Državna matura: ‘Iz engleskog se ne trebate brinuti oko tema za esej’
Cvjetanka Božanić je profesorica engleskog jezka u X. gimnaziji u Zagrebu, ali je i član stručne skupine za državnu maturu te od njenog uvođenja sudjeluje u izradi ispita. Od Božanić smo saznali na što sve učenici moraju obratiti pažnju prilikom spremanja engleskog jezika za maturu te što poručuje učenicima vezano za esejski dio testiranja.
Prijave za državnu maturu su završile, ali još uvijek nije kasno za spremanje gradiva koje ubrzo čeka sve maturante i one starije, koji su ove godine odlučili upisati fakultet. Profesorica Cvjetanka Božanić predaje u X. gimnaziji u Zagrebu, ali također od uvođenja državne mature sudjeluje u izradi ispita iz engleskog jezika.
Sve je spremno za testiranje vještine govorenja
Budući da je profesorica Božanić član stručne skupine koja sastavlja ispite od probne državne mature pa sve do danas, uvidjela je ogroman napredak u novijim generacijama koje pristupaju testiranju. Prema njenim riječima učenici su sve bolji i postižu dobre rezultate u svim dijelovima državne mature.
Što se tiče konkretno engleskog jezika, testiranje je podijeljeno u tri dijela: čitanje, pisanje i slušanje. Božanić ističe kako su rezultati iz sve tri dijela podjednaki, što govori o dobrom radu u školama gdje se očito više ni jedna vještima ne zapostavlja. Nadodala je kako još uvijek na državnoj maturi ne postoji testiranje vještine govorenja, iako je stručna skupina i taj dio pripremila te da se nada da će uskoro stići i ta politička odluka.
Prepisivanje bi bilo uistinu besmisleno
– Učenici ne trebaju brinuti koja će tema doći, treba naučiti kako se piše dobar esej. Nema tu tajni niti umjetničke inspiracije. Zna se što je raspravljački esej i kako se piše, istaknula je profesorica Božanić. Nadodala je kako je nemoguće naučiti esej napamet i kad bi se tema saznala unaprijed, jer je 250 riječi priličan pothvat.
Prema njenim riječima prepisivanje na državnoj maturi je poprilično dobro spriječeno određenim pravilima pisanja, kontrolom učenika, prostorija i slično. Učenicima je poručila kako je lakše naučiti, nego riskirati diskvalifikaciju s mature zbog čega bi bilo uistinu besmisleno prepisivati.
Znanje treba pokazati u stresnoj situaciji
Za kraj je Božanić istaknula kako učenici uvijek vole na zadnjoj godini ponoviti gradivo uz nečiju pomoć, no da se jezik i jezične vještine kontinuirano uče uz dobru poduku godinama. Poručila je kako treba naučiti i tehnike i vrste zadataka te kako nije stvar samo u znanje, već da ga treba znati pokazati u stresnoj situaciji pisanja državne mature koja otvara put na željeni studij.
Božanić ne sumnja kako su se učenici koji su radili u srednjoj školi sgurno pripremili, no da nisu svi gimnazijalci ni odlikaši te da vrijedi truda kako god da se uči.