Je li bolje učiti sam ili u ekipi? Psiholog ima odgovor na vječno pitanje studenata
Stiglo je doba godine u kojemu se studenti intenzivno pripremaju za kolokvije i ispite. Gotovo svaki od njih pokušat će pronaći način i metodu učenja koja će biti najučinkovitija u pamćenju gradiva. Česte su tako rasprave o tome je li bolje učiti sam ili u grupi, a odgovor na to pitanje stručnjaci već imaju.
Učenje u grupama učinkovitije je od samostalnog učenja, zaključio je tako nakon provedenog istraživanja psiholog R. Keith Sawyer sa Sveučilišta u Washingtonu. Njegovo je istraživanje još 2005. objavljeno u znanstvenom časopisu ‘Linguistics and Education’.
– Brojni studenti okupljaju se i formiraju grupe za učenje, čak i kada to profesori od njih ne traže. Željeli smo vidjeti zašto i zašto one funkcioniraju tako dobro, kazao je Sawyer.
Desetljeća istraživanja koje su provodili edukacijski psiholozi pokazala su da učenici i studenti materijal bolje usvajaju kada na nastavi rade u grupama, a ovo je bilo prvo istraživanje koje se proširilo izvan učionice. Sawyer je sa svojim studentima snimao grupu od četvero studenata koji su se sastajali i prolazili kroz svoje bilješke prije svakog ispita.
Primijetili su da studenti naizmjenično gledaju u svoje bilješke i kolegu koji izgovara gradivo te završavaju rečenice onoga koji govori. To je bio znak da usvajaju gradivo na dubljoj razini, a parafraziranje gradiva ostatku grupe svojim riječima značilo je da personaliziraju tu materiju, Sawyerovo je pojašnjenje.
– Grupe za učenje učinkovite su jer omogućuju studentima da bilješke s nastave personaliziraju. Kada slušaju profesore i zapisuju bilješke prezauzeti su pisanjem i preteško im je istovremeno apsorbirati gradivo. U interaktivnoj dinamici koja postoji u grupama za učenje studenti apsorbiraju bilješke i čine ih svojima, zaključuje Sawyer.