Sve na jednom mjestu: Odgovori na najčešće postavljana pitanja u vezi prijave za državnu stipendiju
Do 6. studenog otvoren je natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja, kojim se dodjeljuje 10.000 stipendija studentima slabijeg socioekonomskog statusa. Stipendija se dodjeljuje kroz devet mjeseci akademske godine i iznosi 1.200 kuna, što je svakom studentu dobrodošla novčana pomoć. Kao i svake godine, prilikom postupka elektronske prijave na natječaj, među studentima se javljaju određene nedoumice i pitanja. Odgovori na većinu njih mogu se pronaći na novoj Facebook stranici Ministarstva znanosti i obrazovanja, Državne socio-ekonomske stipendije, gdje možete pitati sve što vas zanima u vezi prijave. Napravili smo malu kompilaciju najčešćih pitanja studenata i odgovora Ministarstva znanosti i obrazovanja putem spomenute stranice.
Ulaze li u obračun prihoda kućanstva prošlogodišnja državna stipendija i zarada posredstvom SC-a?
Neoporezivi dio primitaka studenata za rad preko student servisa ne ulazi u prihod kućanstva (prihodi do 60.600 kuna godišnje); stipendije iz javnih izvora ne ulaze u prihod kućanstva, a stipendije iz ostalih izvora ulaze u prihod kućanstva.
Što su ostali neobvezni prilozi?
Ovdje možete, ali ne morate prilagati eventualnu dodatnu dokumentaciju. Namijenjena je studentima koji žele ili smatraju potrebnim priložiti određeni dokument (sukladno osobnoj situaciji), a koji aplikacija nije zatražila kao obaveznim.
Dodatna napomena: Ako je za člana obitelji (brat ili sestra) pod „Sustav redovitog obrazovanja ili predškolska dob“ odabrana vrijednost „U RH“, podatke o obrazovanju Ministarstvo preuzima iz službenih evidencija tijela državne uprave:
– ako se za tog člana obitelji (brat ili sestra) u stupcu „Potrebno dostaviti potvrdu o školovanju“ nalazi oznaka NE, za njega nije potrebno priložiti potvrdu o redovitom obrazovanju,
– ako se za tog člana obitelji (brat ili sestra) u stupcu „Potrebno dostaviti potvrdu o školovanju“ nalazi oznaka DA, znači da podatak o obrazovanju za tog člana (brat ili sestra) nije pronađen u službenim evidencijama tijela državne uprave te je za njega potrebno priložiti potvrdu o redovitom obrazovanju. Prema navedenom, prilikom ispunjavanja i da bi završili prijavu trebate učitati traženu potvrdu.
Kako izmijeniti osobne i studentske podatke?
Podatke o studiju (ECTS bodovi, mirovanje, godine studija) može izmijeniti isključivo matično visoko učilište.
Dodatno objašnjenje za smještaj u studentskim domovima: ‘Student/ica je u akademskoj godini 2018./2018. smješten/a u studentski dom’ preuzet je iz podataka koje o studentu vodi visoko učilište u svojem informatičkom sustavu (ne iz Studomata već iz ISVU/ISSP sustava). Ako je podatak pogrešan, student se zbog promjene podatka treba obratiti svojoj referadi jer Ministarstvo ne može ispraviti te podatke. Referada mora upisati status smještaja u dom u ISVU sustav pod ‘Studentski domovi studenta’ i to na osnovu potvrde da ste smješteni u dom koju Vi kao student trebate donijeti u svoju referadu. U slučaju da u referadi ne znaju kako to napraviti neka se obrate ISVU centru potpore za pomoć ili provjere upute za evidentiranje boravka u domu u ISVU sustavu na ovoj adresi.
Osobne podatke (uključujući i podatke o prebivalištu) može izmijeniti i ažurirati isključivo nadležna policijska uprava.
Kako uz prijavu priložiti dokaz o statusu hrvatskog branitelja/djeteta hrvatskog branitelja?
Potvrdu o navedenom statusu skenirajte i u PDF obliku priložite u aplikaciji tijekom ispunjavanja prijave. Potvrde se izdaju u nadležnim tijelima državne uprave.
Dodatne važne obavijesti i korisnička uputstva za prijavitelje možete pročitati na ovom linku.