Udruga Glas roditelja za djecu, GROZD, i katolička udruga Vigilare sve su glasnije širile svoje neslaganje s Kurikulumom zdravstvenog odgoja i savjetovale roditelje da svoju djecu ne puštaju na sate novouvedenog predmeta. MZOS je poslao demanti na neistinite informacije koje šire javnosti ove dvije udruge.
Na uvođenje zdravstvenog odgoja u osnovne i srednje škole nisu svi Hrvati jednako reagirali. Dok su neki zadovoljni, udruge GROZD i Vigilare se trude svim silama kurikulum spomenutog predmeta prikazati u negativnom svjetlu. Otišli su toliko daleko da su tražili smjenu ministra Željka Jovanovića pa je MZOS odlučio poslati demanti na dezinformacije koje ove dvije udruge šire javnosti.
Pročišćena verzija demantija:
GROZD i Vigilare najviše problema imaju s jednim dijelom kurikuluma, modulom Spolno/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje, drugim riječima spolnim odgojem. Pozivaju roditelje da ne puštaju svoju djecu na sate na kojima će se provoditi spolni odgoj te daju krive informacije tko će ga predavati, a tvrde kako je navedeni kurikulum obvezan za sve učenike, što nije istina.
Netočno je kako će vjeroučitelji predavati spolni odgoj, već će to raditi stručni suradnici, pedagozi ili psiholozi škola i liječnici školske medicine. Udruge plasiraju i netočne informacije o sadržajima i temama modula. Neke od njihovih tvrdnji su da će se djecu podučavati kako je prihvatljivo reći: ‘Ja sam muškarac s vaginom’, ‘Moj spol je ženski, a rod muški’ i slično. Na taj način samo privlače medijsku pozornost i obmanjuju javnost.
Istaknuli su kako se na popisu preporučene literature za spolni odgoj nalazi 16 naslova, a navedene rečenice samo su dva izvučena navoda iz literature koju osobe koje će izvoditi program mogu koristiti u pripremi nastavnog sata.
Svrha zdravstvenog odgoja je uspješan razvoj djece i mladih da bi stasali u zdrave, zadovoljne, uspješne, samosvjesne i odgovorne osobe, a ne nametanje stajališta ili iskrivljavanje vrijednosti.
Naveli su kako mladi u Hrvatskoj kao glavni izvor informiranja o spolnosti navode razgovore s vršnjacima, informacije iz medija, internet i stručnu literaturu do koje dolaze prema preporuci vršnjaka ili na vlastitu inicijativu. U postojećim okolnostima škola mora imati jednu od ključnih uloga u procesu spolnog odgoja, obrazovanja i informiranja djece i mladih.