Profesor Visoke škole Edward Bernays o važnosti prakse: ‘Vještine se stječu izvan predavaonice’
Nastavak konferencije Brucoš 101 bavi se važnom temom učenja izvan predavaonice. Gost je bio Dejan Gluvačević, pročelnik Odjela za komunikacije na Edward Bernays University Collegeu. Privatni poduzetnik u turizmu i znanstvenik na području komunikacije razgovarao je s Markom Matijevićem o učenju van predavaonice, praksi te kako izgleda predavanje mlađim generacijama.
Važnost vještina koje se stječu kroz praksu
Studiranje danas više ne izgleda kako je izgledalo prije samo desetak godina. Znatno se promijenio način na koji studenti pristupaju učenju i stjecanju novih vještina. Upravo je na tome fokus jer sve više studenata shvaća da im je praksa važan dio školovanja. Fokusirati se samo na teoriju i ‘štrebanje’ činjenica nije dovoljno, a toga su svjesni i budući brucoši kada biraju fakultete.
– Obveza ima sve više i situacija se drastično promijenila od vremena kada sam ja studirao, između ostalog i zbog tržišnih trendova. Kako bi se sve studente, ne samo brucoše pripremilo na tržište rada bitno je da se postavi balans između teorije, naučenih definicija i vještina koje ćemo steći. Te vještine se stječu upravo kroz praksu, izvan predavaonice. Važan je networking, razvijanje socijalnih vještina koje nećete nužno naučiti u predavaonici. Te vještine pridonose vama kao osobi da se razvijate, kasnije da budete što konkurentniji na tržištu rada i u konačnici kvalitetniji kao zaposlenik, kaže Gluvačević.
Priprema za tržište rada
Na Edward Bernays University Collegeu prepoznaju važnost rada na sebi kroz praksu. Od 2013. nude studij komunikacija, a ove godine imaju prve diplomante sa studija turizma. Gluvačević ima samo riječi hvale za studente za koje kaže da su zainteresirani za studij, a prepoznaju ih i tržište i partneri što je i cilj studija.
– Kako rastu dobivaju širinu, razvijaju svoje vještine, postaju kreativniji i slobodniji. Kroz praksu koja ubrzava njihovo odrastanje i pripremu za tržište snalaze se poprilično dobro. To najbolje vidimo kroz zapošljavanje. Njih gotovo 25 posto zapošljava se već tijekom studija, a imamo 90 posto studenata koji su zaposleni već tri mjeseca nakon završetka studija. To su brojke koje pokazuju da su se dobro snašli, da već tijekom studija savladali ono što je potrebno da bi bili spremni, kaže Gluvačević.
Važnost prakse
Da je praksa na Bernaysu izuzetno važna pokazuje i to da studenti dobivaju ECTS bodove za odrađenu praksu. Na studiju komunikacije studenti imaju ukupno 960 sati stručne prakse. Brucoši imaju priliku posjetiti vodeće medijske kuće i agencije te se tako upoznati sa svijetom medija. Praksa je važna i studentima turizma, koji imaju široke mogućnosti zaposlenja.
– Studenti turizma rade u velikim hotelskim lancima, u turističkim agencijama, turističkim zajednicama, imamo studente koji su pokrenuli privatne biznise. Otvorili su vinarije i slično. Nije vinarija samo kultivacija grožđa, to pretvoriti u vino i prodavati boce. Treba imati storytelling, potrebna je priča, događaj, cijeli folklor koji ide oko toga, kaže Gluvačević.
Predavanja treba prilagoditi aktualnim događanjima
Generacije koje dolaze imaju sasvim drugačije zahtjeve od studija od onih prethodnih. Studenti Edward Bernays University Collegea na raspolaganju imaju mentora nastavnika koji funkcionira poput neformalnog razrednika. Studenti im se mogu obratiti kako bi razjasnili neki problem ili dali povratnu informaciju o nekom kolegiju. Predavanja također mogu biti prilagođena mladima i približiti im gradivo kroz primjere koji su aktualni i koji su im poznati.
– Predavanje novim generacijama se djelomično mijenja, uvijek treba osvježavati program. Neki primjer kojeg ste imali prije pet godina neće biti toliko upotrebljiv. Možda se prije dva tjedna dogodilo nešto zanimljivije, aktualnije, što će njih potaknuti na raspravu. Svrha svih predavanja nije da nastavnik stoji i priča, nego da se cijelo vrijeme događa interakcija, kaže Gluvačević.
‘Morate komunicirati alatom koji oni koriste’
Približiti se novim generacijama nije uvijek lako. Profesori su svjesni da novi brucoši komuniciraju drugačije od starijih generacija, što se vidi i u društvenim mrežama koje koriste. Facebook postaje pomalo zanemaren, dok je TikTok počeo uzimati prednost. Komunikaciju na društvenim mrežama važno je prilagoditi studentima.
– Morate komunicirati onim alatom koji oni koriste. To su sada TikTok, Facebook, Instagram, kod nas su najčešće platforme još uvijek Facebook i Instagram, ali svjesni smo važnosti TikToka. Kako se svi mijenjamo, kako dolaze nove generacije tako se mijenjaju i ti alati. Facebook je već postao mreža za starije, novije generacija ga toliko ne koriste. Ako hoćete poslati neku poruku, neku obavijest, morate prilagoditi i sam alat komunikacije, smatra Gluvačević.
Projekt Brucoš 101 provodi portal srednja.hr. Partneri projekta su Edward Bernays University College, Zagrebačka škola ekonomije i managementa te Privredna banka Zagreb. Ako želite redovno primati specijalizirane vijesti iz svijeta obrazovanja s portala srednja.hr, pretplatite se na naš newsletter ispunjavanjem obrasca dostupnog ovdje. U sklopu projekta ćemo objaviti i opsežne vodiče za brucoše, a do tada pogledajte video konferencije Brucoš 101: Uvodni kolegij o studiranju.