Kreativni nered

Već šestu godinu za redom, učenici Srednje škole Vela Luka sami osmišljavaju i objavljuju turistički vodič koji se jedinstven na otoku. Sve dok se vrijedni srednjoškolci i nastavnici iz Vele Luke nisu okupili oko vježbeničke tvrtke 'Travelino d.o.o.' školske godine 2010./2011. otok Korčula nije imao vlastitu brošuru za turiste. 


Srednjoškolci iz Vele Luke sami osmišljavaju turistički vodič za Korčulu

Vodič ima sve što jednom turistu na otoku treba. Od službenih informacija na otoku, voznih redova pa sve do kulturnih informacija pa čak i popis smještajnih kapaciteta. Vodič 'Welcome to the island of Korčula' postao je nezamijenjiva informacijska knjižica na otoku, a njeno smišljanje za nadolazeću sezonu traje mjesecima tijekom školske godine. 


Od vježbeničke tvrtke u školi do uspješne marketinške agencije

I dok je sve započelo prije šest godina u sklopu vježbeničke tvrtke u školi u sklopu kojega su tiskali svoj prvi vodič 'Welcome to Vela Luka', njihov trud je prepoznat od strane tadašnjeg načelnika mjesta Borisa Žuvele koji je predložio da se cijeli projekt pretvori u proizvod turističke iskoristivosti. I tu je sve krenulo. 

- Već sljedeće školske godine prepoznata je potreba da se on proširi i obogati podacima za cijeli otok, pošto takav nije postojao. Na poziv učenika sve turističke zajednice otoka ujedinile su se u projektu izrade toga vodiča. Od tada pa do danas učenici svake godine tiskaju vodič ,'Welcome to the island of Korčula', uz potporu i suradnju srednje škole, turističkih zajednica, županije i Općine Vela Luka. Svake godine vodič se obogaćuje novim podacima i fotografijama kako bi što adekvatnije zadovoljio potrebe gostiju kojima dođe u ruke, rekla nam je njihova nastavnica Andrea Živko.

Pretprošle školske godine vježbenička tvrtka postaje sada već uspješna marketinška agencija 'Ankora' i iste godine postaje otvorena za sve učenike željne rada iz ekonomske i srednje škole Vela Luka. 

- Generacija učenika 2014./2015. uredila je i tiskala četverojezični vodič otoka Korčule na englesko-hrvatskom i slovensko-njemačkom jeziku u ukupnoj nakladi od 15 000 primjeraka. Iste godine izdali smo i gastro vodič otoka Korčule u kojemu su navedeni svi oni ugostitelji koji su se odazvali našem pozivu, otkriva Živko.

Srednjoškolci iz Vele Luke sami osmišljavaju turistički vodič za Korčulu

Specifične faze izrade vodiča

Da se radi o ozbiljnom poslu, govori nam i profesorica Živko koja je otkrila da se njihova Agencija pridržava specifičnih faza koje prate određenu shemu.

- Na početku školske godine postojeći članovi upoznavaju se s planom i načinom rada. Izrađuje se okvirni poslovni plan i podjela u radne skupine u odjele marketinške agencije 'Ankora''. Potom slijedi novačenje i selekcija novih zaposlenika. Raspisuje se natječaj za radna mjesta pri čemu se od učenika traži da napišu životopis i predaju molbu za određeno radno mjesto. Na selekcijskom intervjuu odlučuje se o primanju novih članova. Nakon što smo odlučili koji će učenici i na kojem radnom mjestu biti zaposleni osmišljava se i izrađuje detaljan poslovni plan za cijelu godinu. Definiraju se ciljevi, zadaci i rokovi vezani za izradu turističkog vodiča za nadolazeće ljeto i ostale promotivne aktivnosti marketinške agencije. Na redovnim tjednim sastancima učenike se uči kako samostalno izraditi Power Point prezentaciju i organizirati i voditi sastanak s predstavnicima turističkih zajednica otoka, kako bi se definirala suradnja za tekuću godinu, objašnjava profesorica te dodaje da učenici sami odrađuju sastanke s Turističkim zajednicama otoka s kojima ugovaraju eventualne izmjene i korekcije predloženog.

U cjelokupnu fazu ulazi i kontaktiranje starih i potnecijalnih oglašivača što je također vrlo važno, priznaje Živko jer se vodič najvećim djelom financira od oglasa. Nakon cjelogodišnjeg rada na izradi vodiča, slijedi najdraži dio, a to je upravo prezentacija vodiča pred čelnim ljudima otoka i naravno ono najbitnije uživanje u produktu svoga rada tijekom cijelog ljeta. Kako i ne bi kad su već nekoliko puta za njega bili i nagrađeni.

- O kvaliteti i iskoristivosti vodiča govore i nagrade i priznanja koja smo dobili. Svi učenici i mentori dobili su pohvalnicu Ministarstva turizma za sudjelovanje u programu Promocija i jačanje kompetencija strukovnih zanimanja za turizam 2015. godine. Izabrani smo i kao glavni dobitnici nagrade za posebna postignuća Općine Vela Luka za 2015. godinu. Izabrani smo od strane Srednje ekonomsko-birotehničke škole Slavonski Brod kao primjer dobre prakse te su nam u sklopu svog projekta došli u studijski posjet, nakon čega smo s njima nastavili kvalitetnu i uspješnu suradnju, zaključuje Andrea Živko.

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
Nema događaja za prikaz.