Vijesti

Marin Kutnjak, završio je Katoličku klasičnu gimnaziju s pravom javnosti u Virovitici s uspjehom 5,0 tijekom svih četiriju godina. Od petog razreda osnovne sudjelovao je na čak 21 natjecanju u znanju iz raznih predmeta, od čega na njih 17 u srednjoj školi. S 98.13 posto uspješnosti na ljetnom je roku državne mature riješio hrvatski jezik A razine, po čemu je najbolji u generaciji. Grčki jezik više razine, riješio je s 96.59 posto učinka po čemu je drugi maturant generacije. Unatoč takvim sjajnim rezultatima iz jezika, odlučio je upisati molekularnu biologiju na zagrebačkom PMF-u.

[Najmaturant] Iako je Marin najbolji u generaciji iz hrvatskog jezika, upisao je biologiju na PMF-u
Marin Kutnjak /fotografije iz privatne arhive

Marin Kutnjak zabilježio je najbolji rezultat iz hrvatskog jezika na ovogodišnjoj državnoj maturi. Esej mu je bio stopostotan, međutim sitne greške je imao na testu, što mu je u zbroju donijelo ukupnih 98.13 % učinka. No, nizanje sjajnih rezultata tijekom obrazovnog puta, bila je praktički navika ovog Virovitičana. Sudjelovao je na 21 državnom natjecanju, a kao uspjeh s njih istaknuo nam je prva mjesta iz hrvatskog jezika 2013. i 2015. godine.

Sjajna postignuća na maturi i natjecanjima iz jezika, ali ipak molekularna biologija

Mada je Marin ostvario sjajne rezultate iz jezika, na natjecanjima te na državnoj maturi, odlučio je izabrati obrazovni put, na kojem se traže druge kvalitete. 

- Dvojio sam oko upisa sve do završetka ispita državne mature, uglavnom između farmacije, biotehnologije i molekularne biologije, no naposljetku sam se odlučio za molekularnu biologiju. Premda sam najviše uspjeha imao u jezicima, prirodoznanstveno područje osobito me privlači zbog dinamičnosti, raznovrsnosti i primjenjivosti u svakodnevici te sam o upisu na jedan od takvih studija razmišljao od početka srednjoškolskog obrazovanja, otkriva nam Marin.

Za državnu maturu se uglavnom pripremao samostalno, budući da radi sudjelovanja na raznim natjecanjima, nije stigao pohađati pripreme koje su im bile organizirane u školi. No, naglasio je da su im profesori bili spremni pomoći u svako doba. Podijelio je s nama i ostvarene rezultate na maturi iz pet predmeta, koje je pisao.

- Nakon završetka nastave počeo sam s intenzivnijim svakodnevnim radom. Pripremao sam se obrađujući razne skripte i rješavajući testove s prošlogodišnjih matura. Na maturi sam pisao hrvatski jezik više razine (esej 100 %, test 96.25 %, sveukupno 98.13 %), matematiku više razine (85 %), grčki jezik više razine (96.59 %), kemiju (70 %) i biologiju (82 %), precizno nam priopćava Marin Kutnjak.

Gotovo da nema predmeta iz kojeg nije išao na državno ili županijsko natjecanje

Opći prosjek od 5,0 koji je imao u srednjoj školi sve godine, svjedoči o tome da je Marin sve predmete svladavao za najveću ocjenu. Takvi rezultati su ga lansirali na brojna natjecanja u znanju, na kojima je ostvario zapažene uspjehe. Marinova postignuća nisu promakla niti predstavnicima lokalne i područne samouprave.

- Počeo sam s natjecanjima od petog razreda osnovne škole. Otad sam sudjelovao na 21 državnom natjecanju, od toga na sedamnaest njih u srednjoj školi (iz hrvatskog jezika, matematike, geografije, grčkog jezika, vjeronauka i filozofije). Od značajnijih rezultata s državnih natjecanja istakao bih dva prva mjesta iz hrvatskog jezika (2013. i 2015. godine), tri četvrta mjesta (dvaput hrvatski jezik, vjeronauk), dva peta mjesta (grčki jezik, vjeronauk) i tri šesta mjesta (matematika, geografija, filozofija). Na županijskim natjecanjima osvojio sam 29 prvih mjesta (20 njih u srednjoj školi: iz hrvatskog jezika, matematike, geografije, grčkog jezika, latinskog jezika, vjeronauka, biologije i filozofije). Ove sam godine proglašen najučenikom svoje škole i Virovitičko-podravske županije, a uskoro će mi biti dodijeljena zahvalnica Grada Virovitice, otkriva svestrani Marin.

Nastavu bi trebalo usmjeriti na praktičnost i primjenu, umjesto na pamćenje i reprodukciju činjenica
Obrazovna reforma je iz različitih razloga stalno u fokusu. Marin nam otkriva što on smatra da bi trebalo učiniti u tom pogledu.
- Obrazovnom sustavu Hrvatske potrebne se temeljite i korjenite promjene za koje treba dugo vremena. Svakako bi nastavu trebalo usmjeriti na praktičnost, primjenu i razumijevanje znanja, a ne na pamćenje i reprodukciju informacija, slično kako je koncipirana i matura. Time bi se postizali i bolji rezultati na maturi. Potrebna su i veća ulaganja u obrazovanje i znanost, koja se nažalost u sadašnjoj situaciji čine teško ostvarivima. Trebalo bi omogućiti i odabiranje školskih predmeta u skladu s učenikovim interesima u ranijim fazama obrazovanja kako bi se ostvarila bolja podloga za željeni fakultet i eventualno buduće zaposlenje, pojašnjava virovitički maturant.

Korisne napomene za kolege kojima tek predstoji polaganje mature

Kao iskusni sudionik brojnih natjecanja u znanju, ali i maturant koji je briljirao iz dva predmeta, dao je neke preporuke za kolege, koje tek čeka polaganje državne mature.

- Prvenstveno treba učiti s razumijevanjem jer se na maturi najviše traži primjena usvojenog znanja. Važno je raditi i učiti tijekom cijelog srednjoškolskog obrazovanja. Međutim, većina učenika ne razmišlja previše o maturi prije završnog razreda srednje škole, pa je bitno osigurati si i kvalitetne pripreme, i individualne i organizirane. Za uspješnost na maturi važno je znati primijeniti sveukupno stečene sadržaje, biti koncentriran i opušten tijekom pisanja testa, koliko god je to moguće, dobro proučiti zadatke i ne biti brzoplet, a na kraju provjeriti svoje odgovore, savjetuje Marin.

Rekao nam je i što je njemu teško padalo u pogledu mature. Priznaje da je i sam osjećao pritisak uoči ispita.

- Najteži mi je bio period pripremanja za maturu nakon nastave i napetost prije samih ispita, jer o tih nekoliko sati ovisi budućnost pojedinca, što je, dakako, velik pritisak, govori bivši maturant Katoličke klasične gimnazije s pravom javnosti u Virovitici. 

[Najmaturant] Iako je Marin najbolji u generaciji iz hrvatskog jezika, upisao je biologiju na PMF-u
S prošlogodišnje dodjele Oskara znanja/ fotografije iz Marinove privatne arhive

Svestran na nastavi, ali i u slobodnom vremenu

Kako je gotovo nemoguće nabrojati sva natjecanja na kojima je Marin sudjelovao, slično je i s aktivnostima kojima se bavi u slobodno vrijeme.

- Kad imam slobodnog vremena, uglavnom gledam filmove i serije koje inače pratim, slušam glazbu, pratim novosti u znanosti, povremeno igram računalne igrice, družim se s prijateljima... Osim toga čitam i pišem poeziju i kratke priče, povremeno glumim, volim putovanja. Sudjelovao sam primjerice s učenicima iz svoje županije, najučenicima osnovnih škola 2012. godine, na međunarodnom dječjem festivalu na Krimu u kampu Artek 2013. godine, gdje su se okupili predstavnici iz 60-ak država iz cijelog svijeta. Profesionalno se ne bavim isključivo nekim područjem, kao što je sport, glazba i slično. Ali ove sam godine sudjelovao na županijskom LiDraNu s pjesmom, pojašnjava detaljno Marin.

Otprilike zna i kakvo bi radno mjesto želio imati po završetku fakulteta.

- U budućnosti bih se htio baviti nečim praktičnim, progresivnim i primjenjivim. Nakon završetka fakulteta volio bih raditi u nekom laboratoriju ili institutu kao istraživač, sudionik projekata i slično, svoje želje nam na kraju prenosi Marin Kutnjak.

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
Nema događaja za prikaz.