Pretraga

Ocijeni profesora: Strogog i pravednog Sumpora učenici smatraju ‘dušom od nastavnika’

A- A+

Zahvaljujući projektu ‘Ocijeni profesora’ koji je pokrenuo portal Srednja.hr dobili smo uvid u to prema kojim profesorima najveći broj učenika gaji simpatije. Jedan od najbolje dosada ocijenjenih profesora je Dalibor Sumpor koji predaje biologiju u Srednjoj školi Tina Ujevića u Kutini. Budući da su komenatri na račun rada ovog 42-godišnjeg profesora samo pozitivni, odlučili smo doznati iz prve ruke zašto je jedan od omiljenih srednjoškolskih profesora.

Foto: privatna arhiva

U Srednjoj školi Tina Ujevića u Kutini svoje radno mjesto našao je jedan od omiljenih profesora, Dalibor Sumpor. Prije skoro dva mjeseca pokrenuli smo projekt ‘Ocijeni profesora‘ te dali mogućnost učenicima, studentima i suradnicima da vrednuju rad sveučilišnih i srednjoškolskih profesora. Cilj projekta je da nastavnici uvide što učenici kod njih cijene, a što ih smeta. Skoro 50 glasova koliko je skupio spomenuti profesor biologije, tog 42-godišnjaka je smjestilo na mjesto najbolje ocijenog srednjoškolskog nastavnika. Stoga smo odlučili doznati od omiljenog profesora zašto je zaslužio tako visoku ocjenu, epitet ‘duše od nastavnika’ i izuzetno pozitivne komentare na svoj rad.

Izdvojeni članak

Otkrijte zanimanje: Priča mlade profesorice s druge strane katedre


Učenik o omiljenom profesoru

Nastavnik daje svima šansu da isprave ocjenu, uvažava naša mišljenja i opravdanja, tretira nas kao odrasle osobe i tome nas uči, rijetko kada je vrlo vrlo ozbiljan i autoritativan kao drugi stariji nastavnici što olakšava nama nastavni sat da budemo opušteni, zna se šaliti sa nama, ali kada se radi, onda se radi. Jedini nastavnik koji daje drugačije primjere iz života u nastavi za razliku od ostalih koji se drže udžbenika. On čak i ne gleda u udžbenik dok drži nastavu.

Strog i oštar, ali pravedan prema svim učenicima

Dalibor Sumpor prvi puta nakon diplomiranja se kao profesor okušao upravo u Srednjoj školi Tina Ujevića 1998. godine. Zatim ga je sudbina ponovno prije osam godina dovela do mjesta profesora biologije u spomenutoj školi.

Odgovor na pitanje zbog čega je ovaj 42-godišnji profesor među omiljenima pronašli smo u brojnim pozitivnim komentarima koje su ostavljali isti korisnici koji su ga ocjenjivali. – Učenici svih generacija kojima sam predavao mi znaju mnogo puta reći, da unatoč tome što znam biti strog i postupiti ponekad i oštrije, cijene to što kod mene mogu naići na razumijevanje za njihove potrebe kao učenika, da osjećaju kako ih se poštuje kao učenika i osobu te da mi se mogu obratiti po bilo kojem pitanju ili pomoći, objašnjava profesor Supmor.

Izuzevši pravednosti i stručnosti, učenici kod Sumpora iznimno cijene i njegovu opuštenost te šaljivi pristup tijekom sata, pa čak i na svoj račun. – Kada vam iskreno stisnu ruku zadnji dan u školi, zagrle ili pozdrave i poslije 10 godina, to je ono zbog čega srce zatitra te znaš da si postupio dobro, zaključuje najbolje ocijenjeni profesor.

Učenici traže savjete jer vjeruju u diskreciju svog profesora

Često čuje od roditelja ili učenika da su zavoljeli neki predmet zbog načina na koji ga nastavnika predaje ili njegovog stava u odnosu na prošlog nastavnika ili školu, no svejedno ne misli kako je predmet koji profesor predaje razlog zbog kojega ga učenici vole.

Izdvojeni članak

Naj profesor: Kazo se zna obući u bumbara i zadržati disciplinu na satu

– Za sebe mogu reći da nisam čovjek koji ne poštuje autoritet, ali ne volim ni ‘kalupe’. U školstvu je to vrlo osjetljivo područje. Autoritet osoba mora stjecati svojim dosljednim i objektivno procijenjenim stavovima, iskrenošću, otvorenošću, empatijom te razumijevanjem situacije u kojoj se nalazi osoba koja je možemo reći u podređenom položaju, tvrdi pofesor.

Dodaje kako je ne može glumiti na satu kao i van sata niti autoritativnog nastavnika, ali ni njihovog prijatelja. Ne srami im reći svoje negativno iskustvo vezano uz vlastite pogreške. Prema njegovim riječima u svojih 13 godina radnog staža kao nastavnik, još uvijek misli da može bolje jer je jako samokritičan.

– Po savjet učenici često znaju doći jer mogu vjerovati da će to ostati u četiri zida. Susretao sam se s onima koji su imali problemima kod roditelja, s nekim od nastavnika, problemom odnosa dečka ili djevojke pa sve do onih jesam li mogla zatrudniti, a ponekad i pokojih intimnijih pitanja muških učenika o odnosu, ističe Sumpor.

Izdvojeni članak

Naj profesor: Jozu iz Mioca svi vole, a zna i zaplesati ‘Harlem Shake’


Pokoja anegdota koje se rado sjeti

Sumpor se rado sjeti pokoje anegdote s početka svoje profesorske karijere. – Pamtim onaj prvi odlazak hodnikom s pregrštom knjiga i spoticanja o rub vrata učionice gdje su me učenici vidjeli prvi puta i odjednom na podu. Naravno, sa simboličkim vizualnim insinuacijama pojedinih učenika, prisjetio se profesor biologije. Također je doživio preznojavanje i laganu neugodu kada je održavao roditeljske sastanke na kojima su se pojavljivale samo mame.

‘Nemojte samo imati cilj postati kapetan broda – treba vam i sretna posada’

Među brojnim komentarima koje su uputili sadašnji i bivši učenici našala se i jedna mala zamjerka na Sumporov rad. Naime, netko smatra kako je pravedan i strog, ali da ne treba popuštati onima koji nisu zaslužili, jer se drugi učenici isto trude.

– Uvijek su mi u mislima riječi jedne pedogoške čitanke: ‘Nastavniče, imate veliku moć nad životima svojih učenika. Isto dijete možete pretvoriti u uspješnog učenika ili učiniti ga promašenim slučajem.’, izjavio je profesor.

Dodao je kako nisu svi jednakih mogućnosti, bez obzira koje se dimenzije uzimaju u obzir. Smatra da neuspješni učenici, oni kojima teže ide u školi, teže se uklapaju, koje volimo nazvati učenicima na rubu, ipak ovise o nastavnicima za ostanak u školi. Tvrdi da im treba pomoći stvoriti naviku ostvarenja barem određenog malog cilja, kako bi oni na tome obrascu gradili svoj uspjeh, a njihov uspjeh ipak pruža puno zadovoljstva.

– Nemojte samo imati cilj postati kapetan broda – treba vam i sretna posada. Komunicirajte uz dobru volju i poštovanje, savjet je koji je za kraj dao 42-godišnji profesor svojim kolegama. Ovim riječima zapravo ih motivira na odnos prema učenicima koji se ne gradi isključivo na autoritetu, nego na međusobnom zbližavanju.