Pretraga

Grad najavio projekte u prometu do 2028., o produljenju tramvajske pruge do kampusa Borongaj – ni riječi

A- A+

‘Ovaj tjedan gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević predstavio je investicije u pet novih cestovnih pravaca, nakon što 20 godina nisu izgrađene značajnije prometnice ni nove tramvajske pruge’. Rečenica je ovo iz uvoda u nedavno priopćenje Grada Zagreba. Međutim, u tom planu nigdje se ne spominje produljenje tramvajske linije do Kampusa Borongaj, kao ni gradnja obodnih cesta, o kojima je još prije godinu i pol bilo riječi na sastanku na Rektoratu.

Kampus Borongaj studeni 2023

Kampus Borongaj, studeni 2023. | foto: Hrvoje Debeljak, srednja.hr

S trenutnih 68 tisuća studenata Sveučilište u Zagrebu uvjerljivo je najveće u Hrvatskoj. I dok riječko, splitsko i osječko imaju svoje kampuse, zagrebački je svoj trebao dobiti na Borongaju.

U planu Grada do 2028. nema spomena tramvajske linije do Borongaja

Gotovo dva desetljeća od prvih najava bivša vojarna i dalje nije postala uređeni sveučilišni kampus i relativno je zapuštena. Trenutno ondje nastavu slušaju studenti Fakulteta hrvatskih studija, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, Fakulteta prometnih znanosti i dijela studenata Ekonomskog te odnedavno u svojim novouređenim prostorima studenti Tehničkog veleučilišta u Zagrebu.

Još je u svibnju 2023. godine na rektoratu održan sastanak ministara Olega Butkovića i Radovana Fuchsa, gradonačelnika Zagreba Tomislava Tomaševića i rektora Sveučilišta u Zagrebu Stjepana Lakušića. Tada su sa Sveučilišta otkrili svoje planove po pitanju kampusa Borongaj u kojima je ključni korak razvoj prometne infrastrukture. Međutim, u planu razvoja prometne infrastrukture do 2028., koji je proteklog tjedna predstavio Tomašević, o prometnicama oko Borongaja – nema ni riječi. Iako je gradonačelnik u studenom prošle godine rekao kako je to jedan od najbitnijih strateških projekata za grad.

Konkretno, plan predstavljen u svibnju 2023. sadržavao je ideju produljenja Vukovarske ulice i onu da se tramvajska linija provede do samog kampusa Borongaj. Uključuje spajanje Ulice Grada Gospića i Mandlove ulice s borongajskim kampusom, izgradnju obodnih cesta, kao i izgradnju cestovnoga i tramvajskoga podvožnjaka i pješačkoga-biciklističkoga nathodnika. HRT je čak objavio i 3D animaciju kako bi trebala izgledati spomenuta tramvajska linija do Kampusa Borongaj.

Što se radi do 2028.?

Inače, iz Grada Zagreba ovih su se dana pohvalili da su pokrenuli preko 200 milijuna eura vrijednosti investicija u javni promet, odnosno u tramvaje, autobuse, tramvajske pruge, ispravljačke stanice i čitavu potrebnu infrastrukturu za moderan i pouzdan javni prijevoz. Investicije uključuju Kolakovu i Branimirovu na istoku, Sarajevsku na jugu grada, Jarunski most i podvožnjak Medpotoki na zapadu grada te Šarengradsku ulicu kao novi ulaz u samo središte grada. U priopćenju Grada navodi se da se radi o investicijama koje su pripremane od samog početka mandata, a njihova realizacija započela je prošle godine s izgradnjom prve faze Branimirove.

– Pokrenuli smo niz doista velikih ulaganja u cestovnu infrastrukturu koje Zagreb već odavno treba i zaslužuje, a koja će se realizirati do 2028. godine i omogućiti protočniji promet te brža i sigurnija putovanja u Gradu Zagrebu, zaključio je gradonačelnik Tomašević.

Kako trenutno izgleda put zagrebačkih studenata do Borongaja i očito će izgledati još neko vrijeme, zabilježili smo ljetos u videu koji možete pogledati u nastavku:


KAMPUS BORONGAJ 2007.-2024.

2007. svečano otvorenje; nastavu počelo slušati 4.500 studenata i 200 profesora s Edukacijsko-rehabilitacijskog, Fakulteta prometnih znanosti i Hrvatskih studija; priprema podloga za buduće arhitektonske natječaje; najava da će kampus po završetku izgradnje koristiti 35.000 studenata

2011. pokrenuta inicijativa za izgradnju sređenog pješačkog prijelaza između Kampusa Borongaj i željezničke stanice Trnava

2013. najava da će kampus biti gotov za četiri godine; trošak 500 milijuna eura; najava produžetka tramvajske linije; najava studentskog doma  za 5.000 studenata, za izgradnju će se zaposliti 3.000 ljudi; fakulteti koji će biti na kampusu: Prehrambeno-biotehnološki, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Fakultet prometnih znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Hrvatski studij, Grafički fakultet te Fakultet političkih znanosti

2014. početak mandata rektora Damira Borasa; radi se na uređenju međusobnih odnosa razvrgnućem suvlasničke zajednice nekretnina, u svrhu izgradnje Kampusa Borongaj

2015. rješenje o diobi vlasništva, ukupna površina bivše vojarne Borongaj raspodijeljena je i upisana kao: samovlasništvo Sveučilišta 666.387 m2, samovlasništvo RH 102.558 m2, suvlasništvo Sveučilišta i RH 53.178 m2; utvrđen status legalnosti i izgrađeni objekti evidentirani u katastru i zemljišnoj knjizi

2016. nastavlja se legalizacija objekata na Kampusu

2017. nužna izmjena Urbanističkog plana uređenja (UPU) kako bi se mogla napraviti rekonstrukcija postojećih zgrada, prilagodba prostora za bolje uvjete znanstveno-nastavnog rada

2019. donesene izmjene UPU-a kojima je omogućeno što se tražilo dvije godine ranije; kako je malo toga izrađeno iz prvotnog prostornog plana, zbog neprovedivosti unutar vremenskih i drugih okvira, upućen je prema Gradu Zagrebu zahtjev za drugim izmjenama i dopunama UPU-a

2023. u mandatu rektora Stjepana Lakušića kreću sastanci Sveučilišta i Grada Zagreba; predstavljen strateški plan; najavljen pješački most koji će povezati Mandlovu i Kampus do prosinca 2024.; najava produljenja tramvajske linije koja će voditi do srca Borongaja; Tomašević najavio obodnu cestu oko Kampusa što će biti investicija Grada od oko 20 milijuna eura

2024. HŽ Infrastruktura otkriva da je predviđeno dobivanje građevinske dozvole za nathodnik u siječnju 2025. godine, ne mogu predvidjeti kraj radova; HEP naglašava da HŽ ne treba čekati njihovu izgradnju nove trafostanice da krenu s izgradnjom nathodnika