Vijesti

Česta je pojava da agenti telekomunikacijskih operatora studentima na ulaz u Studentski dom Stjepan Radić dijele start pakete. Radi se o promotivnim karticama na bonove, bez ikakve ugovorne obaveze, a studenti ih nisu obavezni aktivirati. To su tvrdili i agenti Tomata, koji u navedenom domu već dvije godine za redom studentima 'uvaljuju' promotivne kartice i govore da si, ako to žele, mogu uključiti minute i megabajte. Studentima potom na prevaru uzimaju osobne, lažiraju potpise i uključuju pretplatničke tarife. Iako kartica nikada niti nije bila aktivirana, studentima na naplatu dolaze računi.

Studenti pozor! Agenti Tomata lažiraju potpise i šalju račune za uslugu koja nije korištena

Nije rijetkost da se na ulazu u Studentski dom Stjepan Radić, koji okuplja oko 4 tisuće studenata, na ulazu umjesto letaka dijele besplatni start paketi, SIM kartice na bonove. Takve se kartice mogu kupiti na svim kioscima, aktivne postaju tek kada nadoplatite bon i za njih nema nikakve ugovorne obveze.

Tako se na ulazu spomenutog doma pojavila mlada i šarmantna ekipica iz Tomata, koja studentima dijeli iste takve kartice, navodno bez ikakvih obaveza i pretplata. Na studentu je hoće li karticu koristiti ili baciti, jer kako agenti navode, aktivna postaje tek voljom studenta.

Kako bi poslodavcu dokazali da su karticu dali fizičkoj osobi, a ne bacili ju, od studenata mladi agenti traže osobnu. Ni ne sluteći da bi ih student koji samo zarađuje za kruh mogao ovako prevariti, studenti kolegi daju osobnu.

I tu kreće agonija onih koji su naivno povjerovali u laži agenata. Iako karticu nikada nisu aktivirali, niti potpisali ikakve ugovore s Tomatom, studentima na kućnu adresu dolaze računi za pretplatu koju im je agent Tomata aktivirao.

Agenti na prevaru uzimaju osobne

Jedna od njih je i Ivana, studentica koja živi u domu na Savi i koja je pristala ispričati nam svoju situaciju.

- Išla sam na faks ujutro, a ispred doma pored 9. paviljona su stajala tri dečka po dobi studenti, od 20-ak godina. Jedan od njih me je zaustavio i rekao mi da mogu uzeti promotivnu karticu na kojoj si, ako želim(!) mogu uključiti minute, megabajte i slično, priča nam Ivana.

Tek je, kaže, kupila novi mobitel, pa da joj stari ne stoji bez kartice, zaključila je kako bi joj ovakva dobro došla.

- Potom mi je rekao da mu dam osobnu jer on mora u Tomatu opravdati kome je dao karticu, da ne ispadne da je bacio u smeće. Nikakvu tarifu niti pretplatu nije spomenuo u nijednom trenutku. Nakon par dana na kućnu adresu u Đakovo, došao mi je račun za registraciju u iznosu od nekih tri kune, s naslovom registracija na pretplatničku 'Žestoku tarifu'. Naravno, mama me je zvala da kakvu sam pretplatu uzela, u iznosu od 110 kuna mjesečno, kaže Ivana i dodaje kako karticu nikada nije niti koristila.

Ivana nikada nije potpisala ugovor, a u VIP-u tvrde da se isti ne može sklopiti bez potpisa

Nakon toga se obratila Tomatu, gdje su joj kazali kako se nadaju da će situaciju pozitivno riješiti, ali ne i kako ju riješiti. Raspitala se malo i shvatila da nije jedina kojoj se to dogodilo, a na njeno upozorenje u Facebook grupi Save javili su se brojni drugi studenti kojima se dogodilo isto i to prošlih godina. Nekima od njih su i nakon tri mjeseca od zamolbe za raskidom ugovora dolazili računi na kućnu adresu.

- Slučajno sam prolazila trgovačkim centrom gdje su stajali Tomato promoteri pa sam njih pitala kako da riješim problem. Rekli su da je potrebno otići na Iskon pult i reći da želite prebaciti taj broj s pretplate na bonove, i zatim u VIP kako bi se tu računi stornirali da ne moram platiti ovaj mjesec od kad su mi uključili. U VIP-u su jako ljuti jer kažu da nisam prva već da svaki dan dolaze ovako prevareni ljudi, rekla nam je Ivana i dodala kako su joj u VIP-u, u čijem je vlsništvu Tomato, kazali da im je drago kada ljudi prijave ovakve prevare jer prema lokaciji agenta znaju o kome se radi.

Kako nismo odali podatke svoje sugovornice, niti kada je njen ugovor sklopljen, iz VIP-a nam kažu kako situaciju ne mogu provjeriti, jer ne znaju za konkretne slučajeve. No, potvrdili su nam kako se ugovor može sklopiti samo uz potpis.

Ipak, studentica Ivana iz naše priče potvrdila nam je kako ništa nije potpisivala, ali i da je agent naknadno mogao lažirati njen potpis.

- Korisnici mogu sklopiti pretplatnički odnos s prodajnim savjetnikom na promocijskim pultevima, na više različitih lokacija, najčešće u trgovačkim centrima gdje im se prezentiraju uvjeti i pogodnosti Tomato tarife i nudi mogućnost sklapanja pretplatničkog odnosa za istu što podrazumijeva potpisivanje Zahtjeva za zasnivanje pretplatničkog odnosa, kažu nam iz VIP-a.

'Pogrešna percepcija' prilikom sklapanja ugovora koji uopće nije potpisan

Prilikom potpisivanja tog zahtjeva, kažu nam iz VIP-a, studenti su trebali dobiti Predugovornu obavijest, odnosno izjavu o potpisanom pretplatničkom odnosu, gdje su dodatno pojašnjeni uvjeti pretplate. Potom bi potpisnik trebao biti dodatno kontaktiran na dani kontakt telefon te mu se u razgovoru ponovno prezentiraju uvjeti i pogodnosti Tomato tarife i provjerava sigurnost korisnika za aktivaciju iste.

Jedino što je Ivana dobila iz Tomata, nakon razgovora s njihovim agentom, bio je račun. Nitko ju nije zvao, niti joj prezentirao uvjete i pogodnosti tarife na koju je navodno pristala.

- Lako za nas studente, mi se već nekako i snađemo pa to riješimo. Problem je u starijim ljudima koji to neće znati pa će jadni na mirovinu morati plaćati 110 kuna za nešto što ne koriste, zaključuje studentica Ivana.

Za kraj su iz VIP-a napomenuli kako je moguće da je došlo do pogrešne percepcije u trenutku sklapanja ugovora, te kako se isti može raskinuti.

- Valja napomenuti da iako naši prodajni partneri imaju striktne upute vezane uz prodaju naših proizvoda i usluga kojih se pridržavaju, unatoč tomu moguće su krive percepcije na koje nažalost ne možemo utjecati. Prilikom potpisivanja pretplatničkog ugovora svakom se korisniku, koji zasniva pretplatnički ugovor izvan poslovnih prostora trgovca, uz Zahtjev za zasnivanje pretplatničkog odnosa na kojem su navedene cijene svih mjesečnih naknada, uručuje i već spomenuta predugovorna obavijest kojom je navedeno pravo na raskid sklopljenog pretplatničkog ugovora u roku od 14 dana te izjava o potpisanom pretplatničkom odnosu kojom su dodatno navedeni i pojašnjeni uvjeti odabrane tarife te Opći uvjeti poslovanja. Dakle, i da je došlo do krive percepcije u trenutku sklapanja ugovora, potrošač može u roku od 14 dana, nakon zasnivanja ugovora, bez navođenja razloga raskinuti pretplatnički ugovor, kazali su nam za kraj iz VIP-a.

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
Nema događaja za prikaz.