Strani studenti poštuju hrvatske kolege u studentskoj formuli: ‘Mi imamo više tradicije, ali…’
Student Formula je kroz natjecanje Formula student Alpe Adria u okolicu Zagreba privukla studente iz 17 zemalja. Među njima i trkače timove iz Italije i Njemačke. Ove dvije zemlje su čuvene po svojoj tradiciji u automobilima i F1 natjecanjima. Hrvatska možda nema takvu tradiciju, ali kako su nam rekli studenti iz ovih zemalja, rade na visokoj kvaliteti. Upravo je motiviranost i predanost studenta na radu, rekli su nam sugovornici, ključ uspjeha, a ne lokacija studiranja. Čak ni kad je riječ o zemljama koje svojom automobilskom proizvodnjom uživaju visoku reputaciju.
Galerija 6 Fotografija
OtvoriNa ovogodišnjem natjecanju Formula student Alpe Adria, stigao je 51 studentski tim iz 17 zemalja. Svi oni se nadaju da će upravo njihov bolid biti najbolji na ovogodišnjem natjecanju. Među njima su i tri tima iz Hrvatske, odnosno, Zagreba, Rijeke i Splita. To uključuje i tim i zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje (FSB) koji je u lipnju predstavio svoj ovogodišnji bolid ‘Martens’. Ovo natjecanje na poligonu Bugatti-Rimac nedaleko od zagrebačke zračne luke na cesti između Mičevca i Velike Kosnice traje do 26. kolovoza
Studiranje i vožnja formule u ‘Dolini motora’: ‘Inspirativno je, imamo pozadinu’
Kao što smo ranije pisali, ovo natjecanje prilika za sve studente, bilo domaće ili strane da se povežu i s potencijalnim budućim poslodavcima iz auto moto industrije. Studenti su na bolidu izradili praktički sve, osim guma. Hodajući poligonom, sami smo se uvjerili u veliki međunarodni interes studenata za ovaj događaj u Hrvatskoj. Tako smo vidjeli da se vijore zastave timova iz zemalja poput susjedne nam Slovenije, ali i Rumunjske i Turske. Ipak, oko su nam najviše zaokupile zastave njemačkih i talijanskih timova.
Bilo u F1 ili općenito u auto-industriji, ove države se ističu po svojoj čuvenoj reputaciji i inženjerskoj vještini kada je riječ o pravljenju mašina na četiri kotača. Toga su svjesni i sami studenti s kojima smo razgovarali. Poput Beatrice, studentice Inženjerskog fakulteta u Modeni gdje studira diplomski studij auto-moto inženjerstva. Kako je sama istaknula, itekako je svjesna dobre reputacije svoje zemlje u auto industriji, a osobno ima veliku sreću što studira u Modeni, u regiji Emilia Romagna, poznatoj i kao ‘dolina motora’. Tamo su sjedišta svih velikih automobilističkih talijanskih imena kao što su Ferrari, Lamborghini, Maserati. To utječe vrlo pozitivno na njenu ekipu za studentski bolid, kojima je Beatrice kapetanica.
– To je vrlo inspirativno jer imamo pozadinu, iako od sponzora ne primamo toliko financija kao neki drugi timovi ovdje. Ali, dajemo najbolje od sebe pripremljeni smo i strast ekipe je glavna stvar. Pogotovo jer se studenti u Modeni žele razviti i kao što vrlo često i uspiju, nađu posao za ove auto tvrtke, opisala nam je Beatrice svoje dojmove kao studentica u središtu moto industrije.
Rimac oduševio njemačkog studenta: ‘Je***o su brzi i sjajno izgledaju’
Kada je riječ o Njemačkoj, ljubav prema automobilima nije zaobišla ni Simonea, studenta ekonomije na Sveučilištu Hochschule Bonn-Rhein-Sieg (H-BRS) u gradu Sankt Augustin, koji u svom timu studentskog bolida pokriva taj dio. Kako nam kaže, ove godine se njegov tim većinom fokusirao na softverske promjene na svome vozilu, no radili su i popravke na prednjem djelu bolida. Osim što je dobro upoznat s visokom reputacijom njemačke autoindustrije, svjestan je i da su i ostali studentski timovi iz Njemačke izvrsni u studentskoj formuli. To je razlog za ponos, ali i malo nervoze.
– Iskreno, osjećamo malo pritiska jer su njemački timovi dobri i sami nastojimo biti takvi. 2021. godine smo pobijedili. No, mnogo je dobrih timova i iz drugih država, odlično je natjecanje, rekao nam je Simon.
Dodao je i da je sama atmosfera na natjecanju u Hrvatskoj sjajna te nam je kroz smijeh posebno pohvalio sladoled i štand s hot dogom. No, upitan o Rimcu koji je postavio i hrvatsku na automobilsku kartu, nije krio svoje oduševljenje.
– Za Rimca sam prvo čuo preko emisije ‘Top Gear’. Znam da su je***o brzi i sjajno izgledaju. Jučer sam vidio i plavog Rimca, vrlo je seksi i kupio bih ga da imam novca, rekao nam je Simon uz isprike što mu je pobjegla psovka.
Pljušte pohvale hrvatskim studentima, studiranje u srcu auto industrije nije presudno
Beatrice je također pohvalila atmosferu na natjecanju, navodeći da su ona i njen tim vrlo uzbuđeni zbog različitih testova koji je njihov bolid prolazio te će tek proći. Njen tim se ove godine fokusirao da im se bolid osposobi za hibridni pogon, mijenjali su žice te se malo pozabavili i ovjesom te aerodinamikom. Istaknula je i da su mijenjali dizajn i radili na bolidu, uz osmijeh nam navodeći da je vizualan dojam bitan zbog sponzora. Kako nam je rekla, Za Rimca je čula tek prošle godine kada je u Zagrebu isto bila na ovom natjecanju. Iako voli automobile, otkrila nam je da je relativno nova u tom području, ali da je ostatak talijanske ekipe već znao otprije za Rimca.
Dok nam je ranije FSB-ov formula tim uvjerio da studiranje strojarstva u Zagrebu daje perspektivu rada u auto-industriji, ipak je činjenica da su i Italija i Njemačka čuveni po svojim automobilima. Stoga smo nape sugovornike pitali o njihovom mišljenju o hrvatskim studentima i koliko je zemlja studija bitna za inženjere automobilskog sektora. Beatrice nam je rekla da se sprijateljila s hrvatskim studentskim timovima te je ocijenila njihov rad vrlo dobrim.
– Mi možda (u Italiji op.a) imamo malo više tradicije, ali to nije ništa što se ne može nadmašiti. Ako netko želi, može uspjeti te je najvažnije pronaći jednu do dvije osobe koji u timu mogu raditi istraživanja i potaknuti druge na rad. Važno je imati fakultetske savjetnike koje zanima rad tima, koji će vas pustiti da činite pogreške, ali vam i pomoći prebroditi ih, smatra Beatrice uvjerena da studiranje u Italiji nije ključno za ljubitelje automobila.
Slično razmišlja i Simon koji je kvalitetu hrvatskih studenata ocijenio ‘vrlo visokom’. Za ljubitelje autoindustrije, studiranje u Njemačkoj može imati neke dobre strane, ali ipak nije presudan faktor.
– Mislim da je postojanje auto proizvođača u Njemačkoj jedina prednost, ali njih ima samo u nekim gradovima. Kod nas (Sankt Augustin op.a) nema proizvođača automobila. Ako imate studentski tim na Sveučilištu, samo odite tamo. U Zagrebačkom timu ima vrlo vještih, inteligentnih ljudi, zaključio je Simon.