Korak do posla

Kako napisati stvarno dobro motivacijsko pismo

Objavljeno 10.12.2015 13:14 piše J.M.

Svatko tko je ikada slao molbu za posao poznaje muku pisanja motivacijskog pisma. Kako u kartici teksta uvjeriti nekog nevidljivog poslodavca da ste upravo vi prava osoba, motivirana i puna strasti za obavljanje nekog početničkog posla? Kako se predstaviti u najboljem svijetlu, a ne zvučati umišljeno? 

Kako napisati stvarno dobro motivacijsko pismo
Flickr

Traženje posla je muka. To će vam reći svatko tko nije ferovac. Proces traženja posla je jedno od najstresnijih iskustava u životu. Nikada vas nitko toliko oštro i temeljito ne sudi i ocjenjuje dok ne procjenjuje dali da vam da novac i odgovornost. Sve do sada je bila igra.

Kod odabira zaposlenika, nema milosti. Svaka greška vas eliminira. Nitko posao ne dobiva na lijepe oči, na simpatiju ili povjerenje. 

Da stvar bude još gora, situacija s nezaposlenošću, posebno mladih u Hrvatskoj je katastrofalna. U najboljem slučaju, na jedno radno mjesto konkuriraju deseci mladih. Konkurencija je ogromna. Volontirali ste negdje? Netko je vjerojatno volontirao više. Imate odličan prosjek? Netko ima bolji. 

U takvim okolnostima, motivacijsko pismo je jako važno. Ok, znamo da to nitko ne čita. Motivacijsko pismo pri početnoj selekciji možda nije presudno, ali je preduvjet nastavka razmatranja. Nitko vas uopće neće ni uzeti u obzir ako pošaljete samo svoje dvije mršave stranice studentskog životopisa. Morate ga imati.

Kada proces odmakne, kada se izbor suzi na deset kandidata, kada se biraju oni koje će se pozvati na razgovor, gleda se sve. Motivacijsko pismo je odjednom vrlo bitno. U njemu morate uvjeriti nekoga koga ne poznajete da vas pozove na razgovor iako su drugi životopisi bolji.

Evo kako izgleda dobro motivacijsko pismo.

 Google vam je prijatelj

Ako tražite posao, šanse su da se javljate na više oglasa na dnevnoj bazi. Nijedna nezaposlena osoba ne sjedi i čeka da jedan natječaj završi. Igrate igru velikih brojeva. Na što se više oglasa prijavite, imate više šanse. Razumljivo.

Ali nipošto nemojte dopustiti da se to može vidjeti prema vašem motivacijskom pismu. To je prvi smrtni grijeh i odmah je vidljivo.Vaše pismo se mora obraćati samo onom poslodavcu kojemu je poslano.

Googlajte tvrtku, znajte točno čime se bavi, koji su joj ciljevi i čime se ponosi. Jedino ćete tako moći sročiti pismo koje će vam dati prednost nad ostalim kandidatima. Znat ćete koja ćete iskustva, vještine i kvalitete naglasiti. Znat ćete i koji je duh firme kojoj se javljate pa ćete mu moći prilagodi i ton i duh vašeg pisma.

Jasno da je pisanje novog motivacijskog pisma za svaki oglas naporno, ali javljate se na oglas za POSAO. Ako onaj tko odlučuje o tome hoćete li ga dobiti i na sekundu pomisli da ste lijeni ili površni, možete se odmah pozdraviti s njime.

Što vi možete raditi?

Kada znate što i kako vaš poslodavac radi, poželjno je da mu kažete što i kako biste vi za njega radili. U motivacijskom pismu trebali bi navesti svoje kvalitete i vještine. Komunikativni ste, vrijedi i dobro funkcionirate u timu? Ok, što dalje? Svatko za sebe misli da je normalna osoba sposobna za obavljanje zadanih poslova. 'Vrijedan sam i komunikativan' ima jednaku informacijsku vrijednost kao i vaš ime.

Dajte konkretne i ostvarive prijedloge. Napišite kako bi radili posao za koji se javljate i argumentirajte zašto je to dobro. Nemojte se bojati kritike. Naravno, nemojte ni pljuvati ni pisati s visoka, ali ukazati na neku grešku ili moguća poboljšanja kod vašeg poslodavca uopće nije loše. Dapače.

Ako u motivacijskom pismu pokažete da imate konkretne ideje, razumijete posao za koji se javljate i dovoljno ste samouvjereni da iznesete svoje stavove, šanse da dobijete da će vas pozvati na razgovor su velike.

Recite im zašto ste ih izabrali

Da odete na kavu s nekim koga ne poznajete i da ta osoba cijelo vrijeme melje o sebi. Što biste si mislili? Vjerojatno biste zaključili da je dosadni seronja i nikad se više ne bi javili.

Slično je i s motivacijskim pismima. Na tom se papiru vi predstavljate nekome tko vas ne zna. Naravno da trebate pisati o sebi, ali pišite i o njima.

Zašto ste izabrali tu firmu? Zašto se vidite na tom radnom mjestu? Zašto mislite da je to radno mjesto dobro za vas?

Svi vole laskanje. Onaj tko će vaše pismo čitati je osoba od krvi i mesa. Neće ni poslodavac biti imun na koju lijepu riječ. Uostalom, s razlogom se traži 'motivacijsko' pismo. Cilj je pokazati da ste motivirani, i to ne za neko bezlično, opće radno mjesto nego za posao na koji se prijavljujete na mjestu gdje se prijavljujete.

Stil

Pažljivo odaberite stil pisanja. Ako su tvrtka i posao ozbiljni, budite i vi. Najbolje je da pišete u tonu u kojem je pisan oglas i tekst na stranici tvrtke.

Nemojte pisati puno informacija o sebi, osim ako nisu bitne za ono što želite reći. Nemojte počinjati s dosadnim nabrajanjima poslova i obrazovanja. To je zamorno i ionako sve piše u životopisu. Ne nabrajate svoja iskustva. Radije napišite znam se nositi sa stresom jer- ubaci situaciju iz prijašnjeg iskustva.

Nemojte se šaliti. Ispadate neozbiljni. Ni Ivan Šarić nije dobio posao kod Jona Stewarta sa zezancijom. Vi ste vjerojatno duhovitiji od njega, ali svejedno nemojte.

Izbjegavajte opće riječi poput 'profesionalno' ili 'odgovorno'. Prozirne su i svi ih pišu. Koristite riječi koje ukazuju na emocionalnu povezanost s poslom. Na primjer, ne pišite 'htio bih' nego 'volio bih'. Pokažite da volite ono što radite i da ste strastveni prema svome poslu.

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
Nema događaja za prikaz.