Profesori

Japansko ministarstvo obrazovanja nudi stipendije internacionalnim studentima koji imaju želju studirati na nekim od japanskih sveučilišta kroz program tamošnje vlade- MEXT. Osim studentima s prvostupničkom spremom, stipendije se dodjeljuju i maturantima koji žele upisati preddiplomski studij ili stručno usavršavanje na višim školama. Sve to saznali smo na ovogodišnjem Sajmu stipendija, gdje smo porazgovarali s profesoricom zagrebačke V. gimnazije, Marijanom Žgela Putniković, koja je bila korisnica stipendije za stručno usavršavanje za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola, a za stipendiju ima samo riječi hvale.

Zagrebačka profesorica usavršavala se u Japanu kako bi doprinijela obrazovanju mladih kod nas
Izvor: Flickr; Ronny Siegel

Profesorica Marijana Žgela Putniković u Japanu je kao stipendistica provela godinu i pol, u razdoblju od 2011. do 2013. godine.

'Na ovaj vam se način otvara jedan potpuno novi svijet'

Ondje je radila na razvoju animacija za digitalne udžbenike, a znanje koje je ondje stekla danas primjenjuje u Hrvatskoj.

- Ovakvo usavršavanje je za svaku preporuku jer dobijete priliku godinu i pol istraživati nešto što nemate vremena kada radite. Dobivate jednu novu perspektivu jer vidite na koji način rade ljudi u drugim zemljama, ne samo u Japanu, jer se ovdje sastaju profesori iz cijeloga svijeta. Tako da onda ta iskustva možemo primijeniti u Hrvatskoj i iskoristiti ono najbolje, rekla nam je profesorica Žgela Putniković.

Profesorica nam je otkrila i kako zbog uske suradnje i razmjene mišljenja profesora koji su ondje također bili na razmjeni ona sada lakše može svojim učenicima pokazati koje sve izvore imaju na raspolaganju kada sami žele nešto napraviti.

- Osim što smo ondje napravili malo istraživanje, imali smo mogućnost sudjelovati u konferencijama koje se bave obrazovanjem. Sudjelovala sam na UNESC-ovoj obrazovnoj konferenciji u Bangkoku. Na taj vam se način otvara jedan potpuno novi svijet, koji je kod nas još uvijek malo teže dostupan, kazala nam je profesorica.

Stipendija je odlična prilika za mlade profesore

Cijela ova stipendija koncipirana je kao istraživački rad u kojemu stipendist mora napraviti prijedlog projekta, odnosno istraživanja. Nakon toga, kandidat se prijavljuje za određeni fakultet i mentora, te svoju temu istražuje godinu i pol. Prvih šest mjeseci uči se japanski, a profesorica Žgela Putniković odlučila je učenje jezika nastaviti i ostalih godinu dana jer joj se svidjelo.

- Ondje smo na fakultetu, između ostalog, morali prezentirati svoj obrazovni sustav i slušati ostale kako se radi u njihovim zemljama. Na kraju svega toga imamo jednu malu obranu svoga rada, poput malog diplomskog, i dobijemo certifikat da smo to završili, objasnila nam je profesorica.

Kaže kako joj je ovo iskustvo usavršavanja u Japanu bilo nezaboravno, a stipendiju bi preporučila svim mladim profesorima.

- Za vrijeme studija, budući profesori ne znaju što ih čeka, na što obratiti pažnju. Jednom kad počnete raditi znate što biste htjeli malo bolje istražiti, ali onda nemate vremena jer se morate stalno pripremati za nastavu. Ovako nakon par godina kad vidite gdje možete malo popraviti nastavu i dobijete mogućnost za ovakvo jedno istraživanje onda se to zaista može maksimalno i iskoristiti, kazala nam je profesorica.

Pohvalila je i Sajam stipendija za kojeg misli da je vrlo koristan događaj budući da je i kod svojih učenika primijetila potrebu za informiranjem o studiju u inozemstvu.

- Neki od učenika naše škole dobitnici su stipendija, imamo učenike na Oxfordu, evo sada i jednu učenicu na MIT-u. Naše dvije učenice u timu su ovogodišnjih dobitnika Nobelove nagrade za kemiju. Bilo bi dobro i da stipendija ima više jer u Hrvatskoj imamo zaista sjajne učenike i ja se nadam da će oni, iako su otišli van, svoje znanje prenositi i na učenike koji su ostali ovdje, zaključila je na kraju profesorica Žgela Putniković.

Više o stipendijama za besplatno studiranje u Japanu možete saznati ovdje.

Samo prijavljeni korisnici mogu ostavljati komentare.

Prijava | Registracija
Nema događaja za prikaz.