Industrijska strojarska škola Zagreb
Industrijska strojarska škola obrazuje učenike za mnoga deficitarna zanimanja što učenicima omogućava konkurentnost na tržištu rada i lakše zapošljavanje. Upisne kvote učenika u zanimanjima bravar, instalater grijanja i klimatizacije, tokar, autolimar, strojobravar i alatničar povećavaju se po preporuci Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Velika pomoć u školovanju učenicima i njihovim roditeljima je mogućnost stipendiranja školovanja od strane Grada Zagreba i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. Osim navedenih zanimanja, u našoj školi još obrazujemo tehničke crtače, automehaničare i CNC-operatere.
Škola je moderno opremljena, svi nastavnici imaju za svoj rad prijenosna računala, u većem broju učionica nalaze se projektori, a u dvjema učionicama i „pametne ploče“. U 10 000 kvadratnih metara radnog prostora škole, smješteno je osam klasično opremljenih učionica, po dvije specijalizirane učionice za strojarstvo, računalstvo i instalacije, specijalizirana učionica za automehaniku i autolimariju, jedanaest nastavnih kabineta, dvorana za tjelesnu i zdravstvenu kulturu i suvremeno opremljena knjižnica i čitaonica, a tu je i sedam odjela školske radionice za ručnu i strojnu obradu. Školska radionica je opremljena za nastavno-proizvodni rad s 330 radnih mjesta i podijeljena je prema tehnologijama pa tako, osim CNC praktikuma, postoje odjeli za automehaniku, ručnu obradu, tokarenje, glodanje, brušenje, bušenje, zavarivanje, montažu, instalaciju grijanja i klimatizacije, kao i alatničarstvo.
Godine 1946. je, za potrebe metalske industrije grada Zagreba i tvornice „Prvomajska“, osnovana Industrijska škola „Prvomajska“ u Držićevoj ulici na broju 14. Na početku je škola imala samo tri odjeljenja sa 75 učenika. Zbog rastućih potreba za industrijskim djelatnicima strojarske struke na području Zagreba i Republike Hrvatske, Industrijska škola se 1969. godine spaja s Prvom metaloprerađivačkom školom i dobiva naziv Metalski školski centar. Taj se centar razvio u jednu od najvećih školskih ustanova na tadašnjem južnoslavenskom području s gotovo 4000 upisanih redovnih učenika i polaznika obrazovanja uz rad. Metalski školski centar 1978. g. mijenja naziv u Tehnički obrazovni centar „Prvomajska“, a 1991. godine se razdvaja na dvije i danas postojeće škole: četverogodišnju Strojarsku tehničku školu Fausta Vrančića i trogodišnju Industrijsku strojarsku školu. Posljednjih godina Industrijska strojarska škola ima oko 500 redovno upisanih učenika.
Zanimanja koja upisujemo su sljedeća: Alatničar, Tehnički crtač, CNC operater, Automehaničar, Instalater grijanja i klimatizacije, Autolimar, Tokar i Bravar.
Učenici koji upisuju JMO program (instalater grijanja i klimatizacije, automehaničar, autolimar, tokar, bravar) u prvoj godini trebaju odraditi 900 sati, u drugoj godini 900 sati i u trećoj godini 800 sati praktične nastave, koja se održava u školi i kod obrtnika kod kojeg je učenik sklopio Ugovor o naukovanju. Na kraju trećeg razreda učenici izrađuju završni rad koji se sastoji od praktičnog i teorijskog dijela.
Program CNC operater također u svim razredima obavlja praksu, ali u manjem opsegu i to u školskom praktikumu za ručnu obradu te praktikumu za klasičnu strojnu obradu i kod poslodavca u CNC radionici najkasnije do 20. kolovoza tekuće školske godine. Nakon završenog trećeg razreda učenici izrađuju završni rad koji uključuje praktični rad te provjeru ostalog strukovnog znanja i vještina predviđenih ishodima učenja programa. Učenici koji žele upisati program CNC operatera prigodom upisa moraju donijeti Liječničku svjedodžbu specijaliste medicine rada.
Učenici koji žele upisati programe zanimanja za industriju (B-program) – alatničar moraju prigodom upisa donijeti Liječničku svjedodžbu specijaliste medicine rada, dok učenici koji žele upisati zanimanje tehnički crtač donose Potvrdu liječnika (koji je pratio kandidata tijekom osnovnog obrazovanja) o nepostojanju kontraindikacija za odabrani obrazovni program.
Učenici koji žele upisati programe obrazovanja za obrtništvo (JMO program: instalater grijanja i klimatizacije, automehaničar, autolimar, tokar, bravar) moraju prigodom upisa ili najkasnije do kraja prvog polugodišta donijeti Liječničku svjedodžbu specijaliste medicine rada i Ugovor o naukovanju sklopljen i registriran s licenciranim obrtom ili pravnom osobom. U slučaju da nisu u mogućnosti dostaviti Liječničku svjedodžbu specijaliste medicine rada, prilikom upisa donose Potvrdu liječnika obiteljske medicine.
Avenija Marina Držića 14, Zagreb
01/61 56 611; 01/6152 955
OIB: 43941485589
Strukovna smo škola pa je težište naše Škole na razvijanju učeničkih kompetencija učenjem temeljenom na radu kao i kontinuirani razvoj kulture sigurnosti i zaštite zdravlja na radu. No, nismo zanemarili ni razvoj socijalnih vještina i generičkih kompetencija naših učenika pa ih poučavamo i kulturnom ophođenju, rješavanju problema i donošenju odluka, kritičkom mišljenju, aktivnom građanstvu i vještinama komuniciranja u svijetu rada. Ukazujemo na važnost cjeloživotnog učenja kako bi se što bolje mogli prilagoditi potrebama svijeta rada u koji ulaze već tijekom prve godine obrazovanja jer učenici koji se školuju po jedinstvenom modelu obrazovanja, dio naukovanja obavljaju u školskoj radionici, a dio u licenciranim obrtničkim i drugim poduzećima. U Industrijskoj strojarskoj školi, uz dodatnu i dopunsku nastavu, posljednjih godina djeluju i slobodne aktivnosti: informatička grupa, novinarska skupina, knjižničarska skupina, skupina za očuvanje okoliša/WEB-EKO grupa, glazbena sekcija, dramska sekcija te Klub medijatora. U školi se provodi i program prevencije kockanja pod nazivom „Tko zapravo pobjeđuje?“, a u sklopu izvannastavnih aktivnosti organiziraju se redovito kreativne i edukacijske radionice za učenike.
Razvoj učeničkih digitalnih kompetencija uvelike nam je olakšala uključenost škole u CARNet-ov projekt e-Škole u kojem sudjelujemo od samog početka, od 2017. godine. Već nekoliko godina u školi samostalno organiziramo webinare i videokonferencije za učenike i nastavnike na nivou cijele Hrvatske s temama sigurnosti na internetu i zaštite zdravlja na radu. Svake godine imamo izuzetno zapažene uspjehe učenika na brojnim strukovno usmjerenim međužupanijskim i državnim natjecanjima.
Već četvrtu godinu zaredom sudjelujemo u Erasmus + projektu mobilnosti učenika i nastavnika za aktivnosti u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Tom međunarodnom suradnjom s drugim školama naši su učenici i nastavnici do sad bili na osposobljavanju u Francuskoj, Irskoj, Finskoj, Latviji, Sloveniji i na Malti. Škola je, zahvaljujući svojim Erasmus programima i izvrsno ostvarenim projektima, početkom 2022. godine dobila Erasmus akreditaciju u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju.
Posljednjih godina uključeni smo i u eTwinning projekte, u suradnji sa školama iz Hrvatske, ali i Bosne i Hercegovine, Srbije i Turske.
Osim službene web stranice, škola ima i Facebook i Instagram profile, kao i web stranicu virtualne školske knjižnice (https://sites.google.com/view/virtualna-knjiznica-iss).
Škola već duži niz godina ostvaruje suradnju s udrugama: Status M, Ambidekster, Sretna priča, Forum za slobodu odgoja, Modus i BoliMe na teme: promicanja rodne ravnopravnosti, nenasilja, zdravih životnih stilova, građanske odgovornosti i suzbijanje svih oblika diskriminacije kod učenika/ca; prevencije nasilnih ponašanja kod mladih koji su u visokom riziku za počinjenje nasilja; podrška roditeljima učenika škole, jačanja njihove roditeljske uloge, doživljaja i kompetencija te osvještavanja njihove uloge u prevenciji socio-emocionalnih problema njihove djece; osnaživanja učenika u vještinama važnim za buduće zaposlenje i aktivno sudjelovanje u lokalnoj zajednici; vršnjačke medijacije i upoznavanja srednjoškolaca s pojmom mentalnog zdravlja kroz vršnjački dijalog i učenje.
Izračun bodova za upis u srednje škole na Srednja.hr
Izračunaj svoje bodove!