Maturanti nam govore koju bi lektiru najradije izbacili s popisa za državnu maturu, a koju bi dodali
Prije dva dana objavljen je popis lektira, koje bi se mogli naći na eseju iz Hrvatskog jezika na državnoj maturi. Ono što nam je odmah upalo u oči, a svakako i maturantima, je činjenica da je popis potpuno isti kao i prošle godine. To bi moglo biti olakotna okolnost ovogodišnjim maturantima, budući da nemaju nikakvu nepoznanicu u odnosu na prethodnu godinu, dakle ni faktor iznenađenja, a svakako se mogu i posavjetovati s godinu starijim kolegama. I uzeti njihove skripte, dodaje jedna maturantica II. gimnazije. Uz nju smo tražili komentar popisa lektira od još jednog njenog kolege iz škole, a svoj stav dale su nam maturantice Treće gimnazije Split i XVI. gimnazije Zagreb.
Otkrivaju nam koje probleme vide glede popisa lektira, koje bi djelo najradije izbacili s popisa, ali i koju bi knjigu uvrstili na njega, da kojim slučajem imaju te ovlasti.
Popis je baziran na 4. razredu što je problem jer imamo premalo vremena po djelu
Maturant II. gimnazije u Zagrebu Marin Zidarić, pročitao je knjige s popisa, koje su bile u nastavnom programu nižih razreda srednje škole. No, problem je što se devet lektira s popisa za višu razinu, obrađuje tek u završnom razredu.
– 9 od tih 14 još nismo ni čitali jer smo kao i većina u zaostatku s gradivom pa ne mogu baš reći mišljenje o tome dok ih ne pročitam. Popis se većinom zasniva na 4. razredu, što je u našem slučaju problem jer imamo premalo vremena po djelu, naglašava Marin, koji namjerava polagati višu razinu Hrvatskog jezika.
S obzirom da mu je tek dio djela s popisa poznat, nije želio licitirati s time, koje najradije ne bi vidio na maturi. No, rekao je koju bi dodao.
Dobra stvar je što je popis isti kao i prošle godine
Alma Džafić, koja također pohađa II. gimnaziju Zagreb, kratko je prokomentirala popis lektira koji je objavljen u srijedu.
I ona se dotaknula zaostataka s gradivom radi čega bi u četvrtom razredu moglo biti utrke s vremenom. Komentirala je i koje bi djelo najradije izbacila s popisa, a koje bi dodala.
Jezičarka Sara iz XVI. gimnazije Zagreb pisat će višu razinu, a pročitala je sva djela osim onih koja se po planu i programu obrađuju tek u 4. razredu. Voljela bi da se na popisu našla Homerova Ilijada i Euripidova Elektra.
– Ne znam što bih izbacila jer su sva djela relativno jednake težine za pisanje eseja. Mislim da bi trebali staviti više knjiga sa ženskim glavnim likovima, jer osim Antigone protagonisti su uglavnom muškarci, kaže nam Sara.
Izbacila bih pjesništvo jer ne znam što tu može doći
Maturantica III. gimnazije Split Marija Dragošević, također je zadovoljna okolnošću da se popis nije uopće mijenjao u odnosu na prošlu godinu.
– S jedne strane drago mi je što je popis isti kao i prošle godine jer nema tog faktora iznenađenja koji je bio prije, čini mi se 2 godine, kada je katalog bio uvelike izmijenjen i tada je stvorio poteškoće i profesorima i učenicima, a svi znamo kako je gradiva mnogo, a vremena malo. Upravo iz tog razloga smatram da se katalog treba izmjenjivati svake četiri godine pa da se učenici mogu posvetiti upravo tim djelima malo više, a ostalima manje i da ih u 4. srednje nema što iznenaditi, inventivna je u razmišljanju Marija, koja će polagati višu razinu Hrvatskog jezika.
Unatoč tome što joj je drago zbog činjenice da se popis nije mijenjao, rado bi s njega izbacila hrvatsko pjesništvo, budući da joj je malo nejasno što se sve može tražiti ako joj taj dio dođe kao predložak na eseju.