Ovih 25 škola dobilo je priznanje FER-a jer su izvrsno pripremile učenike za fakultet
Ususret novoj nastavnoj godini na zagrebačkom Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER) održan je susret nastavnika STEM-a na kojem se okupilo 200 nastavnika. Dodatno su se educirali kroz niz predavanja i radionica, a FER je ovom prigodom uručio i zahvalnice ravnateljima 25 škola koje su dale značajan doprinos u pripremi učenika za tamošnji studij.
Još jedna u nizu edukacija za nastavnike STEM predmeta – informatike, matematike, fizike, računalstva, stručnih predmeta u tehničkim školama te učitelje razredne nastave, održala se ovih dana na zagrebačkom Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Cilj edukacije, navode s FER-a, bio je unaprijediti kompetencije 200 okupljenih kroz inspirativna predavanja i interaktivne radionice širokog spektra tema iz područja STEM.
25 škola dobilo posebno priznanje FER-a
Na svečanosti je dekan Vedran Bilas uručio i zahvalnice ravnateljima 25 srednjih škola koje su dale značajan doprinos u pripremi svojih učenika za studij na FER-u.
Među nagrađenim školama su XV. gimnazija (MIOC) i V. gimnazija iz Zagreba, Tehnička škola Ruđera Boškovića iz Zagreba, III. gimnazija iz Splita, Gimnazija Lucijana Vranjanina iz Zagreba, X. gimnazija iz Zagreba, Gimnazija Andrije Mohorovičića iz Rijeke, Prva gimnazija Varaždin, Gimnazija Franje Petrića iz Zadra, II. gimnazija iz Zagreba, Gimnazija Josipa Slavenskog iz Čakovca, I. gimnazija iz Zagreba, Gimnazija Antuna Vrančića iz Šibenika, III. gimnazija iz Zagreba, Gimnazija Jurja Barakovića iz Zadra, III. gimnazija iz Osijeka, Gimnazija Požega, Gimnazija Matije Antuna Reljkovića iz Vinkovaca, Gimnazija ‘Matija Mesić’ iz Slavonskog Broda, Gimnazija ‘Fran Galović’ iz Koprivnice, Gimnazija Karlovac, Gimnazija Antuna Gustava Matoša iz Zaboka, Srednja škola Krapina, Gimnazija Pula i Gimnazija Tituša Brezovačkog iz Zagreba.
– Čak 40 posto maturanata MIOC-a svake godine upisuje FER, što svjedoči o izvrsnoj suradnji koju imamo s tim fakultetom. FER je izrazito otvoren prema srednjim školama i nastavnicima, omogućujući suradnju kroz različite projekte i inicijative. Naš zajednički cilj je kontinuirano jačanje tih veza kako bismo najbolje pripremili naše učenike za uspješan studij i karijeru u STEM području, poručio je ravnatelj XV. gimnazije u Zagrebu Nikola Dmitrović.
Nastavnici doznali kako škole mogu surađivati s jednim od najboljih fakulteta
Kako navode s FER-a, na ovoj su edukaciji nastavnici imali priliku istražiti mogućnosti suradnje svojih škola s FER-om te razmijeniti ideje i iskustva s kolegama iz drugih dijelova Hrvatske. Dekan Bilas smatra da naši mladi talenti trebaju iz Hrvatske raditi za cijeli svijet i da to rade najbolje na svijetu. Stoga se, pored ostaloga, FER zalaže za jaču internacionalizaciju i izlaganje izazovima konkurentnih stranih sveučilišta.
– Na FER dolaze najbolji studenti, već tradicionalno preko 450 najboljih maturanata na državnoj maturi iz više razine matematike i fizike upiše FER. Međutim, FER ulaže ogroman trud da održi status jednog od najpoželjnijih fakulteta u Hrvatskoj. FER puno ulaže u popularizaciju STEM područja i kroz suradnju s osnovnim i srednjim školama. Imamo zajedničke projekte, podupiremo inicijative i organiziramo programe cjeloživotnog obrazovanja. Posao obrazovanja radimo zajedno. Kontinuirano radimo na motivaciji djece, mladih talenata, širenju znanja i znanosti. U 2023. je u našem programu popularizacije znanosti ŠUZA sudjelovalo na tisuće pojedinaca, svih profila i starosti, od djece vrtićke dobi, osnovnoškolaca, srednjoškolaca, nastavnika, roditelja, istaknuo je Bilas.
U priopćenju s FER-a pojašnjavaju da je prvi dio edukacije obuhvatio je predavanja prilagođena svim nastavničkim područjima, dok su popodnevne radionice bile fokusirane na specifične teme.
– Učitelji razredne nastave sudjelovali su u radionicama poput ‘AI iz kutije šibica’ i ‘Fraktalni svijet’, koje su predstavile aktivnosti primjenjive i u nižim razredima osnovne škole. Tijekom predavanja nastavnici su se upoznali i s primjenom robotskih tehnologija, mjerenjem meteoroloških podataka, umjetnom inteligencijom te strategijama za postizanje ugljične neutralnosti. Radionice su im pružile konkretna znanja i vještine za unapređenje nastave i motiviranje učenika, inspirirajući ih da obogate svoje nastavne sadržaje za buduće generacije, priopćeno je s FER-a.