Otkrijte zanimanje: Htio voziti vlakove, a postao instruktor u autoškoli
Njegov ured je Golf šestica, a kroz sve automobile u desetak godina koliko podučava vožnju prošlo je gotovo 700 ljudi. Neko vrijeme je bio najmlađi instruktor vožnje u gradu Zagrebu, jer je počeo svoj posao sa svega 21 godinom. Slaven danas ima 32 godine i ne kaje se što je izabrao ovu profesiju, iako mu je dječački san bio da vozi vlak.
Velika razina stresa i stalna koncetracija samo su neke od strana profesije instruktora vožnje. No kad se prisjete svih poznanstava i anegdota tijekom godina mnogi od njih su sretni zbog svog izbora. Jedan od njih je i Slaven Livazović iz autoškole Oryx, koji svoj posao radi već 11 godina i svojom profesionalošću stav o ovom zanimanju podiže na jednu još ozbiljniju razinu.
Htio voziti vlak, ali posao je bilo nemoguće dobiti
– Bavim se ovim poslom već 11 godina i kad pogledam cijelo to razdoblje drago mi je da sam izabrao ovu profesiju iako u početku nije sve bilo tako glatko, počinje svoju priču instruktor Slaven. Kao dječak je sanjario o poslu vlakovođe, no kad je završio školu i htio postati vlakovođa, na to zanimanje čekalo se par godina.
– Zbog toga sam se odlučio prekvalificirati u instruktora vožnje automobila.
U to vrijeme nije postojala granica od 24 godine za mladog vozača, pa sam već s 21 godinom učio druge voziti, objašnjava. Prva osoba koja je sjela u Slavenov automobil bio je jedan mladi dečko koji je već znao voziti, pa instruktor nije bio previše nervozan i dobro je probio led brojnih satova vožnje koje je odradio tijekom godina. S plaćom koja se kreće od pet do šest tisuća kuna i fleksibilnim radnim vremenom koje si Slaven sam slaže, posao instruktora je i s te tehničke strane prilično zadovoljavajući.
U njegovog kolegu iznervirani vozač s ulice uperio pištolj
Ono najvrijednije iskustvo rada s toliko ljudi su upravo poznanstva koja je Slaven ostvario održavaši brojne satove vožnje.
– No ima tu i negativnih aspekata. Koncentracija stalno mora biti na visokoj razini što ponekad zna biti prilično stresno i veliki problem su reakcije drugih ljudi izvana na našu vožnju, objašnjava.
Mnogi ljudi zaborave kako je to biti u autoškoli i nisu svjesni da je možda osoba na ulici prvi put u životu u autu za volanom i nemaju strpljenja. – Znaju doći i počastiti te ‘krasnim’ riječima, no neke žešće sukobe sam izbjegao. Neki moji kolege su imali puno lošije situacije, jedan čovjek je čak pištolj povlačio na instruktora iznerviran sporom vožnjom, prepričao je Slaven.
Bitno je biti opušten i znati se zezati s ljudima
Mnogi dolaze na vozački ispit jako nervozni i pod stresom. Slaven je kroz dugogodišnje iskustvo naučio raditi s ljudima i ima rješenje za takav stres. – Pokušavaš se zezati s njima, našališ se i tako ih opustiš. Mnogima to puno znači i bolje voze kad dođu opušteniji, a ne da im stopalo na papučici podrhtava, otkrio je svoje metode.
Uz stotine ljudi koji su prošli kroz njegovih šest automobila tijekom više od deset godina, bilo je i neobičnih situacija. – Jedan mali mi je ukrao 200 kuna iz novčanika kad sam izašao na toalet za vrijeme sata i ostavi novčanik u autu. U to prvo nisam bio siguran, a onda sam se kasnije uvjerio da sam nažalost bio u pravu, priča Slaven.
Dodaje kako ipak nije htio raditi nikakve scene jer se nije htio živcirati zbog cifre od 200 kuna. Odlučio je biti poslovno korektan, jer ipak ‘ide njemu na dušu, a ne meni’.
Loš glas: Instruktori napastuju kandidate
Koncentracija i smirenost odlike pravog instruktora vožnje
Instruktoru vožnje može biti problem što cijeli dan sjedi u automobilu, no Slaven se bavi bicikliranjem i plivanjem pa mu to nimalo ne smeta. – Obično preko ljeta imam desnu stranu tijela potpuno tamnu zbog ruke naslonjene na prozor, pa smiješno izgledam, objašnjava Slaven.
To mu nije nikakav problem, već ga više zabrinjava klima koju ljeti mora uključivati zbog svojih polaznika. No, sve su to detalji jer kad se pogleda s visine, Slaven je od slučajnog odabira pronašao zanimanje koje mu potpuno odgovora. Svima koji žele raditi isto što i on, poručuje da se ne posvećuju ovoj profesiji ako nisu strpljivi, koncentrirani i smireni.