Hrvatskoj su potrebne promjene u turizmu, evo gdje naći menadžere za spas gospodarstva
Na Bernaysu će se od jeseni na diplomskom studiju obrazovati prvi menadžeri doživljaja, a upisi su u tijeku i na preddiplomske studije turizma. Riječ je o budućim stručnjacima koji će biti nositelji promjena u domaćem turizmu, što je za Hrvatsku kao turističku zemlju od strateške važnosti.
Promjene trendova u turizmu, gotovo da su stalne i događaju se iz sezone u sezonu, svake godine dolaze novi, a u povijest odlaze “stari” trendovi. Epidemija globalnih razmjera zahvatila je i Hrvatsku u kojoj se od turizma doslovce, možemo tako reći, i živi. Pandemija koronavirusa, iako je nanijela mnogo štete, dala je svojevrsnu priliku promjeni pristupa turizmu – koji može, ali i treba nadići granice klasične ekonomije. S time da u današnje vrijeme može ponuditi mnogo više od plaže, mora i dobrog smještaja. Pandemija je samovoljno prilagodila pristup turizmu iz masovnog u individualni te u centar stavila turista u potrazi za doživljajem i nezaboravnim iskustvom. Priliku nije samo dobio turizam, već i razvoj specifičnih proizvoda i područja turističke ponude. Nautički, kamping, kontinentalni i turizam specifičnih interesa samo je dio područja koja su dobila priliku istaknuti svoje potencijale u ovoj, po svemu, posebnoj turističkoj sezoni.
Na valu trendova u sezoni nameće se pitanje što Hrvatsku očekuje u podsezoni i s kakvim će rezultatima dočekati kraj, u najmanju ruku nepredvidive, 2020. Godine. Čime to možemo zainteresirati strane, pa i domaće turiste, da jesen ili zimu ako to bude moguće, iskoriste kako bi posjetili Slavoniju ili Baranju? Odgovor možete pronaći na Edward Bernays University Collegeu na kojem od jeseni kreće prvi diplomski studij Upravljanje doživljajem u turizmu, a upisi su u tijeku za četvrtu generaciju preddiplomaca na studiju Menadžment i marketing turističke destinacije.
Storytelling privlači, zadržava i ponovo vraća goste
– Storytelling je tehnika kojom se oblikuju priče kojima nastojimo privući turiste u destinaciju ili ih potaknuti da se ponovno vrate. Pričanje priča je ono bitno u turizmu, uz neupitnu kvalitetu turističkog proizvoda. Priča je ta koja privlači i zadržava goste. Koncept mora i sunca više nije dostatan. Hrvatski kontinent je iznimno bogat zanimljivim proizvodima i sadržajima, koje je potrebno prenijeti potencijalnom turistu, ali na zanimljiv i atraktivan način – ističe dr. sc. Krešimir Dabo, tajnik Odjela za turizam i profesor na Edward Bernays University Collegeu.
Kako adekvatno ispričati priču o kulturi, identitetu, destinaciji u kojoj boravimo, kako razvijati konkurentne turističke proizvode, osluškivati tržište samo su neke od stvari koje će učiti četvrta generacija studenata na najinovativnijem studiju turizma na preddiplomskoj, ali i diplomskoj razini. S novim diplomskim studijem turizma na Bernaysu obrazovat će se i prvi “menadžeri doživljaja” koji će biti obrazovani za obavljanje najkompleksnijih zadataka i rješavanje nadolazećih izazova u turističkom sektoru.
Stručnjaci i menadžeri u turizmu – što i kako?
– Funkcija menadžera u turizmu je privući goste i potaknuti ih na konzumaciju različitih usluga od trenutka kada dođu u neku destinaciju pa sve dok se ne vrate kući. Nakon toga ključno je motivirati ljude da se ponovno vrate u vašu destinaciju. Za takvo što Hrvatska treba obrazovane ljude, koji će biti nositelji promjena u domaćem turizmu – naglašava dr. sc. Romana Lekić, pročelnica Odjela za turizam na Edward Bernays University Collegeu.
Ova visokoobrazovna institucija već radi na obrazovanju stručnjaka kakvi su potrebni domaćem turističkom sektoru, a prva generacija studenata preddiplomskog studija turizma, nakon obavljenih ljetnih praksi, na putu je k turističkim poslodavcima. Zahvaljujući kreativnim i inovativnim pristupima studija budući naraštaji bit će u stanju raditi i u globalnom sektoru turizma jer je studij izrazito pozitivno ocijenjen od strane struke, a posebice kada govorimo o novom diplomskom studiju turizma na Bernaysu.
– Diplomski studij Upravljanje doživljajem u turizmu na Bernaysu u potpunosti je prilagođen potrebama tržišta rada. To je za Hrvatsku od strateške važnosti jer je riječ o sektoru s najvećim udjelom u gospodarstvu. Ovime se imamo priliku pozicionirati kao zemlja koja na adekvatan način obrazuje buduće turističke stručnjake, ali i sustavno radi na unaprjeđenju turističkog sektora – ističe dr. sc. Lekić.
Studij koji će te naučiti kako upravljati doživljajem
Edward Bernays University College poznat je po prvom cjelovitom studiju komunikacijskog menadžmenta i odnosa s javnošću. Potaknuti nedostatkom obrazovnih menadžera u turizmu, odlučili su se na iskorak u područje turizma, a od nadolazeće akademske godine upisuju prvu generaciju studenata na studijskom smjeru Upravljanje doživljajem u turizmu. Od 2017. godine, u okviru vertikale turizma, Bernays izvodi i preddiplomski studij Menadžment i marketing turističke destinacije koji nove generacije menadžera priprema za tržište rada s više od 350 sati iskustvene nastave (studijskih posjeta) i stručne prakse.
Upisi na preddiplomski studij Menadžment i marketing turističke destinacije su u tijeku, a kao takav studente priprema s tehničkim znanjima za sljedeću, menadžersku razinu znanja koja mogu dobiti na novom diplomskom studiju. Kao i na ostalim studijskim programima na Bernaysu, studente i na diplomskom studiju očekuju individualni pristup profesora – mentora i savjetnika, kombinacija teorijskog znanja, neizostavne prakse i iskustvene nastave te sadržaj kolegija koji će teško iti jednog stručnjaka ostaviti ravnodušnim. Samo neki od kolegija na novom Bernaysovom studiju su Teorija kreativnosti, Ekonomika turizma, Poduzetništvo u kreativnim industrijama, Strategija turističke promocije i Upravljanje prodajom u turizmu. Nastava na diplomskom studiju turizma izvodit će se na hrvatskom i engleskom jeziku, a studenti će moći izabrati i mogućnost studiranja na daljinu.
Bernays ima akademski tim s velikim iskustvom u poslovnom svijetu te gostujuće predavače s poduzetničkim iskustvom, što za studente predstavlja inovativno i vrlo poticajno okruženje. Zahvaljujući suradnji s realnim sektorom i organiziranom sustavu prakse te iskustvene nastave, studenti ovog visokog učilišta zapošljavaju se u roku od tri mjeseca od završetka studija.
Prijave za upis na Bernaysov studij Upravljanje doživljajem u turizmu su u tijeku, a traju do 30. listopada, dok upisi na preddiplomski studij Menadžment i marketing turističke destinacije traju do kraja rujna 2020. Posjeti Bernaysove stranice i pridruži se najboljoj turističko-akademskoj ekipi!