Novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama donosi dosta noviteta za mlade vozače
Za vrijeme božićnih blagdana MUP je uputio na savjetovanje s javnošću, nacrt prijedloga Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji bi trebao stupiti na snagu do kraja iduće godine. Prema tome prijedlogu, za koji će savjetovanje trajati mjesec dana, u igri je dosta noviteta, osobito za mlade vozače.
Tako će po navedenome prijedlogu zakona i sam pojam mladog vozača biti redefiniran. U opseg tog pojma potpadat će ‘svi vozači motornih vozila do navršene 24. godine života i svi vozači motornih vozila u prve dvije godine od stjecanja vozačke dozvole.
Tri najteža prometna prekršaja i gubite vozačku
– Mladi vozači ne bi imali nikakva posebna ograničenja u mogućnosti upravljanja motornim vozilima (vremenska, s obzirom na snagu motora, niža dopuštena brzina kretanja i sl.), već bi se na njih primjenjivala opća pravila koja vrijede i za sve ostale vozače. S obzirom na činjenicu da mladi vozači i vozači s nedovoljno vozačkog iskustva, uzrokuju nerazmjerno veći broj prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače, namjera je posebnim pravnim režimom, kojim bi granica za ukidanje (suspenziju) vozačke dozvole zbog prikupljenih negativnih prekršajnih bodova bila nešto niža (9 bodova) od granice koja vrijedi za sve ostale vozače (12 bodova), utjecati na ponašanje te skupine vozača, stoji dalje u predloženom nacrtu spomenutog Zakona.
Ponavljanje tri najteža prekršaja bi, dakle, za mlade vozače bilo dovoljno za ukidanje vozačke dozvole. U najteže prekršaje, za koje se dobiva po 3 negativna boda, ubraja se prekoračenje dozvoljene brzine kretanja za više od 50 kilometara na sat, upravljanje pod utjecajem alkohola iznad 1,5 promila ili pod utjecajem droge i lijekova.
Ako vas pak tri puta uhvate alkoholizirane u tri godine, slijedi vam izvanredni liječnički pregled, jer se ‘za vas može opravdano posumnjati da imate problem s alkoholom’, stoji u nacrtu zakona.
Potencijalno niže cijene vozačke obuke
Često su se mladi i neiskusni vozači skloni okuražiti za upravljačem pa im je stoga određena ta manja bodovna granica za oduzimanje vozačke.
– U toj najosjetljivijoj fazi vozačkog staža, odnosno za vrijeme stjecanja prvih vozačkih iskustava u prve dvije godine nakon stjecanja vozačke dozvole, očekuje da vozači motornih vozila u većoj mjeri poštuju prometne propise odnosno može im se tolerirati manje transgresija u odnosu na vozače koji već imaju višegodišnje iskustvo u upravljanju motornim vozilima, obrazlaže se u prijedlogu.
Ono što će veseliti sve one koji namjeravaju polagati vozački ispit je okolnost da predložene izmjene uključuju i liberalizaciju cijena obuke odnosno minimalne propisane cijene, trebale bi jednostavno zamijeniti cijene koje regulira tržište.
Na ovoj poveznici provjerite koliki je minimalan iznos koji morate izdvojiti za vozačku dozvolu B kategorije u Hrvatskoj.