Napisala najbolji diplomski rad iz marketinga u Hrvatskoj pa zbog toga novčano nagrađena
Sada već bivša studentica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu Antonia Hajdinjak, nagrađena je priznanjem i novčanom nagradom za najbolji diplomski rad iz područja marketinga, u sklopu 25. kongresa CROMAR-a pod nazivom “Marketing as a pillar of success-competitiveness, co-creation and collaboration“. Kongres je održan u Dubrovniku, a Antonia je tijekom njegove posebne sesije, prezentirala svoj rad pred znanstvenicima iz Hrvatske te regije.
Ovoga puta, neke od elemenata i zaključaka svoga rada ‘Utjecaj društvenih mreža na očekivanja i percepciju posjetitelja posebnih događaja’, Antonia je predstavila i nama.
Utjecaj društvenih mreža na ljudska ponašanja zarazio i Antoniu
Antonia je 27-godišnja magistra ekonomije marketinga, koja trenutno radi kao komercijalni referent. Na nedavnom CROMAR kongresu dobila je za svoj završni rad laskavo priznanje, koje će svakako biti poticaj za njen daljnji razvoj u struci. Otkriva nam kako se odlučila baš za navedenu temu diplomskog rada te koje je zaključke izvela.
– Studijski smjer sam odabrala jer je zanimljiv spoj ekonomije i psihologije u kojem se vidim u budućnosti. Na završnoj godini studija me zanimalo da li društvene mreže imaju ikakve veze s tim da se čovjek pokrene i odlučila sam to proučiti. Da li se uz nekoliko slika i riječi putem interneta može organizirati dobar festival? I kako? Krenulo je jednostavno dok se nisam primila detalja. Pretpostavila sam da na ponašanje utječu emocije onih koji surfaju mrežama i sadržaj na toj platformi. Njegovo bogatstvo i slikovitost, te uzbuđenje i raspoloženje onih koji surfaju tim sadržajem. Da bi se izmjerio utjecaj na ljudsko ponašanje treba poznavati temeljne postulate ljudskog ponašanja i primjeniti ih na modelu prihvaćanja tehnologije.
Je li to samo pozadinska poruka u moru šarenih sličica ili ona slika s Facebooka zbog koje će Maja zaraziti prijatelje svojim entuzijazmom i nagovoriti ih da idu? Kao primjer navesti ću Maju koja u tramvaju surfa Facebookom. Ima li ikakve veze što je Maja upravo vidjela snimku s Ultre/Outlooka/inMusica s tim da li će ići na neki od ta tri festivala? Na Majinu odluku indirektno preko okvira definiranim tehnologijom utječe više faktora. Kao što sam navela na početku jedan od utjecaja je sadržaj, a drugi su emocije. Dok Maja pregledava objave, ona percipira viđeno više ili manje relevantnim i slikovitim. Po mojim rezultatima, koliko je poruka slikovita baš i neće utjecati na Majine odluke, dok informacije o datumu, lokaciji i izvođačima će definitivno imati. Osim toga što opaža tipkajući, na Majine postupke utječe i to kakvog je bila raspoloženja dok je tipkala. Da nije bila dobre volje u tom trenutku možda taj video ne bi uzrokovao zarazni val adrenalina prije puta. Zaključak je da Maja ide i dovodi još 10 ljudi sa sobom, slikovita je na kraju svog objašnjenja Antonia Hajdinjak.
Preuveličavanja putem društvenih mreža su kratkog roka trajanja
S obzirom da su se društvene mreže uvukle u svakodnevnicu velikog broja ljudi, neosporno je da imaju utjecaj i na ljude, koji ih manje ili više posjećuju. No, ono što smo željeli doznati od Antonije je, je li kroz svoj rad uspjela istražiti, koliko društvene mreže svojom snagom mogu promijeniti očekivanja i percepciju posjetitelja, bez obzira na sadržaj koji pojedini događaj predstavlja u zbilji.
– Na ljude sigurno utječe sve što vidimo, a društvene mreže definitivno imaju utjecaja na naše namjere. Nedavni primjer Fyre Festivala na Bahamima (ukratko – na festivalu praktički ništa nije bilo onako, kako je reklamirano od strane organizatora/ nap. a.) dokazuje da odličan marketing bilo kakvog događanja, mora biti potkrijepljen dobrim iskustvom. Iako su društvene mreže u ovom slučaju vjerojatno bile tek popratno sredstvo komunikacije s potencijalnim posjetiteljima, ne može se zanemariti njihov utjecaj. Na ovo pitanje se može odgovoriti iz više perpektiva – vrsta događanja, njegova veličina, cilj itd. Osobno smatram da kratkoročno društvene mreže imaju utjecaja na očekivanja i percepciju bilo kojeg događanja (u onoj mjeri koliko strateški to ima smisla), no to svakako mora biti potkrijepljeno kvalitetnim iskustvom. Ukoliko to izostane, nema te poruke koja će promijeniti stav posjetitelja, smatra Antonia.
Očekuje da će svoja istraživanja moći primijeniti i u praksi
Kao što smo već spomenuli, Antonia je već zaposlena u struci te radi kao komercijalni referent. Nas je zanimalo uopće poslovne ambicije i ciljeve ima ova mlada i već nagrađivana diplomirana ekonomistica.
– Želim raditi posao u kojem uživam s ljudima, koji dijele ljubav prema istom poslu. Voljela bih da se otvore vrata i za primjenu daljnjih istraživanja u praksi, a slutim da će se to u budućnosti i ostvariti, nada se Antonia Hajdinjak.
Na kraju smo ju pitali i koliko joj znače priznanje i nagrada, koje je dobila od ljudi iz struke.
– To je bilo zaista lijepo iznenađenje. Zahvalna sam mentorici Morani Fudurić što je nominirala rad, ali i profesorici Mariji Dragičević što me u ime Sveučilišta pozvala da ga prezentiram u Dubrovniku na 25. Kongresu Hrvatske udruge za marketing (CROMAR). Priznanje od strane akademske zajednice uz dobru knjigu i 2.000 kuna, izmame osmjeh na lice, za kraj ističe Antonia.