Na Fakultetu političkih znanosti, studenti treće godine novinarstva koji upišu smjer odnosi s javnošću su jedini koji nemaju praksu. Profesor i PR-ovac Božo Skoko, koji je nositelj kolegija na spomenutom smjeru, tvrdi kako studenti potrebnu praksu dobiju preko seminarske nastave, no nezadovoljni studenti ističu kako su razočarani i da o PR-u znaju samo ono što ‘nabubaju’ iz literature.
Studenti zadnje godine preddiplomskog studija novinarstva na FPZG-u biraju dva, od ponuđenih pet smjerova: novinarskog, radijskog ili televizijskog izražavanja te odnosa s javnošću i novih medija. Problem je u činjenici da studenti svih smjerova, osim odnosa s javnošću, tijekom treće godine odrađuju praksu, zbog čega su studenti potonjeg smjera jako razočarani i nezadovoljni.
Razgovarali smo sa studentima te voditeljem kolegija odnosa s javnošću Božom Skokom kako bi otkrili zbog čega taj smjer većinom razočara one koji ga upišu.
PR-ovcima je praksa fakultativna
Prema riječima profesora Skoke praksa na smjeru odnosi s javnošću nije predviđena nastavnim planom i programom, nego se smatra fakultativnom. Drugim riječima, studenti koji žele vidjeli kako funkcionira svijet PR-a moraju se sami snalaziti i tražiti gdje odraditi praksu.
– Jedan od ključnih razloga je iznimno velik broj studenata na našem smjeru, više od 100 na dodiplomskom i 150 na diplomskom studiju, a sve manji broj agencija za odnose s javnošću koje su u mogućnosti primiti studente na praksu, za razliku od ranijih godina kad je to bilo moguće, izjavio je Skoko te je nadodao kako će se organizirati praksa za studente čim se za to stvore uvjeti.
Zbog toga se nastava bazira na predavanjima i seminarima, među kojima nema previše razlike, a za polaganje ispita jedino je potrebno ‘nabubati’ nekoliko stotina stranica. U obaveznoj ispitnoj literaturi se nalaze Skokin ‘Priručnik za razumijevanje odnosa s javnošću’ i Tomićeva knjiga ‘Odnosi s javnošću – teorija i praksa’ čiji se sadržaji u velikoj mjeri preklapaju.
Praksa za najbolje ostala je samo na obećanju
– Studenti praktični dio iskustva stječu na kolegiju Tehnike odnosa s javnošću i Strategije odnosa s javnošću, gdje su značajan dio nastave te seminarska nastava posvećene isključivo praktičnom dijelu odnosa s javnošću, tvrdi profesor Skoko.
U razgovoru sa studenticom Kristinom, koja je prošle akademske godine odabrala smjer odnosi s javnošću samo zato što nije bila u mogućnosti upisati televiziju, doznali smo kako je nastava na spomenutom smjeru dosadna i monotona. – Nije istina da studenti na seminarima odrađuju praktični dio, a nastava se svodi samo na slušanje profesora, izjavila je naša sugovornica.
Nadodala je kako je profesor obećao omogućiti za deset najboljih studenata na smjeru volontiranje u PR agenciji Millenium promociji, čiji je suvlasnik upravo Skoko, no sve je ostalo samo na obećanju.