Kako bi zaživio kampus Borongaj, HŽ mora napraviti novo stajalište: Provjerili smo u kojoj je to fazi
Već je od ranije poznato da nathodnik preko pruge kod kampusa Borongaj neće biti gotov ove godine kako je najavio rektor Lakušić. Za funkcioniranje njega i novog stajališta potrebna je trafostanica, a iz HEP-a kažu da bi trebala biti izgrađena do kraja 2025. godine. Iz HŽ-a su dovršili glavni projekt nathodnika i stajališta te pripremaju zahtjev za građevinsku dozvolu.
Provjerili smo u kojoj je fazi projekt novog željezničkog stajališta i nathodnika preko pruge kod kampusa Borongaj te izgradnja trafostanice koja će dovoditi struju do njih. Na tom projektu rade HŽ Infrastruktura i HEP. Iz HEP-Operatora distribucijskog sustava navode da je glavni projekt za izgradnju zamjenske transformatorske stanice kod kampusa Borongaj u završnoj fazi te da je riješena većina imovinsko-pravnih odnosa.
Trafostanica bi trebala biti gotova do kraja 2025. godine, HŽ priprema zahtjev za građevinsku dozvolu
– Budući da se projekt preklapa s gradskim projektom biciklističke staze, u dogovoru s Gradom Zagrebom bilo je nužno promijeniti predviđenu lokaciju transformatorske stanice. Početak radova se očekuje u prvom kvartalu 2025., a završetak do kraja iste godine. HEP ODS Elektra Zagreb u stalnoj je komunikaciji s HŽ Infrastrukturom, koja na istoj lokaciji izvodi projekt nathodnika, odgovaraju iz HEP-a za srednja.hr.
Što se tiče samog stajališta i nathodnika, osim što njih treba izgraditi, za funkcioniranje im je potrebna struja iz trafostanice. No, sama izgradnja trafostanice je zasebna cjelina i HŽ može početi graditi nathodnik i stajalište prije završetka trafostanice. HŽ stoga aktivnosti vodi paralelno u dvije etape – jedna je izgradnja trafostanice, druga izgradnja nathodnika i stajališta.
– Još uvijek smo u fazi projektiranja, odnosno, aktivnosti se i dalje odvijaju paralelno. Što se tiče druge etape, novost je da je dovršen glavni projekt, a sada je u tijeku priprema zahtjeva za izdavanje građevinske dozvole, kažu iz HŽ Infrastrukture.
Tomašević: ‘Naša odgovornost je realizacija obodne ceste oko kampusa Borongaj i produžetak tramvajske pruge’
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević nedavno je na konferenciji za medije govorio o kampusu Borongaj. Naveo je kako je to jedan od najbitnijih strateških projekata u Zagrebu te da su imali niz sastanaka sa Sveučilištem. Njihov zadatak je, objasnio je, prometna infrastruktura. Kapitalne investicije, tvrdi, primarno su na Sveučilištu, ali i državi, Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih te EU fondovima.
– Naša odgovornost je realizacija obodne ceste oko kampusa Borongaj i produžetak tramvajske pruge od Vukovarske do kampusa Borongaj. Međutim, za to treba riješiti imovinsko-pravne odnose. Tu smo u postupku novelacije idejnog projekta s ishođenjem lokacijske dozvole i rješavanjem odnosa. Kada bi se riješile izmjene zakona za prometnice oko izvrštenja za ceste, onda bi to išlo i brže. Bitno je da HŽ Infrastruktura premjesti željezničku stanicu prema kampusu Borongaj. Mi radimo jedan podvožnjak prema Mandlovoj za cestovni promet. Dogovor je s HŽ-om da bi drugi podvožnjak, kroz koji bi prošao tramvaj, spojio se s Mandlovom i išao do okretišta Dubrave prema sjeveru, objasnio je Tomašević, s time da spomenimo kako u nedavno predstavljenom planu razvoja prometne infrastrukture do 2028. Grada Zagreba nema riječi o prometnicima oko Borongaja.
Rektor Lakušić obećao nathodnik u prosincu ove godine, HŽ odmah dao do znanja kako se to neće dogoditi
Podsjetimo, ranije su nam iz Hrvatskih željeznica tvrdili da je izgradnja nove trafostanice preduvjet za izgradnju stajališta i nathodnika. Potom su iz HEP-a rekli da je gradnja trafostanice zasebna cjelina te da ne utječe na tijek izgradnje nathodnika pa su iz HŽ-a pojasnili da se u ovoj fazi projektiranja aktivnosti vode paralelno u dvije etape.
Vrijedi spomenuti da je rektor zagrebačkog sveučilišta Stjepan Lakušić ranije govorio da će nathodnik biti gotov u prosincu ove godine. To se nije dogodilo. Iz HŽ-a su odmah rekli da to tada neće biti dobivena ni građevinska dozvola. Trafostanica bi mogla biti gotova do kraja 2025. godine, a za sam nathodnik i stajalište pripremaju se zahtjevi za građevinsku dozvolu. Ranije su iz HŽ-a rekli da se građevinska očekuje u siječnju 2025., što bi bio preduvjet za izbor izvođača radova.
Napomenimo da bi novo željezničko stajalište Borongaj i nathodnik do njega trebao riješiti problem divljeg prijelaza pruge do željezničkog stajališta Trnava na kojem su u 2022. poginula dvojica studenata od strujnog udara. Na kampusu se planira i novi studentski dom, kao i sportska dvorana.
KAMPUS BORONGAJ 2007.-2024.
2007. svečano otvorenje; nastavu počelo slušati 4.500 studenata i 200 profesora s Edukacijsko-rehabilitacijskog, Fakulteta prometnih znanosti i Hrvatskih studija; priprema podloga za buduće arhitektonske natječaje; najava da će kampus po završetku izgradnje koristiti 35.000 studenata
2011. pokrenuta inicijativa za izgradnju sređenog pješačkog prijelaza između Kampusa Borongaj i željezničke stanice Trnava
2013. najava da će kampus biti gotov za četiri godine; trošak 500 milijuna eura; najava produžetka tramvajske linije; najava studentskog doma za 5.000 studenata, za izgradnju će se zaposliti 3.000 ljudi; fakulteti koji će biti na kampusu: Prehrambeno-biotehnološki, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Fakultet prometnih znanosti, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Hrvatski studij, Grafički fakultet te Fakultet političkih znanosti
2014. početak mandata rektora Damira Borasa; radi se na uređenju međusobnih odnosa razvrgnućem suvlasničke zajednice nekretnina, u svrhu izgradnje Kampusa Borongaj
2015. rješenje o diobi vlasništva, ukupna površina bivše vojarne Borongaj raspodijeljena je i upisana kao: samovlasništvo Sveučilišta 666.387 m2, samovlasništvo RH 102.558 m2, suvlasništvo Sveučilišta i RH 53.178 m2; utvrđen status legalnosti i izgrađeni objekti evidentirani u katastru i zemljišnoj knjizi
2016. nastavlja se legalizacija objekata na Kampusu
2017. nužna izmjena Urbanističkog plana uređenja (UPU) kako bi se mogla napraviti rekonstrukcija postojećih zgrada, prilagodba prostora za bolje uvjete znanstveno-nastavnog rada
2019. donesene izmjene UPU-a kojima je omogućeno što se tražilo dvije godine ranije; kako je malo toga izrađeno iz prvotnog prostornog plana, zbog neprovedivosti unutar vremenskih i drugih okvira, upućen je prema Gradu Zagrebu zahtjev za drugim izmjenama i dopunama UPU-a
2023. u mandatu rektora Stjepana Lakušića kreću sastanci Sveučilišta i Grada Zagreba; predstavljen strateški plan; najavljen pješački most koji će povezati Mandlovu i Kampus do prosinca 2024.; najava produljenja tramvajske linije koja će voditi do srca Borongaja; Tomašević najavio obodnu cestu oko Kampusa što će biti investicija Grada od oko 20 milijuna eura
siječanj 2024. HŽ Infrastruktura otkriva da je predviđeno dobivanje građevinske dozvole za nathodnik i stajalište u siječnju 2025. godine, ne mogu predvidjeti kraj radova
travanj 2024. HEP naglašava da HŽ ne treba čekati njihovu izgradnju nove trafostanice da krenu s izgradnjom nathodnika
svibanj 2024. gotova dokumentacija za tri paviljona studentskog doma na kampusu Borongaj, svaki bi trebao imati 450 kreveta; ne zna se tko bi to mogao financirati
studeni 2024. HEP najavljuje izgradnju trafostanice do kraja 2025., HŽ završio glavni projekt za nathodnik i stajalište te priprema zahtjev za dobivanje građevinske dozvole