Veliki dio vašeg studentskog života potrošite ćete na pisanje seminara, eseja i istraživačkih radova, a kruna svega bit će vaš diplomski rad. Ukoliko želite pisati bolje radove, slijedite pet jednostavnih savjeta koji će vam pomoći u tome.
Pisanje radova, seminara i eseja gotovo je svakome mrzak posao, no to na fakultetu jednostavno nećete moći izbjeći, stoga vam je bolje da to prihvatite i naučite sistem kako pisati radove. Donosimo vam pet jednostavnih savjeta koje će vam olakšati posao i zbog kojih ćete pisati bolje radove.
1. Pišite
Ovo je vrlo jednostavno, a pomaže. Morate više pisati kako bi vam riječi i povezanost između misli i rečenica bila bolja. Počnite sa vlastitom strujom svijesti ukoliko trebate. Prepisujte tekst iz romana, nekog članka ili zadanog štiva kako biste se izvježbali. Nije bitno što. Umjetnost kreiranja materijala će se pojaviti sama od sebe, jer je to slično mišićnoj memoriji. Što više pišete, više ćete i moći napsiati, a sve će vam to biti lakše. Ukoliko vam to pomaže, vodite vlastiti dnevnik.
2. Citirajte
Pronađite dobre dijelove iz knjige i citirajte ih. To pokazuje da ste stvarno pročitali materijal koji ste trebali, a pravilno citiranje pokazuje da ste sposobni pratiti upute. Malo profesora tražit će vaše mišljenje, dok će većina tražiti primjere koji podržavate ili ne podržavate određennu temu, hipotezu ili ideju. Potrošite neko vrijeme na označavanje citata koje ćete koristiti u svojem radu.
3. Ubacite dio iz predavanja
Ukoliko se sjetite nečega što je profesor na predavanju rekao o temi o kojoj pišete, slobodno to navedite u tekstu. Svakom profesoru bit će drago što je netko slušao, i zapamtio njegovo predavanje.
4. Povezujte
Ovo je vjerujatno najbitniji savjet. Vaš je zadatak da tekst koristite kako biste kreirali i povezali ideje, citate i koncepte. Povežite slobodne ideje s konkretnim primjerima, temeljeći ih na materijalu koji ste dobili za rad.
5. Prezentirajte nove ideje
Na prvim godinama fakulteta bitnije je da znate predstaviti materijal na pravi način, koristiti citate i povezati to sve u smislenu cjelinu. Ipak, to ne znači da ne možete predstaviti vlastite, nove ideje. Fokusirajte se na vlastitu interpretaciju ili poveznicu koja u tekstu nije navedena, a tako ćete doći do vlastite ideje koju će većina profesora cijeniti.