Pretraga

Matematika trn u oku učenicima i sustavu

A- A+

Od gotovo 11 tisuća ljudi koji su pristupili ispitu iz matematike na višoj razini državne mature njih 40 posto je ocjenjeno dvojkom, dok će 1 500 učenika zbog nedovoljnog znanja ovaj ispit ponovno polagati na jesen. Rezultati definitivno nisu za pohvalu pogotovo što je prag za prolaz iznosio svega 20 posto.

NCVVO svjestan problema

– To je nešto što je poznato i stvara jako velike probleme učenicima. Na to upozoravaju PISA i ostala istraživanja, ali i ocjene učenika na kraju godine. Njih skoro 40 posto ima negativnu ocjenu na kraju svakog razreda, kazao je ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Goran Sirovatka.

U NCVVO-u su svjesni da ono što se uspije savladati u srednjoj školi nije dovoljno, pa čak ni za polaganje ispita na osnovnoj razini. Sirovatka je kazao kako na tom području i Ministarstvo obrazovanja znanosti i športa, ali i NCVVO čeka još puno posla. 

MZOS sprema promjene u nastavi iz matematike

MZOS je prije mjesec dana na svojem zadnjem okruglom stolu upozorio da učenici uče matematiku za ocjenu, a ne za život i zbog toga gotovo njih polovica koristi privatne instrukcije.

Stručnjaci su se složili da je potrebno postići da učenik shvati kako će se praktično služiti matematikom. Nužno je prilagoditi programe učenicima, no nadležni još nisu odredili kako to učiniti.

Profesori se bore s apatijom oko matematike

Promjene u planu i programu iz problematičnog predmeta željno čeka i profesorica matematike jedne tehničke škole u Zagrebu. Smatra da nije stvar u samom gradivu nego kampanjskom učenju.

– Zadaci nisu uopće teški kada ih analiziramo zajedno, ali stvar je u kontinuiranom radu. Dok povijest odgovaraš ne moraš znati prethodno gradivo, a za matematiku moraš znati sve što si prije toga naučio, kazala nam je profesorica.

Problem je i slabo znanje iz osnovne škole. – Na početku prvo razreda srednje škole u razred dobijem 16 učenika koji na kraju osnovne škole iz matematike imaju ocjenu dovoljan, a ja ih moram pripremiti za državnu maturu, požalila nam se sugovornica.

Osim toga svakodnevne muke joj zadaju i stavovi učenika koji ne žele učiti za ocjenu višu od dvojke.

– Uvijek me moji učenici pitaju koliko je dosta za ocjenu dva, jer ako su dva zadatka za dovoljna za prolaz, treći ne žele ni raditi.

Loše predznanje iz osnovne škole

No nisu svi učenici zadovoljni s dvoljnom ocjenom. Učenica drugog razreda zagrebačke VII. gimnazije dvojku iz matematike vuče od početka srednje škole. 

– Nedostaje mi vježbe i idem na instrukcije, gdje mi je instruktorica rekla da nemam problema s gradivom, nego imam slabu podlogu iz osnovne škole.

Unatoč tome što tri tjedna prije ispita uči kao konj, svejedno bude ocjenjena jedinicom, jer joj je jako teško ući u kontinuitet bez elementarnih znanja. To dovodi do frustracije, pa onda i nezainteresiranosti za sam predmet.

Matura potvrdila loše stanje u nastavi iz matematike

Učenici nemaju dovoljno predznanje već u višim razredima osnovne škole, a te poteškoće se nastavljaju i u srednjoj školi. Rezultati mature su samo statistički potvrdili tu činjenicu. 

Toga su svjesni i učenici i profesori, ali i stručnjaci koji su prepoznali da je krajnje vrijeme da se u plan i program poučavanja matematike unesu plodonosne promjene.