Profesori

U sklopu projekta Korupcija u školama Forum za slobodu odgoja proveo je istraživanje usmjereno na percepciju sitne korupcije i neetičnog ponašanja u Hrvatskoj. Rezultati su pokazali kako su u našim srednjim školama najzastupljeniji oblici neetičnog i koruptivnog ponašanja favoriziranje učenika, pritisci na nastavnike da daju veće ocjene, plaćanje ocjena skupocjenim darovima ili prebacivanje privatnih poslova na učenike.

Korupcija u hrvatskim školama: Veću ocjenu kod nastavnika kupuju i zlatom

Forum za slobodu odgoja proveo je istraživanje u sklopu projekta Korupcija u obrazovanju kojim su došli do spoznaje koji su najzastupljeniji oblici neetičnog ponašanja i korupcije u srednjim školama. Rezultate su predstavili na okruglom stolu na Visokom evanđeosko-teološkom učilištu u Osijeku, piše Glas Slavonije.

Pritisak za veću ocjenu, prebacivanje poslova ili favoriziranje učenika

Projekt Korupcija u školama financira Europska unija, a sufinancira Vlada RH. Cilj istoga jest pomoći školama u stvaranju obrazovanja za nultu toleranciju na korupciju.

Favoriziranje ili diskriminacija učenika, pritisak roditelja, učenika i drugih nastavnika na profesore da povise loše ocjene, prepisivanje i varanje na ispitima, prebacivanje administrativnih ili privatnih poslova s nastavnika na učenike pokazali su se kao najzastupljeniji oblici neetičnog ponašanja i korupcije u hrvatskim srednjim školama.

- Smatramo da je korupcija rasprostranjena u našem društvu, a korupcija u obrazovanju jedan je od njezinih najopasnijih oblika. Stoga kod učenika treba razvijati građanske i društvene kompetencije, prije svega odgovornost, integritet i drukčije shvaćanje svoje uloge u društvu. Mi smo to učinili ovim istraživanjem, zatim stručnim usavršavanjem nastavnika, kreativnim natječajem i ljetnom školom za učenike - izjavio je direktor razvoja i programa u Forumu za slobodu odgoja Mario Bajkuša.

Nastavnicima se ne poklanjaju 'nevini' darovi

Rezultate istraživanja usmjerenog na percepciju sitne korupcije i neetičnog ponašanja u Hrvatskoj predstavila je Lana Jurko iz Mreže centara za obrazovne politike. Prije svega istaknula je kako su istraživanje s partnerom Agencijom lokalne demokracije iz Osijeka proveli u četiri hrvatske županije, među kojima su se našle Osječko-baranjska i Grad Zagreb.

- Pokazalo se da koruptivnog i neetičnog ponašanja definitivno ima, i da se tako ponašaju svi: nastavnici, učenici, roditelji, čak i ravnatelji. Cijeli sustav tako funkcionira, nema sankcija za takvo ponašanje i mi odgajamo generacije koje će se jako dobro snalaziti u koruptivnom društvu, izjavila je Jurko.

Nastavila je kako je praksa darivanja nastavnika prilično česta u hrvatskim školama, a najčešće se darivaju na kraju školske godine. Naime, više od dvije trećine ravnatelja i polovica nastavnika koji su sudjelovali u istraživanju otkrili su kako su se osobno susreli s takvim slučajevima. Skoro 40 posto roditelja istaknulo je kako se ne radi o 'nevinim' darovima, što većina pomisli, nego se nastavnicima poklanja nakit ili zlato.

Favoriziranje djece od osoba visokog statusa
Jedan od najvećih problema svakako je favoriziranje učenika od nastavnika. Radi se o tome da su nastavnicima ili ravnateljima posebno dragi učenici čiji su roditelji osobe visokog društvenog statusa. Također roditelji često pravdaju izostanke svoje djece, dok ih 15 posto to čini jer njihova djeca ne budu spremna za ispitivanje, umorna su ili su, pak, zakasnila na nastavu. 

- Prepisivanje je najnormalniji način ponašanja. Također postoji pritisak na nastavnike da povise ocjenu, to rade roditelji, učenici, a nekada i ravnatelji. Naišli smo i na slučajeve netransparentnog zapošljavanja nastavnika, kao i, unatoč transparentnosti e-upisa, sumnjive upise u srednje škole, istaknula je Lana Jurko. A zanimljivo je i to da čak 6 posto nastavnika i roditelja vjeruje da su razlozi za korupciju u školi ukorijenjeni u društvu.

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
Nema događaja za prikaz.