Treba li ukinuti domaće zadaće: Profesori i učenici djelomično na istoj strani
Istraživanje ‘O učenju 2014’ koje je proveo Institut za društvena istraživanja pokazalo je kako gotovo 40 posto učenika prepisuje domaće zadaće u razredu. Odlučili smo upitati nekoliko profesora i učenika koji je njihov stav po pitanju ukidanja domaćih zadaća.
Boris Jokić i Zrinka Ristić Dedić s Instituta za društvena istraživanja proveli su studiju pod nazivom ‘O učenju 2014’ čiji su rezultati pokazali kako oko 40 posto učenika u našim školama gotovo uvijek prepisuje zadaću. Stoga smo odlučili provjeriti što profesori i učenici misle trebaju li se domaće zadaće ukinuti.
Profesori ustraju u važnosti domaćih zadaća
– Ne treba ukinuti domaće zadaće jer su one jako korisne kako bi se razvijala pismenost na nastavi. Poznato mi je kako u SAD-u učenici uopće ne nose knjige svojim kućama i sav posao obave u školi, no smatram ako išta treba sačuvati to su domaće zadaće pogotovo kod predmeta maternjeg jezika. Radi se o tome da zadaćama učenici razvijaju mislenost, pismenost, moralnost i sve ono pozitivno što se ne može napraviti na nastavi jer je za to potrebno znatno više vremena, izjavio je profesor iz Gimnazije Čakovec Ivan Pranjić.
Sličan stav ima i profesor Dubravko Deželić iz Grafičke škole u Zagrebu. Tvrdi da bi domaće zadaće bile bespotrebne tek u slučaju da se okrene cijeli obrazovni sustav, to jest da se učenicima omogući da budu cijeli dan u školi te im se osigura obrok, jer bi tada mogli uz asistenciju profesora taj posao obaviti popodne u školi. – U našem slučaju domaće zadaće predstavljaju oblik ponavljanja stečenog znanja tog dana. Slažem se da bi cjelokupno gradivo trebalo rasteretiti i učiniti lakšim, ali zadaće su potrebne za ponavljanje i u kontekstu primjene znanja. Zadaća ne treba biti suhoparno ponavljanje činjenica nego sistematski postavljen zadatak na kojem će učenici primijeniti naučeno, objašnjava profesor Deželić.
U srednjoj školi nitko zadaće ne piše
Uz mišljenje profesora, zatražili smo i stav srednjoškolaca kojih se ovo pitanje izravno tiče. Učenik Adam Savčić iz Tehničke škole Nikola Tesla u Vukovaru smatra da bi se domaće zadaće trebale zadržati u osnovnim, a ukinuti u srednjim školama.
– U osnovnoj školi djeca još i pišu domaće zadaće, ali u srednjoj nitko. Možda bi profesori trebali davati nekakve zadatke pa da ih rješavaju oni koji žele jer zadaćom samo ruše prosjek učenicima budući da ih nitko ne radi, govori Vukovarac Adam.
Dominik Pezelj iz Gimnazije Sisak ima suprotno mišljenje od svog kolege. Smatra da su zadaće vrlo korisne za vježbu i provjeru znanja, pogotovo maturantima koji nakon četiri godine pišu gradivo koje obuhvaća sva četiri razreda srednje škole.
– Redovito pisanje zadaća učenicima može koristiti kada se budu pripremali za maturu, zaključio je Pezelj.