Stručnjaci otkrili zašto su hrvatski školarci podbacili na PISA testovima
Rezultati PISA testa koji su ovog tjedna predstvljeni u
MZOS-u razočarali su mnoge, budući da su pokazali kako
hrvatsko obrazovanje već godinama stagnira, a učenici gledaju
u leđa većini školaraca svijeta. Poseban problem predstavlja
matematika, no stručnjaci se slažu – za ispodprosječne
rezultate nisu krivi učenici koliko su krivi zastarjeli
program, način poučavanja te nemotivirani učitelji.
PISA test kojeg provodi OECD (Organizacija za ekonomsku
suradnju i razvoj) u trogodišnjim ciklusima već treći put je
pokazao kako su hrvatski školarci statistički značajno lošiji
od većine njihovih kolega u svijetu. Posebno zabrinjavajuće
je područje matematike, predmeta zbog kojeg se mladi Hrvati
osjećaju bespomoćno te u čijim se zadacima gotovo ne snalaze.
Profesori matematike Vinko Bajrović i Petar Mladinić za
Večernji list su otkrili razloge za razočaravajući rezultat
hrvatskih školaraca.
Kriv je zastarjeli program i način poučavanja
Oni su za porazne rezultate okrivili zastarjeli program,
način poučavanja i dijelom nemotivirane učitelje. Iako
zabrinjavajuć, njih rezultat nije pretjerano iznenadio. –
Rezultat nije nikakvo iznenađenje, zadržali smo pozicije na
kojima smo bili i tako će biti sve dok se ne promijeni
nastava matematike. Oni jednostavno nisu pripremljeni za
takav tip zadataka, rekao je Mladinić te dodao kako zadaci na
testiranju nisu teški, već su drugačiji od onih na koje su
Hrvati navikli.
Mladi profesori trebaju učiti prenositi znanje učenicima
S njim se složio i Bajrović, koji smatra kako bi se buduće
profesore na fakultetima trebalo naučiti prenositi znanje
mladim naraštajima. – Na fakultetima je metodika matematike
u drugom planu, a osim toga, najbolji bježe od nastavničkih
zanimanja zbog loših plaća. Programi su stari, treba ih
revidirati i naučiti učenike da znanje primijene u
svakodnevnom životu, što oni danas ne mogu. Često se zgrozim
neznanjem naših đaka, izjavio je Bajrović.
Nedostaje ozbiljna obrazovna politika
Boris Jokić koji se godinama bavi obrazovanjem, tvrdi da su
razlozi zbog kojih najnoviji rezultati pokazuju da hrvatski
učenici već devet godina drže iste pozicije brojni. – Kraće
osnovno obrazovanje, manji broj sati matematike,
nemodernizirani sadržaji i načini poučavanja, usmjerenost na
imaginarnog prosječnog učenika, nedostatak sustavne podrške
učenicima koji imaju teškoće kao i otpore prema onima koji
imaju izražene matematičke sposobnosti neki su od uzroka
tome, rekao je Jokić te dodao da je problem nedostatak
ozbiljne obrazovne politike koja bi loše rezultate na
testiranju PISA trebala adresirati i poduzeti konkretne mjere
u obrazovnom sustavu.