Agronomski fakultet u Zagrebu na početku godine svakom brucošu dodjeljuje tutora
Vrijeme mature i upisa na fakultet izuzetno je stresan period, a bez dobre organizacije problemi se lako mogu nastaviti i s prvim kolokvijima. Loše snalaženje u novoj sredini i loš odabir izbornih predmeta česti je uzrok slabih rezultata na ispitima. Kako bi unaprijedili kvalitetu studiranja, na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu prije dvije godine je uveden sustav tutorstva, kroz koji stariji studenti pomažu svojim mlađim kolegama.
Brucošima Agronomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u prvim studentskim koracima pomažu kolege s viših godina. Na početku akademske godine svakom ‘novopečenom studentu’ dodjeljuje se tutor od kojeg mogu dobiti sve potrebne informacije o modulima, izbornim kolegijima, profesorima, Bolonjskom procesu, gradskom prijevozu, ali i gdje fino pojesti ili popiti, kavu.
‘I sama sam znala kako je stresan prelazak iz srednje škole na fakultet’
– I sama sam znala kako je stresan prelazak iz srednje škole na fakultet, u potpuno nepoznatu sredinu, u sasvim drugačiji sustav obrazovanja. I sada, nakon dvije godine rada sa studentima brucošima, mogu reći da se osjećam vrlo korisno u svojoj ulozi, kaže Ana Poštek, studentica treće godine preddiplomskog studija Agroekologije.
Nakon početnog upoznavanja, brucoše uvode u život na Agronomskom. Pokazuju im lokacije paviljona, gdje se nalaze predavaonice, knjižnice ili menze. Pomažu im i u prikupljanju materijala za ispite, a upoznaju ih i sa studentskim životom Zagreba.
Pitanja najčešće povezana za predmete krajobraznog oblikovanja i ispitne materijale
– Sudjelujem jer sam bila u istoj situaciji na prvoj godini kada nije bio razvijen sustav tutorstva. Volim pomagati i prenositi svoja saznanja na mlađe kolege. Drago mi je što sam s većinom studenata od prošle godine ostala u dobrom kontaktu te mi se još uvijek jave s mnogim upitima, rekla nam je studentica diplomskog studija Krajobrazne arhitekture Anita Trojanović.
Ističe kako su pitanja najčešće vezana za predmete krajobraznog oblikovanja, gdje zajednički pokušavaju doći do zanimljive kompozicije i funkcionalnosti vanjskog prostora. Ostatak pitanja se odnosi na materijale vezane za polaganje kolokvija i ispita.
Za 420 brucoša ukupno brine 51 tutor
Na zagrebačkom Agronomskom ove je godine upisano 420 studenata u devet preddiplomskih studija, a za njih brine ukupno 51 tutor. Riječ je o suradnji koja ide svima u korist. Brucoši dobivaju korisne informacije, stvara se povjerenje i kvalitetan odnos na fakultetu, a tutori razvijaju svoje komunikacijske i organizacijske vještine te upoznaju nove kolege. Njihov trud upisuje se i u dopunsku ispravu o studiju.
– Studentima su i prije bile pružane informacije od strane kolega kroz razne studentske udruge i Studentski zbor. Kroz tutorstvo smo željeli ujediniti tu grupu studenata u jedinstvenu cjelinu koja djeluje na razini Fakulteta. Tako je nastala altruistična grupa studenata koji na dobrovoljnoj bazi odvajaju dio svog slobodnog vremena kako bi novim generacijama mladih kolega olakšali snalaženje u akademskoj zajednici, objasnila je koordinatorica studenata tutora Agronomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Aleksandra Hršak.
Ističe kako su studenti izradili i Vodič za brucoše, koji sadrži informacije o službama na Fakultetu s njihovim kontaktima, tlocrt prostora s popisom objekata i sve ostale potrebne informacije.