Galerija 9 Fotografija
OtvoriU video proizvodima poput reklama, glazbenih spotova, pa i filmova često se nalaze subliminalne poruke, odnosno poruke koje su izvan svijesne percepcije ljudskog uma. Najveći problem njihova odašiljanja je djelovanje na ljudsku podsvijest, a katkada uz činjenicu da su na rubu zakona. U tekstu donosimo neke umetnute podsvjesne motive u logotipovima poznatih svjetskih brendova.
U ratnoj, komercijalnoj, a i drugim vrstama propagande, često se nastoje u prvoistaknute sadržaje umetnuti subliminalne poruke, kako bi se postigla određena korist. Ovakvo se oglašavanje svakako smatra moralno dvojbenim, a u određenim vrstama reklama je i zakonski zabranjeno. Prva subliminalna poruka odaslana je 1917. godine u američkom magazinu The Saturday Evening Post’ kada je u vijest o popularnom američkom slikaru Normanu Rockwellu uklopljen seks. Danas je ovakav utjecaj na ljudsku podsvijest široko rasprostranjen u reklamama, glazbi, filmskoj umjetnosti, pa čak i u crtićima. Business Insider donosi subliminalne poruke u logotipovima međunarodno prisutnih brendova različite vrste.
FedEx
Zamijećujete li strelicu usmjerenu na desno između slova E i x? Ona sugerira pomisao na učinkovitost i progresivnost tvrtke.
Sony Vaio
Iako logo na prvi pogled izgleda kao apstraktan znak, zapravo predstavlja integriranost analogne i digitalne tehnologije kod ovog brenda. Prvi dio je valni analogni znak, a drugi odnosno ‘IO’ binarni kod.
Tour de France
Vrlo detaljno osmišljen logo koji u sebi krije biciklista.
Toblerone
Unutar brda koje je dio loga nalazi se medvjed koji pleše, koji predstavlja mjesto u Švicarskoj odakle potječe poznati slatkiš.
Amazon
Strelica ima dva značenja. Pokazuje od A do Z, što upućuje na to da je na Amazonu sve dostupno. Drugo značenje je zadovoljan osmijeh.
Baskin Robbins
Ovaj logo unutar inicijala sadrži 31, odnosno broj okusa sladoleda koje kompanija nudi.
NBC
Unutar šestobojnog dijela logotipa, koji se nalazi iznad slova, krije se pojednostavljena slika pauna.
LG
Iako neke asocira na Pac-Mana, raširenije je mišljenje da je u logotipu lice koje namiguje.
Coca-cola
U posljednjoj reklamnoj kampanji vjerojatno najpoznatijeg svjetskog brenda, koja se odvijala u Danskoj, mnogima je promaklo da je u logotip ugrađena zastava ove zemlje.