Iz srednje na faks: Pojedini studenti imaju problema s ispitima jer ih u školi nisu naučili učiti
Prije nego što se uopće možete baciti na usvajanje stotina stranica gradiva, trebali ste naučiti kako učiti. Mnogim brucošima je bio problematičan susret s prvim ispitnim rokovima jer kroz srednju školu nisu otkrili metodu koja im najviše odgovara i zahvaljujući kojoj će uspješno svladati pozamašno gradivo. Nekolicina studenata nam je otkrila je li im bio problematičan prijelaz iz srednje na fakultet i zašto.
Visoko obrazovanje, logično, zahtjevnije je od srednjoškolskog kad su u pitanju obaveze koje studenti moraju ispunjavati, količine gradiva koju moraju usvojiti, ali i načina razmišljanja koji se najčešće razlikuje od dotadašnjeg. Međutim, mnogi mladi srednjoškolske klupe napuste posve nespremni na ono što ih čeka, a shodno tome većina ne nauči na koji način bi trebali zapravo učiti. Dok jedni imaju loš uspjeh zbog nemara i slabe motiviranosti, drugi pokazuju želju i volju, no jednostavno ne znaju kako učiti. Razgovarali smo s nekoliko studenata koji su nam objasnili zašto je problematičan prelazak iz srednjeg u visoko obrazovanje, ali i otkrili recept kako da ta ‘transformacija’ prođe što bezbolnije.
Dio studenata ne zna učiti zbog propusta srednjoškolskih profesora
– Iz opće gimnazije pao sam na FER kao grom iz vedra neba – nepripremljen na to što me čeka! Na brzinu sam se morao sabrati i u dobi od 19 godina po prvi put isprobavati na koji način meni zapravo odgovara da učim, naravno i da to urodi plodom. Mislim da je najveći problem što se kroz većinu srednjih škola profesori ponašaju na način: ‘Nauči od A do Ž lekciju, ispričaj u 10 minuta sve što si nabubao napamet i sjedni na mjesto dok ti upišem ocjenu u dnevnik’, rekao nam je FER-ovac Luka koji je oduševljen idejom što je njegov faks odlučio pomoći brucošima pri prijelazu iz srednje na studij bar kad je u pitanju najproblematičnija matematika.
Za razliku od Luke s tehničkog fakulteta, apsolvent Ivan na Učiteljskom fakultetu tvrdi da nije imao problematičan prijelaz iz srednje škole na studij. No, potonje ne zahvaljuje svojim profesorima, već činjenici da je kroz srednjoškolsko obrazovanje sa starijom sestrom učio i od nje shvatio kako mu je najlakše usvajati gradivo.
Od učenika se ne traži identično repliciranje definicija
Jelena s Kemijsko-tehnološkog fakulteta našla se na oprečnoj strani jer tvrdi da joj je srednja škola uvelike olakšala studiranje. Kako je završila srednju medicinsku školu, tvrdi da su joj profesori tijekom sve četiri godine govorili da se od njih ne traži puko bubanje definicija, reakcija i slično, nego da to moraju shvatili i svojim riječima iskazati.
– Nikad nisam napisala u testu ili prilikom usmenog odgovora replicirala identičnu definiciju koju sam pročitala u udžbeniku, nego sam radila onako kako nam je većina profesora savjetovala – prvo pročitala lekciju, zatim izdvojila najbitnije, zapisala formule i reakcije, a onda korak po korak ponovno iščitavala i ponavljala. Ponekad me čak prijateljica ispitivala nakon učenja, da vidim učim li na pravi način i daje li to željeni rezultat, otkrila nam je 24-godišnja Jelena.