Pretraga

Seksolog Štulhofer: ‘Razlikovanje spola i roda vrlo je jednostavno’

A- A+

Kad je u pitanju obrazovni sustav, jedino o čemu se raspravlja je zdravstveni odgoj, točnije četvrti modul pod nazivom Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje. Iako je većina roditelja ustala na noge, činjenica je da rijetko tko zna razliku između spola i roda. Najpoznatiji hrvatski seksolog Aleksandar Štulhofer nam je objasnio tu razliku te dao svoje mišljenje o načinu uvođenja zadravstvenog odgoja u škole.

Otkako je ministar Jovanović izdao kurikulum zdravstvenog odgoja, krenula je lavina negodovanja i straha među stanovnicima cijele Hrvatske. Roditelji su podijeljenog mišljenja oko četvrtog modula pod nazivom Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje, no većina njih uopće ne zna osnovnu razliku između spola i roda.

Predstojnik Katedre za seksologiju na FFZG-u, Aleksandar Štulhofer dao je jasnu definiciju spola i roda te prokomentirao način uvođenja zdravstvenog odgoja u obrazovni sustav.

Izdvojeni članak

Poručili da je zdravstveni odgoj ulazak homoseksualne propagande u škole


www.bikemyday.com

Izdvojeni članak

Učenici i studenti pozvani na miran prosvjed za podršku zdravstvenom odgoju

Spol nije isto što i rod

Spol je ono što biološki razlikuje žene i muškarce. S druge strane, rod i rodne razlike su određene sustavom društvenih uloga i očekivanja, to jest načinom na koji neko društvo definira položaj žena i muškaraca. Poimanja roda i rodne ravnopravnosti se, drugim riječima, razvijaju kroz povijest i nisu nepromjenjivi kao biološke razlike, objasnio je Štulhofer.

Istaknuo je kako, primjerice, u Švedskoj postoji rodna ravnopravnost, a u Saudijskoj Arabiji ne, te kako nejednakost žena i muškaraca ne počiva na biološkim razlikama već se temelji na patrijarhalnoj tradiciji.

Prema njegovim riječima nastavnici i profesori ne bi trebali imati problema pri objašnjavanju razlike između spola i roda svojim učenicima, jer je ona vrlo jednostavna i jasna, te je nadodao kako uvijek mogu potražiti pomoć stručnih suradnika.

Evaluacija će pokazati što treba mijenjati

– Zdravstveni odgoj je u naš obrazovni sustav uveden na način koji je uobičajen za zemlje u kojima školski sustav počiva na znanstvenim standardima, komentirao je Štulhofer Jovanovićevu metodu uvođenja zdravstvenog odgoja u školske klupe. Dodao je kako će neovisna evaluacija pokazati koje dijelove programa treba mijenjati ili doraditi.

Mišljenje učenika

Najpoznatiji hrvatski seksolog smatra kako bi se u određenoj mjeri trebalo uzeti u obzir i mišljenje učenika, no da je za to potrebna određena zrelost, ali i informacije te vještine koje su potrebne za odgovoran i zdrav izbor.