Izašle nove upute za fakultete: Nema ograničenja broja studenata po grupama
Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je nove Preporuke za preddiplomsku, diplomsku i poslijediplomsku nastavu na visokim učilištima (sveučilišta, veleučilišta i visoke škole) s obzirom na epidemiju COVID-19. U uputama se propisuje koji bi uvjeti trebali biti ispunjeni kada je nužan dolazak u ustanove, no iako se spominje da bi trebao biti osiguran razmak od 1,5 metra, nigdje se ne određuje maksimalan broj ljudi koji mogu biti u prostoriji.
Nigdje u preporuci ne navodi se konkretan broj ljudi i ne ograničava broj onih koji mogu dolaziti na vježbe ili predavanja, to jest, boraviti na fakultetu, već je jedina preporuka da se omogući potreban razmak.
Iako se i dalje preporuča održavanje svega što je moguće na daljinu, u preporukama je opisano čega bi se trebao pridržavati kada studenti i djelatnici dolaze na fakultete.
Prostorije se provjetravaju, a razmak između ljudi bi trebao biti 1,5 metara
Kada je nužan boravak u ustanovi, potrebno je to organizirati tako da se pridržava fizičke udaljenosti od 1,5 metra, te da je prostorija u kojoj se boravi što veća i da se zrači.
Prema preporukama, svaka skupina boravi u jednoj odgovarajućoj prostoriji, stolovi/mjesta za rad razmiču se tako da studenti sjede/provode vježbu na međusobnoj udaljenosti od 1,5 metra, i to svaki student uvijek na istom mjestu. Ako studenti mijenjaju stol/mjesto za rad, ono se između dva studenta mora prebrisati dezinficijensima, a svaki student mora oprati ruke dezinficijensom prije pristupa stolu/mjestu za rad.
Prostorije bi se trebale provjetravati najmanje dva puta dnevno, minimalno pola sata prije dolaska i nakon odlaska studenata, ili se ostavlja otvoren prozor ako to vremenske prilike dopuštaju.
Student kod odlaska iz ustanove odnosi sve svoje stvari sa sobom ili ih baca u koš pokriven poklopcem. Ulazna vrata otvaraju se na poziv telefonom ili zvonom tijekom radnog vremena i dežurstva.
Nošenje maski nije nužno
Ako se provođenje nastave i ispita može organizirati na opisani način, nošenje maski ili drugih pokrivala za usta i nos kod studenta i nastavnika nije nužno ali se preporučuje. Iznimka su pojedina specifična okruženja (oblici nastave) koji se primjerice odvijaju u zdravstvenim ustanovama ili slično, a tada se primjenjuju protokoli navedenih ustanova.
Osim u takvim posebnim okruženjima, prednost se daje učestalom pranju ruku vodom i sapunom te dezinfekciji ruku u odnosu na nošenje rukavica. Iznimka su studenti i nastavnici s kroničnim bolestima (respiratornim, kardiovaskularnim, dijabetesom, malignim bolestima, imunodeficijencijama, studenti s većim tjelesnim/motoričkim oštećenjima) za koje je poželjno nošenje maski.
Svima se mjeri temperatura
Svakodnevno kod dolaska i odlaska s ustanove zaposlenicima i studentima treba izmjeriti tjelesnu temperaturu beskontaktnim toplomjerom te utvrditi imaju li respiratornih simptoma ili znakove drugih zaraznih bolesti. Kod osobe s povišenom temperaturom (37,2°C i veća, ovisno o specifikaciji beskontaktnog toplomjera) mjeri se temperatura i standardnim toplomjerom pod pazuhom te se povišena temperatura utvrđuje na temelju rezultata mjerenja pod pazuhom.
Evidencija o vrijednostima izmjerene tjelesne temperature i eventualnom postojanju respiratornih simptoma i znakova drugih zaraznih bolesti upisuje se u posebnu evidencijsku knjigu.
S temperaturom, respiratornim simptomima i drugim simptomima zarazne bolesti nije dozvoljeno raditi niti dolaziti u prostor ustanove, što je i inače nužno u radu ovakvih ustanova.
Također, svi djelatnici i studenti dužni su mjeriti tjelesnu temperaturu svaki dan prije dolaska u učilište, te u slučaju povišene tjelesne temperature ne dolaziti u učilište nego se javiti telefonom nadređenoj osobi i izabranom liječniku obiteljske medicine kako je navedeno u uputama.
Djelatnici i studenti s povišenom tjelesnom temperaturom i/ili respiratornim simptomima odmah napuštaju učilište (prethodno o tome obavještavaju ravnatelja) ili javljaju telefonom ravnatelju da neće doći na posao, te se javljaju telefonom svom izabranom liječniku. U slučaju saznanja za mogućeg prenositelja/mogući izvor infekcije svaki zaposlenik dužan je odmah obavijestiti nadređenu osobu. (Napomena: Iako se u Preporukama u ovom dijelu spominje ravnatelj, pretpostavit ćemo da se misli na dekane sastavnica).
*Ako vam se dokument ne učitava pravilno, osvježite stranicu