Poželjno je da studenti koriste laptope i smartphone na predavanjima koja to ne uvjetuju
Pogledom na bilo koju predavaonicu na fakultetu, uočit ćete kako je sve manje studenata koji bilješke vode na staromodan način, to jest zapisujući natuknice na list papira. Studentima koji ne posjeduju laptop ili smartphone u današnje vrijeme je dosta teže studirati. Stoga su i naše predavaonice prepune mladih ljudi koji za vrijeme predavanja ili seminara u rukama drže spomenute tehnološke naprave i onda kada ti predmeti ne uvjetuju korištenje istih. Voditelj Ureda i predsjednik Povjerenstva za e-učenje na Medicinskom fakultetu u Zagrebu Mirza Žižak istaknuo je kako je poželjno da studenti koriste uređaje i kada za njima nema potrebe.
Donedavno je računalo, laptop ili tablet bio luksuz kako na fakultetima, tako i u školama, no danas spomenuti uređaju spadaju pod nužnu opremu svake obrazovne institucije. Napretkom tehnologije, slika prepunih predavaonica izgleda drugačije – ‘staromodni studenti’ koji vode bilješke pomoću olovke i papira polako nestaju, a zamjenjuje ih generacija koja za vrijeme svakog predavanja koristi laptop, smartphone ili neki treći uređaj.
Korištenje uređaja na svakom predavanju je poželjno
Mirza Žižak, profesor fiziologije i imunologije te voditelj Ureda i predsjednik Povjerenstva za e- učenje na Medicinskom fakultetu u Zagrebu izjavio je kako je poželjno i jako korisno da studenti za vrijeme svakog predavanja koristite uređaje pa čak i za vrijeme predavanja koja ne uvjetuju korištenje istih, piše dnevnik.hr.
– Ukoliko se radi o klasičnom, tradicionalnom, predavanju tada korištenje laptopa ili tableta nema nekog značajnijeg utjecaja na samo provođenje predavanja. S druge strane novi pristup predavanju, u kojem se očekuje interakcija studenata po principu brzog odgovaranja na postavljanja pitanja s ciljem dobivanja trenutne slike o tome jesu li studenti razumjeli sto im se predaje, često zahtjeva da studenti aktivno koriste tablete ili pametne telefone. Putem njih student može sudjelovati u odgovaranju na pitanja, a odgovori se odmah analiziraju i dobiva se jasna predodžba koliko je studenta razumjelo obrađeno gradivo’, istaknuo je profesor Žižak za spomenuti portal.
Pozitivne i negativne stvari e-učenja
S obzirom da je voditelj Ureda i predsjednik Povjerenstva za e-učenje na zagrebačkoj Medicini, pojasnio je kakav je to relativno nov sustav učenja koji se prije nekoliko godina nije provodio ni na jednom hrvatskom fakultetu.
Žižak je izjavio da se radi se o ‘kliker’ sustavu provođenom putem e-uređaja. Za razliku od predavanja, na seminarima se od studenata očekuje da unaprijed putem LMS sustava te pomoću video predavanja i PPT prezentacija usvoje potrebna i neophodna znanja. – Na seminaru očekujem punu interaktivnost studenata pa e-uređaji nisu uvijek poželjni osim u situacijama kada se u nastavi koristi takozvani kliker sustav. S druge strane, ukoliko je seminar koncipiran kao aktivno sudjelovanje studenata u nastavi na način da tijekom seminara trebaju odgovoriti na pitanja koja testiraju njegova razumijevanja gradiva ili zahtijevaju njihovu diskusiju na zadanu temu tada je korištenje laptopa i/ili tableta poželjno, govori profesor Medicinskog fakulteta za dnevnik.hr.
Ipak, nastavlja kako korištenje uređaja na predavanjima ima svojih prednosti, ali i mane. U prednosti ubraja činjenicu da profesori na jednostavan način mogu dobiti brzu i jasnu sliku o tome koliki broj studenata seminarske grupe ili na predavanju, razumije gradivo koje se obrađuje, kao i to da studenti mogu brzo pronaći i podsjetiti se stvari iz gradiva koje se obrađuje. No veliki nedostatak je taj što studenti koncentraciju s predavanja često prebacuju na zanimljive sadržaje na internetu pa zbog toga ne mogu adekvatno pratiti tijek predavanja.