Ako niste dovoljno hrabri javno kritizirati obrazovnu reformu, sada to možete učiniti i anonimno
Nakon završene javne rasprave o Okviru nacionalnog kurikuluma, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS) otvorilo je savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o preostalim dokumentima te o trima metodološkim priručnicima u kojima se nalaze i smjernice za izradu kurikulumskih dokumenata.
Uz brojna previranja i probleme oko Cjelovite kurikularne reforme nastavlja se njezina provedba. Kako bi se zaštitili sudionici javne rasprave o preostalim dokumentima, Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta omogućilo je anonimno komentiranje javnosti.
Kroz upitnik se mogu istaknuti načelne primjedbe i predložiti te kritizirati pojedine odredbe
Za sve one kojima bi javljanje i komentiranje imenom i prezimenom predstavljalo poteškoće zbog izlaganja pritisku okoline ili radnog mjesta, Ministarstvo je osiguralo mogućnost anonimnog slanja prijedloga i primjedbi vezanih uz dokumente kurikularne reforme. Anonimni se prilozi u javnu raspravu mogu poslati putem e-upitnika dostupnog na ovoj poveznici.
Kroz upitnik možete istaknuti te obrazložiti svoje načelne primjedbe i prijedlog te pojedine odredbe s obrazloženjem. Kako bi se izbjegla zlouporaba ove mogućnosti iz MZOS-a mole zainteresiranu javnost da tu mogućnost koriste kao iznimku, a ne kao pravilo.
Iz Ministarstva ističu da su kvalitetni kurikulumski dokumenti svima zajednički cilj
– Primjedbe i prijedloge pristigle putem e-upitnika Ministarstvo će uvrstiti u javnu raspravu označavajući prinosnike kao Anonim redni broj. Očitovanja vrijeđajućega sadržaja, kao i ona zasnivana na sustavu ‘kopiraj i zalijepi’, neće biti uvrštena u javnu raspravu, iz razloga što je javna rasprava mjesto međusobnog uvažavanja i sučeljavanja mišljenja i argumenata, a ne količine broja onih koji zastupaju pojedinu tvrdnju, objavili su na službenim stranicama MZOS-a.
Unatoč nedavnim problemima oko provedbe Cjelovite kurikularne reforme, iz Ministarstva pozivaju sve zainteresirane da se aktivno i odgovorno uključe u javnu raspravu, jer kažu kako su kvalitetni kurikulumski dokumenti svima zajednički cilj.