Pretraga

Ponovno ima mnogo odlikaša, Ministarstvo razmišlja o maloj maturi

A- A+

Poznato je da nakon osnovne škole mnogi učenici imaju jako dobre ocjene i bez problema upisuju željene srednje škole. Petice se nižu u svjedodžbama, a elektronski upisi u srednje škole uskoro će pokazati koliki je točan broj odlikaša. Ovaj podatak o visokom broju učenika s odličnim ocjenama ponovno dovodi u pitanje uvođenje ispita male mature nakon osnovne škole. Dok se neki zalažu za ovaj instrument vrednovanja, drugi smatraju da je to preveliki stres za učenike. U Ministarstvu su po tom pitanju i dalje, prilično suzdržani.

Učenici koji su se ove godine prvi puta prijavljivali na elektronski način u srednje škole i to preko e – upisa, dobili su svoje privremene rang liste. Na njima se ponovno pokazala stara boljka hrvatskog školskog sustava, a to je izuzetno visok postotak odlikaša. Mnogi profesori već dugo vremena inizistiraju na uvođenju male mature, koja bi se provela krajem osnovne škole i bila instrument kojim bi se učenici upisivali u srednje škole.

Izdvojeni članak

Đurđica Fuštar: “Slijedi nam uvođenje male mature”

Međutim, još nije poznato hoće li se uvoditi mala matura ili će to ipak ostati rezervirano za neke dugoročne planove.

Oni koji ipak nisu za uvođenje male mature, kao jedan od glavnih argumenata ističu stres koji bi onda proživljavali đaci na kraju osnovne škole, dok ih ponovni ispiti čekaju na kraju srednje škole kad se provodi državna matura. 

U samom Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta za Slobodnu Dalmaciju su potvrdili kako se o maloj maturi – razmišlja. 

– Trenutačno je u izradi Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije u koju su uključeni istaknuti stručnjaci iz svih područja, te bismo nakon njezina donošenja mogli krenuti u moguće daljnje reforme sustava obrazovanja, kazali su iz MZOS – a.

Dodaju kako je sami projekt vrednovanja kroz malu maturu zahtjevan, što znači da se ovako važna odluka ne može donijeti preko noći. 

Prije eventualnog uvođenja male mature, u MZOS – u smatraju, treba se provesti adekvatna javna rasprava u koju će biti uključeni roditelji, učenici, škole, ali i stručnjaci te javnost općenito.