Maturanti ‘odradili’ prijemni na još jednom velikom faksu: ‘Tamo sam provela pet i pol sati’
Učiteljski fakultet jedan je od onih koji za upis, uz polaganje mature uvjetuje i dodatnu provjeru, zbog specifičnosti tog studija. Ona se sastoji od četiri provjere – predispozicije za razvoj glazbenog sluha i ritma, za razvoj likovnog mišljenja, provjere motoričkih sposobnosti te provjere govornih sposobnosti. Iako svaka provjera traje desetak minuta, pa i manje,maturanti su zajedno s iščekivanjem ispita na fakultetu proveli oko pet sati. No, onima s kojima smo razgovarali nakon ispita to je jedina zamjerka. Većini njih ispit je prošao dobro.
Ispite mature učenici su napisali protekli tjedan, a ovoga neke od njih očekuje i dodatna provjera za upis studija. Među takvima su maturanti koji upisuju Učiteljski fakultet u Zagrebu. Tamo se provjera održava od ponedjeljka, pa sve do ove srijede. Među kandidatima koji su ga već ‘odradili’ je Kristina, učenica Ekonomske i trgovačke škole Ivana Domca u Vinkovcima, koja je došla na prijemni u Zagreb.
Maturanti su imali četiri provjere
– Na likovnom smo imali zadanu temu ‘pogled u zakrivljenom ogledalu’, imali smo 30 minuta vremena i crtali smo pastelnim bojicama. Za glazbeni smo se morali odlučiti koju pjesmicu otpjevati te smo morali ponavljati zadani ritam, a samopouzdanje daje bodove). Što se tiče jezika i književnosti, na početku smo se morali predstaviti, zašto smo izabrali ovaj smjer te smo čitali kratak ulomak pa smo odgovarali na zadana pitanja o njemu. Moj ulomak je bio iz Malog princa, koji smo čitali naglas. Za tjelesni smo imali dvije stvari za odraditi – prvo smo išli na poligon četveronoške unatraške preko prepreke te ispod nje, a drugo smo išli korake ustranu, prepričava nam Kristina.
Sveukupno je cijela procedura trajala otprilike per sati, a za svaku je kategoriju Kristina bila na provjeri tri do četiri minute.
– Očekivala sam dosta stresa, ali nisam bila pod nekakvim stresom i zapravo sam zadovoljna sa svime. Ništa nije bilo toliko teško, ali sam imala malo problema s glazbenim jer ne pjevam baš najbolje. Mislim da se u konceptu prijemnog ne treba ništa mijenjati, jedino mi malo nema smisla za tjelesni što se moralo ići četveronoške unatraške, kaže nam Kristina.
Učiteljski, navodi, želi upisati jer voli rad s djecom i to joj je oduvijek bila želja – da bude dio njihova odrastanja. A ako joj ne pođe za rukom upisati taj fakultet, onda će na Pravni.
‘Veliki im je problem organizacija’
– Svaka od provjera je trajala desetak minuta, jedino možda kineziološka malo duže jer je dosta ograničen prostor dvorane osnovne škole u kojoj se odvija provjera Dosta sam zadovoljna i očekujem dobre rezultate. Mislim da sam najlošije odradila glazbeni u onom djelu s klavirom, a ostalo je stvarno bilo okej i ništa zahtjevno, smatra, pak, Ana iz III. gimnazije u Zagrebu.
Upravo joj je najteže bilo glasom otpjevati odsviranu melodiju na klaviru.
– Prvo, jer moramo stajati dosta udaljeni od profesor,a a i jednostavno nemam nikakvu glazbenu naobrazbu da bih to mogla odraditi nešto bolje, veli Ana.
I njoj se sviđa ovakav koncept prijemnog te misli da je svaka stavka koja se ispituje bitna. No ima zamjerku na ukupno trajanje, oko čega su se žalile i prethodne generacije maturanata.
– Veliki im je problem organizacija jer provjeru završite za deset minuta i onda čekate sat vremena da završi svaki kandidat, što mislim da je veliki gubitak vremena i da se uz bolju organizaciju može smanjiti to vrijeme čekanja, jer sam tamo provela pet i pol sati, a od toga većinu vremena nisam radila ništa osim čekanja, kaže nam Ana.
Njoj, pak, upis studija na Učiteljskom treća opcija, ako ne upadne na prva dva izbora, a to su veterina i fizioterapija.
– Matura je prošla stvarno odlično i zadovoljna sam, očekujem dobre rezultate iz svega, osim Matematike, ali Matematiku i inače ne znam, a ova je matura još bila i puno teža nego ostale koje sam rješavala, tako da sam iskreno sretna da sam prošla uopće… Iz ostalih predmeta očekujem postotak za četiri ili pet, a iz Matematike neku trojku, što mi je odlično, kaže Ana.
‘Možda bi mogli provjeriti i sposobnost odnošenja prema djeci’
Nikola iz Srednje škola Bedekovčina veli nam da mu prijemni nije bio toliko težak, osim likovnog jer mu baš i ne ide crtanje. Bilo mu je to zanimljivo iskustvo, posebice zato što se je upoznao s budućim kolegama i profesorima.
– Što se tiče koncepta ispita, možda bi mogli provjeriti i sposobnost odnošenja prema djeci, ali mislim da se to radi tijekom studiranja te prema tome ništa ne bi mijenjao. Učitelj sam htio biti još od malena. I to mi je želja da jednog dana i postanem. Išao sam u poljoprivrednu školu jer me životinje i biljke jako zanimaju, ali ipak više volim rad s djecom, kaže nam Nikola koji će, ako ne upiše Učiteljski, studirati agronomiju.
Samatha, donedavna učenica Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu kaže da su kandidati došli na prijemni u podne, a onda čekali da se postave stolovi te da se kandidati podijele u skupine A,B,C,D i onda u podskupine za svaki predmet.
– Prvo je bio hrvatski na kojem smo se trebali predstaviti, reći od kuda dolazimo i zašto želimo upisati taj fakultet. Nakon toga bila je provjera čitanja naglas s razumijevanjem. Veličina teksta je bila otprilike pola stranice. Nakon čitanja, profesorica nam je postavljala pitanja o čemu se radilo u tekstu te, ako je bila neka neuobičajena, riječ pitala me razumijem li ju i mogu li ju objasniti. Meni je bila riječ čoha. Nisam znala što znači. Rekla mi je na kraju da je to vrsta materijala. Idući predmet na koji smo išli bio je tjelesni. Profesorica je bila malo živčana. Kad smo se presvukle ušle smo u dvoranu i radili poligon unatraške i korake ustranu. Mjerilo nam se vrijeme za obje provjere. Nakon tjelesnog smo imale glazbeni. Od nas se tražilo da otpjevamo pjesmu po našem izboru. Ja sam izabrala pjesmu iz crtića Grom ‘Nema doma poput tvog’. Pjevala sam dva stiha te je rekla da je to dovoljno. Zatim je ispitivačica odsvirala melodiju na klaviru koju sam morala ponoviti pjevajući ‘nanana’. I za kraj je pljeskala rukama ritam koji sam također trebala ponoviti. Zadnji je bio likovni. Dobili smo pastele od nastavnika. Imali smo pola sata da naslikamo nešto na temu ‘prizor u iskrivljenom ogledalu’, detaljno nam opisuje Samantha.
Nekima je najteži bio tjelesni
Osjećam se, kaže, super, jer je očekivala težu provjeru. Zato je i imala trenu, no, dodaje, profesori su se trudili opustiti kandidate. Ipak, sada je sigurna da će prikupiti dovoljno bodova.
– Mislila sam da će mi glazbeni biti najteži jer nisam neki vješti pjevač, ali na kraju mislim da mi je tjelesni bio najteži jer nisam baš u kondiciji. Mislim da je prijemni dobro osmišljen. Provjeravaju se neke osnovne vještine i stvarno ništa nije bilo teško. Jedino da se to sve bolje organizira kako ne bismo provele cijeli dan čekajući, kaže Samantha.
Na popisu studija još joj je i povijest na Fakultetu hrvatskih studija.
– Želim upisati Učiteljski jer volim djecu i smatram da bih mogla potaknuti djecu da slijede svoje snove, što je jako važno od njihove najranije dobi. Što se tiče studiranja povijesti, nakon tog studija opet se vidim kao učiteljica ili profesorica, a možda i kao istraživačica na nekom povijesnom istraživanju, zaključuje Samantha.