Kako Fakultet prometnih znanosti pomaže svojim studentima steći nove vještine? Njihov dekan nam je objasnio
Kako bi učenici i studenti mogli stjecati nova znanja i vještine, moraju steći teorijsko znanje. U današnje vrijeme interneta gotovo sve informacija su dostupne na dohvat ruke. No, upravo u tome može se kriti zamka. Iako je znanje lako pronaći, nije ga lako primijeniti na stvarne situacije. Kako bi svojim studentima olakašli primjenu znanja, na Fakultetu prometnih znanosti odlučili su studentima približiti teoriju kroz praksu. Više o tome kako to rade ispričao je dekan Marko Šoštarić na konferenciji portala srednja.hr Obrazovanje na prekretnici.
Znanje ne čini samo teorija, a vještine se stječu upravo kroz praksu. S pojavom novih tehnologija dolazi i do sve većih potreba za specifičnim vještinama. To osobito vrijedi za studente Fakulteta prometnih znanosti, pred kojima stoje brojni izazovi. Dolazak autonomnih vozila, alternativnih goriva i primjena umjetne inteligencije u prometu znači da se studenti moraju znati prilagoditi i steći nove vještine.
Primjena pronađenih informacija
No, tu ponekad dolazi do problema. Iako se studenti dobro snalaze na internetu i mogu brzo doći do traženih informacija, ne znaju kako primijeniti informacije koje su dobili. A bez praktične primjene znanja neće moći stjecati nove vještine. Na panelu ‘Jesu li faksevi mjesto za stvaranje vještina ili je tad već kasno?’ dekan Fakulteta prometnih znanosti Marko Šoštarić osvrnuo se na nove studente i način na koji oni pronalaze informacije.
– Srednjoškolci koji dolaze na fakultet, ako su jako zainteresirani za promet, dobro su informirani. Danas se lako dolazi do znanja i informacija preko interneta. Međutim, problem je u primjeni tog znanja. Kada studente pitamo koji je najduži most na svijetu, oni će na predavanjima to izguglati u deset sekundi i dati vam točan odgovor. Čak će i na ispitu, ako dobiju to pitanje, na neki način naći točan odgovor. Ali, ako ih pitamo kako riješiti problem prometnih gužvi na zagrebačkim mostovima, tu je teže dati odgovor jer rješenja nema na internetu, objasnio je dekan Šoštarić.
Fokus na konkretnim problemima
Kako bi studentima olakšali primjenu znanja te stjecanje vještina, na Fakultetu prometnih znanost odlučili su se fokusirati na konkretne probleme koje studenti mogu rješavati i tako savladati teoriju i steći nove vještine.
Planiramo da se teorija prometnog toka na fakultetu više neće učiti iz knjige i prezentacija, nego će se učiti na zadatku kako riješiti problem prometne gužve na Jadranskom mostu za vrijeme odvijanja radova. Studenti će izučavati taj problem i kroz njega naučiti kapacitete, propusne moći i sve što ulazi u teoriju prometnog toka, ali će raditi na rješavanju konkretnog problema. Mislim da će na taj način i puno bolje savladati i teoriju.
@srednja_hr Kako bi studenti trebali učiti na faksu? Objasnio je dekan Fakulteta prometnih znanosti na našoj konferenciji Obrazovanje na prekretnici. O čemu se još pričalo na panelu “Jesu li faksevi mjesto za stvaranje vještina ili je već prekasno” provjerite na linku u opisu profila! #fpz #promet #studenti #srednjahr #konferencija #hrvatska ♬ Piano song for gentle and gentle scenes(863117) – Shintaro Aoki
Cijeli panel o tome što se zapravo mijenja u visokom obrazovanju pogledajte u videu ispod.
Portal srednja.hr održao je konferenciju Obrazovanje na prekretnici. Događaj se održao 7. studenog, a kroz sedam panela i četiri predavanja govorili smo o aktualnim izazovima pred kojima se obrazovni sustav nalazi. Više o konferenciji možete pročitati u rubrici Obrazovanje na prekretnici. Pretplatnici portala srednja.hr, bilo mjesečni ili godišnji, cijelu konferenciju još uvijek mogu pogledati online. Kako biste pogledali snimke s konferencije, pretplatite se putem ove poveznice i postanite dio naše zajednice. Snimke će biti vidljive u rubrici srednja.hr+. O svim pogodnostima pretplate pročitajte ovdje.