Pretraga

Apstinencija od cigareta u godinu dana vodi do novog kompa

A- A+

Već sama činjenica da je oko 90% pušača počelo pušiti u tinejdžerskim godinama upućuje na to da je mlad čovjek jako podložan negativnim utjecajima. Na to su ukazala i brojna istraživanja, a među njima i ono najnovije koje pokazuje da kadrovi na TV-u s cigaretom mlade potiću na pušenje.

Kadrovi s motivom cigarete potiču pušenje kod mladih

James Sargent, profesor u školi medicine Geisel (New Hampshire) tvrdi da mladi pušenjem žele što više ličiti na omiljene filmske zvijezde koje gledaju na malim ekranima. Pokazalo se, naime, kako tinejdžeri koji gledaju puno filmova s likovima koji puše i sami počinju činiti isto.

Sargant i njegovi suradnici istraživanje su proveli tako što su uspoređivali broj likova koji puše u filmovima i njihovu gledanost. Nakon toga su anketirali osobe između 10 i 14 godina i zaključili da su oni koji su vidjeli više filmova s likovima pušačima izloženi većem riziku toga da postanu ovisnici o nikotinu.

Naime, na svakih 500 filmskih kadrova u kojima se pušilo, vjerojatnost da tinejdžer počne pušiti u sljedeće dvije godine porasla je za 33 do 49 posto.

Utjecaj oglasa za cigarete 

Naravno filmovi i serije nisu jedini mediji koji utječu na razvoj nikotinskih navika kod mladih. Nedavno je jedno njemačko istraživanje pokazalo kako tinejdžeri koji su izloženi oglasima za cigarete češće postaju pušači.

Prvo su im pokazivani oglasi kojima se reklamira pušenje, a nakon toga oglasi za automobile, slatkiše, odjeću i drugo. Nakon perioda od devet mjeseci, 13 posto promatranih tinejdžera je počelo pušiti.

Istraživači smatraju da su oglasi za cigarete proizveli želju za pušenjem kod tinejdžera jer ostalie reklame nisu utjecale na njih.

Zapamtite ove činjenice

Znanstvenici su došli i do još nekoliko zanimljivih zaključaka. Tako je otkriveno da depresivne mlade ljude nikotin čini još depresivnijima. Pušenje također znatno slabi osjetila mirisa i okusa, a osim na pluća iznimno šteti i srcu.

Naravno, već godinama se vodi zdravstvena kampanja protiv pušenja, ali možda jedan od najčešćih motiva za prestanak konzumiranja duhanskih proizvoda je financijska ušteda.

Tako prema nekim izračunima ukoliko pušite kutiju cigareta dnevno na kraju godine biste za tu svotu novca mogli kupiti novo računalo.