Lov na blago Zagreba: Studenti VERN’a zagonetkama turiste vode po metropoli
VERN’ov inkubator iznjedrio je projekt Enigma putem kojeg nekolicina studenata ovog fakulteta žele unaprijediti turističku ponudu u kontinentalnoj Hrvatskoj, pogotovo u Zagrebu. Lov na blago po ulicama metropole je nešto što se rijetko viđa, no uskoro će postati svakodnevnica zagrebačkih gostiju.
Posljednjih nekoliko godina Zagreb postaje pravi turistički hit u Lijepoj našoj. Sve vieše turista na putu s mora ili na more ostane par dana u metropoli kako bi okusili njene čari. Usprkos rastu turističkog interesa domaće stanovništvo, pogotovo Zagrepčani, naš glavni grad percipiraju kao dosadan te kako se atraktivnošću ne može nositi s ostalim europskim metropolama.
Grupica studenata s VERN’a nije se složila s ovom tvrdnjom te je prije godinu dana pokrenula u sklopu VERN’ovog inkubatora turistički start up Enigma koja bi stranim, ali i domaćim gostima otkrila potpuniji Zagreb na sasvim nekonvencionalan način.
– Ljudi često start up povezuju s nečim tehničkim, a mi smo kroz Enigmu pokazali da to može biti i turizam. Odabirom imena sugerirali smo u kojem ćemo smjeru ići kako bi ljudi znali što ih očekuje. Što smo napravili? Kreirali smo turističku animaciju koja se temelji na lovu na blago, no osnovni smo koncept te igre izokrenuli te uz zabavni karakter dali još informativni i edukativni element. Pred njih stavimo izazov u obliku zagonetki koje im otkrivaju iduću lokaciju te oni timskim radom moraju riješiti zadatak. Od njih takavo nešto zahtjeva da zapažaju detalje na fasadama, obrate pozornost na ljude, građevine i prirodu te na taj način zapaze ono što bi turistima inače promaknulo, ukratko nam je objasnio jedan od idejnih začetnika Enigme, Goran Božić.
Podjela posla najbitnija
Iako je ovaj projekt još uvijek u testnoj fazi, Goran s kolegama Filipom Bergmanom, Teom Antolić, Ivanom Ferenčakom i Ružicom Župarić, na dnevnoj bazi razrađuje i realizira planove koji bi trebali dovesti do toga da već krajem ovog ljeta u stalnoj ponudi bude oblik razgledavanja Zagreba koji će nuditi više od suhoparnih činjenica.
Zagonetka iz Enigme
Koncept Enigme u prvi plan gura ljude i tjera ih da sami istražuju, nema klasičnog turističkog vodiča, ali posla za malu ekipu s VERN’a ima preko glave, ali dobro organizirana i raznolika ekipa s pripremama za realizaciju počela je još od inicijalnog dogovora od prije godinu dana.
– Sve je počelo inicijalnim dogovorom mene i kolegice Antolić. Tada Enigma nije bila na vidiku, a kroz naredna dva mjeseca se počela razvijati ideja o ovakvom obliku animacije. U hodu nam se pridružio Filip Bergman, a nedugo nakon njega i Ivan Ferenčak. Filip se bavi traženjem subvencija i jedan je od animatora, a Ivan je kreativan tip koji se bavi izradom društvenih igara te je zadužen za pravljenje zagonetki te tehničku podršku. Za svakog od nas ima dovoljno posla. Prvih par mjeseci smo svi radili sve, ali vrlo brzo smo shvatili da se posao mora jasno podjeliti, otkriva Božić.
Osim temeljnog brenda Enigma Urban u fazi razvoja su još Enigma Pro namjenjen poslovnim ljudima te Enigma Active koji bi se na istom principu trebao odvijati u Bolu na Braču i povezivati jedrenje na dasci sa temeljnim konceptom.
Osluškivali bilo turista i puno naučili
Ekipa iz Enigme je dosada već odradila nekoliko ruta kako bi vidjeli koliko je posla još pred njima, ali i kako bi otkrili što turisti žele.
– Tijekom testnih obilazaka ljudima smo dijelili ankete u kojima su nam oni dostavljali mišljenje o načinu vođenja, brzini, atraktivnosti, cijeni i nizu drugih faktora. Što se tiče cijene dobili smo hladan tuš. Bilo je tu cifri od 25 do 150 kuna, a neki su predlagali i znatno više cifre. Naravno, nismo taj podatak prihvatili zdravo za gotovo već smo ga razmatrali u kompletu s odgovorom na pitanje koliko su puta bili na razgledavanju. O tome je ovisila i njihova informiranost. Znali smo odmah na početku da nećemo biti najjeftiniji, jer ne možemo raditi s velikim grupama. Gledajući kako se cijene kreću, odredili smo da će otprilike naša biti oko 20 eura, a u raznim paketima ići će i do 35. Realno ispod toga ne možemo ići jer ne bismo mogli razvijati projekt, kazao je Božić i dodao kako će Enigma osim običnog treasure hunta ponuditi cjelodnevnu uslugu koja bi u nekim paketima obuhvatila čak i zajednički večernji izlazak.
Špijun među nama
Šansa u sve jačem kontinentalnom turizmu
Planova za budućnost je na pretek, ali vođeni onom starom ‘tko visoko leti, nisko pada’ mladi vernovci idu korak po korak. Kako su u fazi testiranja tržišta, nisu se još odlučili na otvaranje vlastite agencije, već im kolege iz VERN’ova inkubatora služe kao pravna osoba kroz koju isprobavaju ideje.
Nakon što nakon ovog ljeta završe s testnom fazom, planiraju osnovati vlastitu agenciju, a potom i dalje razvijati sami projekt.
Trenutno su već realizirana animiranja na hrvatskom i engleskom, a kada se animacija usavrši bit će ih i više u ponudi.
Osnova bi bila uz ranije spomenute Enigma Urban, Pro i Active razviti i Enigmu Nature koja bi cijeli princip animiranja prebacila iz grada u prirodu.
– Što se tiče Enigme Nature već imamo opciju raftinga na Mrežnici koji bismo povezali s istraživanjem u prirodi, a bio bi namjenjen svima. Zadnje od svega je Enigma Limited. To je proizvod koji je krajnji cilj i oživit će samo ako za to budu stvoreni svi preduvjeti. Ne mogu puno otkriti o ideji Limiteda osim da treba pogledati film The Game. Takvih bi tura bilo jedna, eventualno dvije godišnje. Riječ je o užasno ambicioznom zadatku, ali smo letvicu i stavili visoko kako bismo imali čemu stremiti, zaključio je Goran Božić.