Povodom najavljenog uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u školski obrazovni sustav, započela je javna kampanja pod nazivom ‘Nije dovoljno znati svoja prava, nego treba znati kako se za njih boriti’. Cilj kampanje je informiranje i osvještavanje građana o uvođenju GOO-a, koje je predviđeno za školsku godinu 2014./2015. Trenutno spomenuti predmet eksperimentalno provode četiri srednje i osam osnovnih škola, a učenici su pokazali veliku zainteresiranost.
Građanski odgoj i obrazovanje trenutno se provodi eksperimentalno u četiri srednje i osam osnovnih škola, a od 2014./2015. spomenuti predmet će postati dio školskog obrazovnog sustava u svim školama. Zbog najavljene promjene započela je i javna kampanja čiji je cilj informiranje i osvještavanje građana o uvođenju GOO-a.
Budi se nova nada
Javna kampanja obuhvaća videospot, radijski jingle, Facebook stranice i ostale materijale pomoću kojih će se približiti uvođenje GOO-a u školski obrazovni sustav na prvom mjestu učenicima, zatim roditeljima, nastavnicima i profesoriama.
Berto Šalaj, profesor na FPZG-u i predsjednik Vijeća GONG-a, istaknuo je kako je Hrvatska jedna od rijetkih europskih država u kojima građanski odgoj i obrazovanje nisu sustavno uvedeni u škole, nadodajući kako se njegovim eksperimentalnim uvođenjem budi nova nada. – Ako predajete matematiku ili fiziku, vi najčešće krećete od nule, a što se tiče građanskog odgoja i obrazovanja, vi najčešće krećete od -20 jer učenici već dolaze s nekim predrasudama i stereotipima, istaknuo je Šalaj.
Organizacije civilnog društva ulažu velike napore u istraživanje u spomenutih 12 škola, kako bi se vidjelo daje li GOO očekivane ishode i može li ga se provesti u ostalim školama. Ankica Milić, koordinatorica projekta ‘Novo doba ljudskih prava i demokracije u školama’ u Mreži mladih Hrvatske istaknula je kako od Ministarstva očekuju da donese Akcijski plan kojim će se kvalitetno i sustavno uvođenju građanskog odgoja i obrazovanja u školama.
Nezadovoljni profesori
Učenici zainteresirani i spremni na suradnju
U razgovoru s ravnateljima škola koje od ove godine eksperimentalno provode GOO, saznali smo kako su učenici pokazali iznimnu zainteresiranost za novi predmet te izrazili želju za suradnjom i daljnim učenjem.
– S obzirom na dosadašnje rezultate i interes smatramo da uvođenje GOO-a u škole može imati pozitivne rezultate na učenike te na samu školsku pa i širu zajednicu. No, smatramo da novi predmet nije potreban s obzirom da je sadržaje GOO-a moguće integrirati u nastavu, naročito kroz sate razrednika, riječi su Valentine Vujnović, ravnateljice OŠ ‘Ivan Goran Kovačić’ Gora.