnog rada. Sastajali su se nakon nastave, izvan škole, a profesori su bili iznimno susretljivi pa su znali i pustiti učenike sa sata kako bi što bolje napravili svoj projekt.

Ravnatelj i ostali srednjoškolci iz Strojarske i prometne škole u Varaždinu jako su ponosni na ovaj dvojac koji se plasirao u finale. - Dosta nam je zahtjevna škola pa smo si ovim projektom dodali još obaveza, no iako drugi učenici nisu bili zainteresirani da nam se pridruže, drago im je zbog nas, rekao je Nikola Bistrović.

Dodao je kako su bili iznenađeni kad su doznali da su se našli među 11 najboljih, na što je mentorica Sedlar nastavila kako su mislili da se prvi mačići bacaju u vodu. Međutim, s timom Bigal to nije bio slučaj.

Kad su se prijavili i počeli raditi na ideji, sastali su se s prošlogodišnjim pobjednicima - timom Croatian Beaches od kojih su doznali na koji način trebaju pisati poslovni plan, na koja pitanja trebaju obratiti pažnju i slično.

Prvo bi obuhvatili Zagreb i Rijeku

Obojica su učenici strojarskog smjera, no iako ne izučavaju prometni smjer, ako im se pruži prilika kažu da bi rado radili i u prometu. Traffic Management and Operations bi najprije ponudili gradovima koji su jače razvijeni kao što su Zagreb i Rijeka, a onda bi ciljali na vanjsko tržište.

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
PARTNERI
PRIJATELJI
Nema događaja za prikaz.