Međunarodni seminar mladih inovatora u turizmu i ugostiteljstvu održan u Zadru
Na Međunarodnom seminaru mladih u Zadru, 19 je sudionika iz Hrvatske i Srbije radilo na zajedničkom zadatku, predstavljanju svojih ideja, koje su razvijali u poslovni plan. Dugoročni je plan bio stjecanje znanja i vještina kojima bi u budućnosti mogli obogatiti hrvatsku turističku ponudu i sebi omogućiti zapošljavanje.
U Zadru je na Međunarodnom seminaru mladih 19 inovatora u turizmu i ugostiteljstvu predstavljalo svoje ideje i izrađivalo poslovne planove. Uz pomoć međunarodnih predavača, sudionici iz Hrvatske i Srbije radili su na bogaćenju hrvatske turističke ponude i samozapošljavanju.
Mobility in the Mind
Međunarodni seminar mladih prvi je seminar o turizmu i ugostiteljstvu u sklopu projekta ‘Mobility in the Mind’, paneuropskog projekta koji je osnovan uz potporu Europske Komisije. Cilj projekta je stvaranje novih radnih mjesta i promicanje poduzetništva među mladima. Projekt se temelji na znanjima koja potiču samozapošljavanje i do sada je u njemu sudjelovalo 40-ak mladih iz Hrvatske, Srbije, Rumunjske, Poljske i Luksemburga.
European Youth Card Association (EYCA) i Hrvatski ferijalni i hostelski savez organizatori su projekta koji se održao u zadarskom Omladinskom hotelu. Poduzetnici iz Bugarske, Slovenije, Mađarske, Srbije, Njemačke i Kolumbije pomagali su sudionicima u razvijanju poslovnih ideja i istraživanju tržišta, a svoje su ideje sudionici i prezentirali.
Martina Lukinić, jedna od sudionica projekta, studentica je Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, u seminar se uključila jer smatra da je ovakav oblik učenja odlična alternativa našem formalnom sustavu obrazovanja, u kojem nema puno prostora za praktičnu nastavu, jer ako studenti i dođu na praksu, poslodavci im se zbog pomanjkanja vremena i velikog opsega posla ne mogu posvetiti.
– Predavanja i radionice su bili organizirani na način da su nam mentori na vlastitim primjerima objasnili kako zapravo funkcionira stvarni poslovni svijet, te smo mi nadahnuti njihovim znanjem krenuli u razvoj svojih poslovnih planova, tako što smo istraživali potencijalno tržište na ulicama Zadra, komentira Martina.
Stalne promjene na tržištu i prilagođavanje novim klijentima hrvatska je budućnost, smatra Matija Polančec, jedan od organizatora projekta, zbog čega je važno i formalno i neformalno obrazovanje, koje se nadopunjavaju.
– Danas je učestalo da privatne tvrtke traže sve više vještina kao što su timski rad, kreativni duh, otvoreno razmišljanje, prilagodljivost te sposobnost rješavanja problema od svojih budućih zaposlenika. U stvari, formalno obrazovanje se manje odražava na konačnu odluku pri zapošljavanju novih radnika i mladi polako shvaćaju da samo diploma nije dovoljno da bi se zaposlili. Iz tog razloga praktična obuka i programi kao EVS (Europska volonterska služba) postaju sve popularniji među mladima, komentira Matija.
Budućnost našeg obrazovanja, smatra Matija, je prihvaćanje modela dobro poznatog mnogim stranim sveučilištima, na kojima se radi na povezivanju i suradnji s nevladinim sektorom u cilju pružanja šireg spektra informacija i raznolikijeg obrazovanja za studente i učenike.