MZOS tvrdi da nije zaprimilo inicijatvu, a Vijeće studenata da su već bili na sastanku
Vijeće studenata veleučilišta i visokih škola prošli tjedan je pokrenulo inicijativu izmjene Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju jer njihova titula ‘stručni specijalist’ nije prepoznata na tržištu rada u Hrvatskoj i inozemstvu. Iz MZOS-a su nam rekli kako još nisu službeno zaprimili inicijativu dok iz Vijeća tvrde da su tri njihova predstavnika prošli tjedan održali sastanak sa zaposlenicima ministarstva na tu temu.
Iz MZOS-a smo dobili informaciju da još nije zaprimljena inicijativa Vijeća studenata veleučilišta i visokih škola, a voditelja ureda za odnose s javnošću Vijeća studenata Maro Alavanja tvrdi drugačije.
Vijeće studenata već odradilo sastanak, a iz MZOS-a tvrde da inicijativa nije zaprimljena
– Troje predstavnika Vijeća studenata bilo je prošli tjedan na sastanku sa zamjenikom ministra Rokom Andričevićem te načelnicom Sektora za razvoj visokog obrazovanja Anom Tecilazić Goršić kojima je inicijativa predstavljena. Imamo pismenu potvrdu da je inicijativa zaprimljena te Vijeće sada nastavlja komunicirati s MZOS-om, rekao je Maro Alavanja.
U intrevjuu za srednja.hr Maro Alavanja je istaknuo kako smo prema tajniku EURASHE jedina EU zemlja koja zakonom diskriminira taj dio studenata.
Podršku inicijativi dao je i Ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić, a iz MZOS-a nam je odgovoreno kako izmjene Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju nisu u Planu normativnih aktivnosti za 2015. godinu. Ipak, pojavila se potreba izmjene Zakona vezano uz reguliranje kumulativnoga radnog odnosa u zdravstvenim ustanovama i visokim učilištima.
Spor MZOS-a i Vijeća oko prevođenja titula i ishoda učenja
Ministarstvo je objasnilo i navod Vijeća studenata da studenti stručnih studija u Hrvatskoj nemaju jednaka prava kao kolege iz čitave Europske unije.
– Poslodavci kod odabira najboljeg kandidata za određeno radno mjesto, kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu, ne gledaju samo formu (akademski naziv), već i sadržaj (ishode učenja koje je kandidat stekao). Pored toga, uobičajena je praksa među zemljama Bolonjskog procesa da se akademski nazivi ne prevode i ne pretvaraju u akademske nazive drugih zemalja. U postupku priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija utvrđuje se kvalifikacijska razina te se, za dodatan izvor kompetencija koje student ima po završetku studijskog programa, gleda dopunska isprava o studiju (diploma supplement) u kojoj su popisani ishodi učenja koji se stječu na određenom studijskom programu. Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, diplomski studiji na sveučilišnoj i na stručnoj vertikali, pripadaju istoj razini (razina 7 HKO-a) i povezani su s razinom 7 Europskog kvalifikacijskog okvira. Time je prepoznata specifičnost binarnog sustava u Hrvatskoj, rekli su nam iz ureda za odnose s javnošću u MZOS-u.
Iz Vijeća studenata ističu kako u praksi poslodavci ne prepoznaju ishode učenja niti razliku između stručnih i znanstvenih studija.
– U praksi poslodavci ne prepoznaje ishode učenja niti razlikuju studente stručnih i znanstvenih studijima. Nije riječ samo o privatnim veleučilištima i školama, nego i o 40.000 studenata stručnih studija na javnim visokim učilištima od ukupno njih 55.000 u akademskoj godini 2013/2014, rekao je Alavanja.